Жеке адамның психологиялық ерекшеліктері

178
Сабақтың тақырыбы:

 

«Жеке адамның  психологиялық ерекшеліктері»
Сілтеме: 1.«Психология» Ф.Н. Гоноболин «Мектеп», Алматы – 1976ж.

2. «Жантануға кіріспе» Қ.Жарықбаев., Ө. Озғанбаев Алматы 2000ж.

3. «Игры  обучение тренинг досуг» М – 1994ж. «Новая школа» В. В. Петрусинского.

4. «Психологиялық тренингтер». (Көмекші құрал). Ақтау – 2008ж.

5. Әдістемелік көмекші құрал: «Жеке адамның психологиялық даму ерекшелігі»  Маңғыстау – 2010ж. Баймуратова Б.

Сабақтың мақсаты: Оқушыларды жеке адамның психологиялық  жақтарын  зерттеу арқылы  ерекшеліктерін ажыратуға дағдыландырады.
Міндеті: Сабақ барысында  диагностикалық зерттеу жұмыстары  арқылы оқушыны ойлануға, салыстыру арқылы топтық және  өзіндік бағалау дағдысын қалыптастыруға үйретеді.
Оқыту нәтижелері: 1.      Оқушылар диагностикалыцқ жұмыстары арқылы зерттеу жүргізе алады

2.      Зерттеу жұмысының қорытындысы арқылы жеке адамның  психологиялық ерекшеліктерін ажырата алады

3.      Салыстыру арқылы топтық  және өзіндік бағалауға дағдыланады.

Жаттығулар:

 

 

 

Диагностикалық жұмыстар, дамытушылық зерттеу диагностикасы, тренинг: «Мен кіммін?», Ойын: «Менің жағымды, жағымсыз жақтарым», Тест: «экстраверт және интраверт, Трениг:«Жағымды сөз айту»

 

Тапсырмалар:

 

 

Үй тапсырмасы:

Зерттеу жұмысы:  жеке өздеріне зерттеу жұмысын жасау арқылы, топ ахуалын анықтау

 

 

Блум

таксаномиясы

Жұмыстыңатауы Мазмұны
 Білім Үй тапсырмасы: Шығарма

 

Жұптық жұмыс: Оқушылар бір – бірінің шығармаларын тексереді

 

Топтық жұмыс:Ең үздік шығарманы таңдайды

 

Топ көшбасшысын сайлау: Үздік шығарма иесі  — топ көшбасшысы

 

Диагностикалық жұмыс: «Сандар ұқсастығы»

 

Тапсырма №1: Бірінші оң қолдарыңызбен содан кейін сол қолдарыңызбен 1 ден 9-ға дейінгі сандарды жазып шығыңыздар. Жазып болғаннан кейін екі қолдарыңызбен жазған сандардың ұқсастарын табыңыздар.

 

 

 

 

Тапсырма №2: Орман суретін салу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тапсырма №3

 

және   зикзак

 

«Жеке адамның бойындағы әдептілік»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Егер де:

1 — саны бір-бірімен ұқсас болса эгоист

2 – қатал адам

3 — кекшіл

4 — талапшыл

5 – ұқсас адамдар көп

6 – ішкі жан дүниесі көркем

7 – сәнқой

8 – адамдармен тез араласып кетеді

9 – кез-келген уақытта шын көңілімен жұмыс істейді

Егер де:

1 – Ағаш көп салынса — Көпшіл ұжымда жүргенді ұнатады.Көптен жасыратын сыры жоқ.

2 – Тау салынса — алыстан болжайды

3 – Құс салынса — өзінің басқалардан биік болғанын ұнатады.

4 – Жыртқыш аң — белгісіз бір жерден қауіп күтеді

5 – Жыртқыш емес аң — сұлулыққа ұмтылады, ұрыс-керісті ұната бермейді.

6 – Су — көңілдің тазалығы

7 – Жеміс ағаштары — отбасылық тыныштықты қалайды

8 – Күн — мейірімділік, шуақтылық

9 – Бұлт — өзіндік үрейлену, депрессия

 

Шаршы:Ұйымдастырушылық қабілеті жоғары.

Өмірде ұстанатын қағидаларды қатаң ұстап, аналитакалық жағынан ойлай біледі. Қандай жағдай болмасын, фактілерге сүйенеді. Ол салқын қанды,  үнемшіл, тұрақты шешім қабылдыйтын жан. Оған тән қасиеттері: ұқыптылық, тазалық, нақтылық. Кәсіби білімі жоғары, еңбекқор және әлсіз саясаткер.

Достары, таныстары көп.

Үшбұрыш: Жетекші болуға бейім. Билікке ұмтылушылығы

және атаққұмарлық қасиеті де жоқ емес. Әрбір әрекетін жеңіске ғана бағытталуы тиіс деп ойлайды. Мәселенің түпкі себебін анықтауды әдетке айналдырған. Өзіне сенімді, шешім қабылдай білетін, қызба, мықты, тәуекелшіл, жұмысқа қабілеттілігі жоғары. Бірақ, шыдамсыздықтың арқасында өз ісіне кедергі келтіріп жатады.  Дегенмен де керемет саясаткер. Өте алғыр адам. Араласатын адамдары өте көп болғанымен     достары аз.

