«Емтихан үстіндегі сенімділік»

Тақырыбы: «Емтихан үстіндегі сенімділік»

 

Мақсаты: Өз-өзіне сенімін арттыру.

Керекті құралдар: Парақтар, түрлі түсті қарындаштар, қаламдар.

 

Ойын: «Шапалақ».

Оқушылар, үзіліс жасамай, бірінен соң бірі шапалақтарын соғу керек.

 

Мағлұмат беру:

Психолог: Емтиханды сәтті тапсыру үшін өз-өзіңе сенімді болу керек. Өз-өзіңе сенімділікті релаксация, аутотренинг арқылы арттыруға болады. Оған қоса сыртқы түрің, өзіңді ұстауың да сай болуы керек.

 

Диагностикалық жұмыс.

Тест: «Сіз қаншалықты өз-өзіңізге сенімдісіз».

Нұсқау: Төмендегі пайымдаулармен танысып, өзіңіз келісетін жауабын белгілеңіз.

1.Сіздің досыңыз сіз туралы теріс пікір айтқанын білсеңіз, сіз:

а) мәселені шешу үшін ыңғайлы сәтті күтесіз

б)қатынасыңызды үзесіз, кездеспеуге тырысасыз

  1. Сіз автобусқа немесе трамвайға кіргенде сізді түйіп кетсе,сіз:

а) айқай шығарасыз

б)үндемей алға қарай өтіп кетесіз

е) бәрінің кіргенін күтіп, соңынан кіресіз

  1. Сіздің пікіріңізге қарсы пікір айтса, сіз:

б) оны сендіре алмаймын деп, өз пікіріңізді бүгіп қаласыз

д) өз пікіріңізге оны да, басқаларды да сендіруге тырысасыз

  1. Сіз жиналысқа кешігіп келдіңіз. Бірінші қатардағы бір орыннан басқасы бос емес, сіз:

б) есік алдында тұрып өзіңізді кешіккен үшін сөгесіз.

д) еш қиналмастан бос орынға отырасыз

е) басқа орын іздеп ұзақ тұрасыз да, бос орынға отырасыз.

  1. Сізді қасыңыздағылар өз пайдасына пайдаланатынына келісесіз бе:

д) жоқ

е) иә

  1. Таныс емес адаммен әңгіме бастау сіз үшін қиын ба?

д) жоқ

е) иә

  1. Сіз сапасы төмен зат сатып алдыңыз. Сіз оны сатушыға оңай қайтара аласыз ба?

б) жоқ

в) иә

8.Басқа адамдарды сізге қарағанда өзіне сенімді деп айтуға болады ма?

д) жоқ

е) иә

9.Сіздге зияны тиетін жұмысты орындауды талап етеді. Сіз одан оңай бас тарта алсыз ба?

б) жоқ

в) иә

  1. Танымал адаммен әңгімелесу мүмкіндігіңіз бар, сіз:

д) мүмкіндікті пайдаланасыз

е) пайдаланбайсыз

  1. Бір мекемеге телефон шалуыңыз қажет,сіз:

б) бір сылтау тауып қашқақтайсыз

в) қиналмай телефон шаласыз

е) көп ойланып барып телефон шаласыз

  1. Сізді әділетсіз төмен бағалады,Сіз:

б) үнсіз уайымдайсыз

г) оқытушымен баға жөнінде таласасыз

  1. Тақырыпты түсінбесеңіз,сіз:

б)ақымақ көрінемін деп, сұрақ қоймайсыз

в)түсіндіріп болған соң бірден сұрақ қоясыз

г) оқытушымен оңаша қалып, сұрағыңызды қоясыз

  1. Кинотеатрда қасыңызда отырған кісілер дауыстап әңгіме айтып отыр, сіз:

б)шыдамыңыз тауысылған соң айқай саласыз

в)сөйлемеуді өтінесіз

е)үнсіз шыдайсыз

  1. Кезектен тыс, біреу сіздің алдыңыздан кіріп бара жатыр,сіз:

б)үндемей қаласыз

д)ескерту жасайсыз

  1. Сізге қатты ұнайтын адаммен оңай сөйлесе аласыз ба?

б)не айтарымды білмей қатты қиналамын

в)оңай

г)басында қиналамын, үйреніп кеткеннен кейін оңай сөйлесіп кетемін

  1. Сіз саудаласу білесіз бе?

а) иә

б) жоқ

  1. Баяндама оқып тұрғанда сіз қатты қобалжисыз ба?

б) жоқ

д) иә

  1. Сізді жақсы істелген жұмыс үшін мақтайды,сіз:

б)не айтарыңызды білмейсіз

д)мақтағаны үшін рахмет айтасыз

е)қатты ұялып, рахмет айтасыз.

  1. Жақсы білетін пәніңізден қандай емтихан тапсырар едіңіз:

а) ауызша

б) жазбаша

в) мен үшін еш айырмашылығы жоқ.

 

Кілті: «а»3 балл, «б»-0 балл, «в»-5 балл, «г»-2 балл, «д»-4 балл, «е»-1 балл.

Интерпретация:

12 балдан төмен -өз-өзіңе тым сенімсіз.

12-32 балл -өз-өзіңе сенімділігі төмен

33-60 балл- өз-өзіңе сенімділігі орташа

61-72 балл- өз-өзіңе сенімділігі жоғары

72 балдан жоғары — өз-өзіңе сенімділігі өте жоғары

 

 

Жаттығу «Сенімді және сенімсіз мүсін»

Мақсаты: Сенімділік туралы білімдерін нығайту.

