Су.Табиғаттағы су айналымы

Дүниетану

Жанбулатова Қуаныш Айдарбековна

№1 арнайы (түзету) мектеп-интернаты

Сабақтыңтақырыбы: Су.Табиғаттағы су айналымы.

Сабақтыңмақсаттары: Судыңадамөміріндегімаңыздылығынжәне оны қорғаудыңқажеттілігін , табиғаттағы су айналымынұғындыру.Оқушылардыңсөздікқорынбайытаотырып, тілінұстарту, шығармашылыққабілеттеріндамыту.Адамгершілікке, табиғаттысүюге,қорғауғатәрбиелеу.

Сабақтыңтүрі: Жаңасабақ.

Әдіс-тәсілдері: Түсіндіру, сұрақ-жауап, ойландыру, әнгімелеу, проблемалықізденушілік.

Көрнекілігі: Ш.Уәлихановсуреті, бұрымы, сөзжұмбақ, жұмбақтар, глобус, карта.

Техникалыққұрал: Бейнетаспа.

Сабақтыңбарысы

  1. Ұйымдастырукезеңі.
  2. Жаңасабақ.Кіріспе.

— Бүгінгісабағымыздыңтақырыбы: Су.Табиғаттағы су айналымы.Бұлтақырыпсендергетансықемес, алдыңғысыныптаналғанбілімдеріңдіпашетейік.

Жершарынаназараударайық! Қандайтұжырымжасауғаболады?

Жербетіндееңкөптаралғанзат-су.Олжершарының 2/3 бөлігіналыпжатыр.олар: мұхиттар, өзен-көлдер, теңіздер.

Олардыатап, картаданкөрсетеді.Қосымшаұғымдар беру.

ОңтүстікАмерикадағыеңбиіксарқырама-Анхельсарқырамасы, Сібірдегіеңтереңкөл — Байкал көлі (2012 км), Ніл өзенінің ұзындығы — 6670 км, ірі көл — Каспий көлі.

  1. Ата-бабамыз суға байланысты қандай тыйым сөздер қалдырған?

Бұлақкөрсең, көзінаш.

Судың да сұрауы бар.

Су ішкенқұдығынатүкірме.

Сулыжер-нулыжер.

Өзенжағалағанныңөзегіталмас.

2.Топпен жұмыс.

а) Жасырыныптұрғанжұмбақтардышешу.

1-топ. Жылт-жылтетеді,

Жылғаданөтеді.(Су)

2-топ.Өзі суданжаралған,

Бірақсуданқорқады.(Мұз)

3-топ.Көзге көрінгенімен,

Ұстасаңқолғаілінбейді.(Бу)

Жұмбақтар шешуіне қарап, қандай қорытынды жасаймыз?

Су-сұйық күйі

Мұз-қатты күйі

Бу-газ күйі.

ә)Ассоциация кұру

б)Тапсырмаларорындау

1-топ.Адам өміріндегі судың маңыздылығы.

2-топ.Табиғаттағы судың маңыздылығы.

3-топ.Табиғаттағы су айналымы.

3.Мәтінмен жұмыс.

а)Үлгі ретінде оқыту.Тізбектей оқыту.

ә)Плакат бойынша түсіндіру.

а ғ а ш

о қ у

қ а р

а н а

н е м е р е

1.Орман көркі.

2.Оқушының міндеті.

3.Қастың көркі.

4.Ең қымбатты есім.

5.Сен атаңа кімсің?

-Ерекше торкөзден қандай сөз шықты? (Шоқан)

-Шоқан кім?

-Шоқан — ғылым, зерттеуші, саяхатшы, суретші, тарихшы.

-Олкісітуралы,ауылымызғақатысты не білеміз?

ШоқанатамызҚашқарияғасапарында осы ауылымыздыңтопырағынбасып, суынішкен, демалған.ОлкісініңқолжазбаларынанҚапалбатырдыңжерленгенжерітабылып, үлкенкесенеорнатылды.

-Ал,ендібалалар, ауылымызғаШоқанаталарың су ішіп, дәмтатқанжәне де басқабұлақтардыңаттарынбілемізбе?

-Олар: Тастыбұлақ, Ақтасты, Ақтұма, Қызылжұлдыз, Қасқабұлақт.б.

-Ауылымызда 12 бұлақ бар екен.Бейнетаспаданжоғарғысыныпоқушыларыкөрейік.Айтатынпікірлеріңдіойланыпотырыңыздар.

-Суды қорғауосылайөзімізденбасталады.

  1. Шығармашылықжұмыс.

1.Су-тіршілік көзі.(әңгіме жазу)

2.Су туралымақал-мәтелдержазу.

3.Бұлт түрлері.(суретін салу, түсінік беру)

5.Бекіту.Бағалау.

6.Үйге тапсырма:оқу, мазмұндау.