Квадрат теңдеулер тарауын қайталау
Күні 04.02.2015 жыл Алгебра 8 сынып № 60
Сабақтың тақырыбы: Квадрат теңдеулер тарауын қайталау
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: оқушылардың тарау бойынша алған білімдерін тереңдету, жинақту, жүйелеу, бекіту.
Дамытушылық: оқушылардың логикалық ойлау қабілеттерін дамыта отырып, ой-өрістерін кеңейтуге, шығармашылықпен жұмыс істеуге мүмкіндік жасау.
Тәрбиелік: шапшаңдыққа, өз бетімен жұмыс жасай білуге, ұжым намысын қорғай білетін, шығармашылық қабілеті дамыған тұлға тәрбиелеу.
Сабақтың типі: меңгерген білімдерін практикада қолдануға бағытталған дәстүрлі емес
Сабақтың түрі: сайыс, қайталау сабағы
Әдіс-тәсілі: практикалық, топтық жұмыстар
Көрнекілік: үлестірмелі парақтар, интербелсенді тақта (теледидар)
Сабақтың барысы:
Ұйымдастыру бөлімі: 1. Сабақтың мақсат-міндеті түсіндіріледі.
Топқа бөлу. Жреби арқылы оқушылар екі топқа алдын-ала бөлінді. Тапсырмалар бойынша ұпайлар жинаймыз. Ең көп ұпай жинаған топ жеңімаз атанады.
- Ой қозғау. Үй жұмысы. Өтілген тарау бойынша теориялық сайыс. Сұрақ – жауап. Әр жауапқа 1 ұпай. Сұрақ кезектесіп беріледі.
- Қандай теңдеуді квадраттық теңдеу дейміз?
- Толымсыз квадраттық теңдеулер дегеніміз не?
- Келтірілген квадраттық теңдеу дегеніміз не?
- Теңдеудің түбірі дегеніміз не?
- Теңдеуді шешу дегеніміз не?
- а мен с қандай болғанда ах2 +с = 0 теңдеуінің шешімі бар болады?
- Квадраттық теңдеу түбірлерінің дискриминантын қалай табамыз?
- Квадраттық теңдеудің түбірлерінің санын қалай анықтаймыз?
- Квадраттық теңдеуде в=2к яғни жұп сан болса, түбірдің формуласын қалай жазамыз?
- Келтірілген квадраттық теңдеудің түбірінің формуласын қалай жазамыз?
- Ассоциациялау – топтастыру әдісі. Толық жауапқа 5 ұпай.
- «Білім көзі кітапта». Практикалық сайыс: есептер шығару. Әр дұрыс шығарылған есепке 1 ұпайдан беріледі.
Екі топқа тапсырмалар беріледі.
І топ ІІ топ
- Төмендегі теңдеуді ax2+bx+c=0 түріндегі теңдеуге келтіріп a, b, c — ның мәндерін анықтаңдар:
(x+4)2-6x2=x(x-7); (x+5)(x-7)+20=(2x-1)2 .
- Теңдеуді шешіңдер:
x2 -8x — 20=0 x2 — 16x -105=0
- Түбірлері х1 және х2 болатын квадрат теңдеуді құрыңдар:
x=2,5; x=-6. x=-1,2; x=-0,5.
- Рационал теңдеуді шешіңдер:
.
- Теңдеуді жаңа айнымалы енгізу арқылы шығарыңдар:
(x2-1)2+2(x2-1)-80=0; (x2+7x)2-2(x2+7x)-8=0
- Бір сан екінші саннан 7-ге артық, Тікбұрышты үшбұрыштың
ал көбейтіндісі 198 тең. бір катеті екіншісінен 1 см
Осы сандарды табыңдар. артық, ал гипотенузасы 5 см.
Катеттерін табыңдар.
- «Білгенге маржан». Өмірмен байланысты есеп: Қай топ дұрыс және бірінші боп шешімін табады сол топқа 5 ұпай, келесі топқа дұрыс шешімі болған жағдайда 4 ұпай беріледі.
Айдың басында әкеміз 67000 теңге жалақы алды. Осы ақшадан – 15000 тг коммуналдық төлемге төленді, -40000 тг банктен алынған несиесін төледі, жанұядағы үлкен ұлдың сыртқы киімін алуға-20000 тенге қажет болды. Айдың ортасында анамыз +50000 тенге жалақы алды. Балалардың мектептегі күнделікті тамағына -8000 тг, жанұяның тамағына -20000 тг, машинаның қысқы дөңгелегіне -20000 тг бөлінсе, жанұяға кірген бір айлық табыс жетеме?
Шешуі: 67000-15000-40000-20000+50000-8000-20000-20000=-6000.
- Бекіту. Семантикалық карта толтыру. Жалпы ұпай (5) болу керек. Бағалау: Қате жоқ – 5 ұ., 1-2 қате – 4 ұ., 3 — 4 қате — 3 ұ., 5 — 6 қате – 2 ұ.
Теңдеулер | толық | толымсыз | келтірілген | келтірілмеген | биквадрат |
1. х4 + 5х2 +3 = 0 | |||||
2. 9х2 — 9 = 0 | |||||
3. х2 – 4х = 0 | |||||
4. –х2 + 5х +6 = 0 | |||||
5. 5х + 3х2 -2 =0 |
Сабақты қорытындылау.
- Квадрат теңдеуді шешпес бұрын оның қандай түрге жататынын анықтау керек.
- Толық квадрат теңдеу болса, онда дискриминантына назар аудару.
D>0, теңдеудің екі түбірі болады
D=0, теңдеудің екі түбірі бірдей, яғни бір түбірі болады.
D<0 теңдеудің түбірі жоқ, яғни теңдеудің шешімі жоқ.
Үй жұмысы: Тарихи мәлімет – 77-78 бет, карточкадағы есептерді шығарып келу.
Теңдеуді графиктік тәсілмен шешіңдер:
1) x2-4=0; 2) x2 — 6x — 5=0.
Бағалау