Нұсқау: «Метептің алдына екі мүсін қою керек, деп елестетіп көріңіз. Біреуі «Сенімділік», екіншісі «Сенімсіздік». Біз бүгін мүсіншінің роліне енеміз. Екі топқа бөлініп, бір топ  «Сенімділік» мүсінін, екінші топ «Сенімсіздік» мүсінін жасаймыз. 4  минуттан кейін әр топ өз мүсінін көрсету керек. Содан соң «өзіне-өзі сенімді адамды»  сипаттап, ватманға жазу керек.

 

Жаттығу «Менің ресурстарым»

Мақсаты: Емтихан үстінде өзінің сенімділігін арттыратын жеке қасиеттерін ашу.

Нұсқау: «Парақты екіге бөліп, бір жағына «Менің жақсы қасиеттерім»-деп жазыңдар. Осы графаға өздіріңнің мақтанарлық жақсы қасиеттеріңді жазыңдар, тапсырманы орындап болған соң , парақтың  екінші жағына «Емтихан үстінде маған тиер көмегі»-деп жазып, әр қасиетіңіз емтихан кезінде саған қалай көмектесетінін жазыңыздар. Тапсырманы орындап болған соң, қалауынша, оқушылар топқа өз жазғандарын таныстыра алады».

 

Жаттығу: «Қуана еске аламын».

Мақсаты: Оқушылардың өз-өзіне сенімділігі төмен болған жағдайда, өзін сендіруге уйрету.

Нұсқау: «Бұл жаттығуды өзіңе сенімсіз болған жағдайда орындау қажет. Бұрын болған ұқсас жағдайларды есіңізге түсіріп: «Мен одан да қиын жағдайлардың шешімін тапқанмын.  Осыны да шеше аламын!»-деп өзіңізді сендіріңіз.

 

Жаттығу: «Сенімділік бейнесі».

Мақсаты: Өзіне деген сенімін арттыру.

Нұсқау: «Көздеріңді жұмып, сіз үшін сенімділіктің символы қандай екенін ойлаңыз. Енді соны суретке салып беріңіз». Тапсырманы орындап болған соң, оқушылар өз суреттерін көрсетіп, қысқаша түсіндіріп беруі сұралады.

Анализ:

-Не оңай болды, неден қиналдыңдар ?

-Осы символ сізге қалай көқмектеседі ?

 

Оқушылар айта алмаса, осы символды қиын жағдайда еске түсіріп, өзіңе деген сенімділігіңді арттыруға болатынына ойларын жеткізу керек.

 

Рефлексия:

«Мен үшін сенімділік…» сөйлемді жалғастыру сұралады.

 

 

 

 

 

Емтиханға дайындықты дұрыс ұйымдастыру туралы психологиялық кеңес.

  • Емтихан туралы жағымсыз ой қалыптастырмаңыз. Өз-өзіңізге сенімді болыңыз.
  • Емтихан сіздің жеке қасиеттеріңізді емес, білімдеріңізді тексереді.
  • Алдын ала: «Тапсыра алмасам не болады ?»-деп уайымдамаңыз
  • Емтиханнан өмірлік мәселе жасамаңыз.
  • Емтихан үстінде ішкі дауысыңызға ерік беріп: Мен тапсыра алмаймын . Мына сұрақты білмеймін. Шаруам бітті- деген ойларға батпаңыз.

 

Емтиханды сәтті тапсыру үшін бірнеше кеңесті тыңдаңыз !

 

  • Жинақтал! Қызметтік секторды толтырған соң, ойыңды жинақтап, тапсырмаларға үңіл. Уақыт шектеулі екенін ұмытпа.
  • Асықпай тездет! Уақыттың шектелуі сенің жауаптарыңнын сапасына әсер етпеу керек.Жауап белгілер алдында сұрақты екі рет оқып ұғынып ал.
  • Жеңілінен баста! Алдымен жеңіл тапсырмаларды орында. Осылай сен тез ойыңды жинақтап, жұмысқа кірісе аласын.
  • Тастап кет! Қиын немесе түсініксіз тапсырмаларды тастап кет. Егер қиналатын тапсырмаларға тіреліп, жеңілдерін белгілеуге үлгермей қалсаң өкінішті болады.
  • Тапсырманы соңына дейін оқы! Асығыста оңай сұрақтардан қате жіберуің мүмкін.
  • Кезекті тапсырманы ойла! Жаңа тапсырмаға кірісер алдында басқаларын ұмыт. Әр жаңа тапсырма сенің ұпай жинауыңна мүмкіндік.
  • Шығарып таста! Тапсырманы орындау барысында, бірден дұрысжауап іздемей, дұрыс емес жауаптарын шығарып таста. Сонда бір екі жауаптан дұрысын табу жеңілрек болады.
  • Уақыт алып қал! Уақытыңнын 2/3 бөлігін жеңіл тапсырмаларды орындап, барынша жоғары нәтижеге жетесің, Қалған уақытты күрделі тапсырмаларға қалдыр.
  • Тексер! Жауаптарыңды тексеруге уақыт бөл.
  • Тап! Егер жауабын білмей отырсаң, интуицияңа сен. Осы дұрыс болар деген жауабын таңда.
  • Мұңайма! Барлық тапсырманы дұрыс орындап үлгеру қиын. Жақсы бағаның өзі жеткілікті болуы мүмкін.