Дөңгелек: Адамдармен қарым-қатынас қажеттілігі жоғары. Өзгелерге қамқорлық жасауға,

жанашырлық танытуға, жомарттық көрсетуге

дайын. Байсалдылықпен ойға берілгіштік  қасиеті тән. Бірақ өзін-өзі кінәлауға дайын тұратындығы бар. Интуициясы жақсы дамыған. Сөзшең айтқанына көндіргіш, сендіргіш адам. Өткендерді аңсайтын, ойлайтын кезеңдері бар. Қоғамдық жұмысқа бейім. Күн тәртібі керемет жасалған. Достары көп.

Тіктөртбұрыш: Құбылмалы, тиянақсыз, белгісіздік, тынымсыздық осы сияқты жағдайлар. Мұны таңдаған адамның бойында өтіп жатқан өзгерістер. Бұл белгіні көбінесе адам қатты жүдеп шаршағанда, басына қайғы түскенде немесе тағы басқа жағдайларда таңдауы мүмкін. Өйткені дәл осындай кезде адам сенбейді, өзін-өзі төмен бағалайды. Өзіне сенбейді, өзгелерге сенгіш. Олардың көңіл-күйі тез, әрі бірден өзгереді. Бірақ ешқашан ұрысқа жеткізбейді. Барлығын тізбектей келе бұл адамдарға көмектесетін батырлығы мен құмарлық қасиеттерін атап өтуге болады.

Зикзак: Құбылмалы, тиянақсыз, белгісіздік, тынымсыздық осы сияқты жағдайлар. Мұны таңдаған адамның бойында өтіп жатқан өзгерістер. Бұл белгіні көбінесе адам қатты жүдеп шаршағанда, басына қайғы түскенде немесе тағы басқа жағдайларда таңдауы мүмкін. Өйткені дәл осындай кезде адам сенбейді, өзін-өзі төмен бағалайды. Өзіне сенбейді, өзгелерге сенгіш. Олардың көңіл-күйі тез, әрі бірден өзгереді. Бірақ ешқашан ұрысқа жеткізбейді. Барлығын

тізбектей келе бұл адамдарға көмектесетін батырлығы мен құмарлық қасиеттерін атап өтуге болады.

Түсіну Сұрақ қою арқылы : Тақырып және мақсат анықталады:

 

Дамытушылық зерттеу диагностикасы:

1.      Оперативтік есте сақтау

 

 

 

 

 

2.      Логикалық ойлау

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.      Ойлау қабілетінің ерекшелігін анықтау

 

 

 

 

 

 

Мақсаты: есте сақтаудың көлемін, тұрақтылығын және нәтижелілігін анықтау.

Нұсқау: Сіздерге рядтағы сандар оқылады. Сіздер әр санды келесі тұрған санмен қосып, оның қосындыларын жазуларыңыз керек.

Мысалы: 4, 5, 2, жауабы – 9, 7

6, 2, 5, 3 жауабы – 8, 7, 8

 

Тапсырма: «Жапан даладағы апат»

Мақсаты: Логикалық ойлауды дамыту.

1. Аңшылар пышағы

2. Жауын плащі

3. Қызыл түсті парашют

4. 0,5 литр арақ

5. Бір литр су

6. Айна

7.Жеуге келетін, келмейтін заттар-

ды анықтайтын сұйықтық.

8. Жеңіл пальто

9. Бір пачка тұз

10. Компас

 

Тапсырма: «Көпірді құрастыру»

Мақсаты: Ойлау қабілетінің ерекшелігін анықтау

Нұсқау: Қояндар мен үйректердің бастарының саны – 17. Аяқтарының саны – 44.

Сұрақ: Қояндар мен үйректердің санын анықта.

Талдау

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тренинг: «Мен кіммін?»

 

 

Жұптық және топтық жұмыс:

Ойын: «Менің жағымды, жағымсыз жақтарым»

Оқушылар  мен кіммін деген сұраққа 10 минут ішінде оперативті түрде жауап жазу керек

Оқушылар жүргізілген диагностикалық жұмыстың нәтижесі бойынша  өздеріне дос таңдап, оған сипаттама береді. Содан соң оны топқа ұсынады. Топ оқушылары жалпы сипаттама беріп толықтырады.

Нәтижесінде досының психологиялық ерекшеліктерін анықтайды

  Тест: «экстраверт жәнеинтраверт» Оқушылар тестік жұмыс орындайды
Жинақтау

Бағалау

Интерпритация :

 

 

Трениг: «Жағымды сөз айту»

Жүргізілген диагностикалық жұмыстарға талдау жасалып, өздеріне психологиялық сурет жасайды
Көшбасшы:

 

 

Үй тапсырмасы:

Зерттеу жұмысы:  жеке өздеріне зерттеу жұмысын жасау арқылы, топ ахуалын анықтау

Оқушыларды салыстыру арқылы форматифті түрде бағалайды. Топты бағалаймыз. Көшбасшыны бағалаймыз