Табиғатты зерттеудің ғылыми әдістері. Физикалық эксперимент.
қ тақырыбы: §§ 7,8. Табиғатты зерттеудің ғылыми әдістері. Физикалық эксперимент.
Сабақ мақсаты: 1.Табиғатты зерттеуді кең тараған тәсілдері, олардың
ерекшеліктері, болжам туралы түсінік алуға жағдай
жасау.
2.Оқушылардың ой-өрісін дамытып, ғылыми ой
қорытындыларын жасауға жетелеу, ғылыми
дүниетанымын қалыптастыру.
- Еңбекқорлыққа, жауапкершілікке тәрбиелеу.
Сабақ түрі: аралас
Сабақ әдісі: баяндау
Сабақ көрнекілігі: приборлар
Сабақ барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі
ІІ. Өткен материалдар бойынша сұрақтар:
- Астрономия ғылымының дамуына қандай қажеттілік себеп болды?
- Астрономия нені зерттейді?
- Астрономияның ұандай салалары бар?
- Ертедегі Орталық Азия елдері ғалымдарынан кімдерді білесің? Олардың ғылыми еңбектері туралы қандай хабарың бар?
- Аспан денелеріне байланысты халық арасында айтылатын қандай аңыздарды білесіңдер?
ІІІ. Жаңа сабақ.
- Табиғатты зерттеудің ғылыми әдістері: бақылау, эксперимент, теориялық зерттеу.
- Болжам – ғылыми деректермен негізделген жорамал.
- Кез келген болжамның шынайлылығын тек практикалық тәжірибе, яғни эксперимент тексере алады.
- Эксперимент – физиканың ең басты зерттеу әдістерінің бірі.
- Гук заңы: серпімділік шегінде серіппенің L созылуы оған әрекет ететін жүктің Р салмағына тура пропорционал өзгереді.
Р,Н
0 I, мм
ІV. Пысықтау.
- Табиғатты зерттеу әдістері қандай?
- Болжам дегеніміз не?
- Эксперименттің басқа ғылыми әдістерден ерекшелігі неде?
- Эксперимент жүргізуге қандай талаптар қойылады?
- Гук заңы қалай оқылады?
- V. Қорытындылау.
VІ. Бағалау.
VІІ. Үйге тапсырма: §§7,8.
7-сынып
Сабақ тақырыбы:§9.§10 Физикалық теорияның қалыптасуы. Физикалық шама. Шамаларды өлшеу.
Сабақ мақсаты:
- Физикалық теорияның негізгі қызметі, құрамдас бөліктері, физиканың іргелі теориялары, теорияның ең басты ерекшеліктері, физикалық шамалар және оларды өлшеу туралы түсінік алуға жағдай жасау.
- Оқушылардың ғылыми дүниетанымын қалыптастыру, ой-өрісін кеңейту.
- Жауапкершілікке, еңбекқорлыққа тәрбиелеу.
Сабақ түрі: аралас
Сабақ әдісі: баяндау, сұрақ-жауап
Сабақ барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі.
ІІ. Оқушылардың өткен материалды қалай меңгергенін тексеру.
Берілетін сұрақтар:
- Табиғатты зерттеу әдістері қандай?
- Болжам дегеніміз не?
- Эксперименттің басқа әдістерден айырмашылығы қандай?
- Экспериментті жүргізуге қандай талаптар қойылады?
- Гук заңы қалай тұжырымдалады?
ІІІ. Жаңа сабақ.
Физикалық теорияның негізгі қызметі – құбылысты түсіндіру. Физикалық құбылыстарды бір-бірімен өзара байланыстыра отырып, жан-жақты түсіндіретін жүйелі білім физикалық теория деп аталады.
Физиканың 4 іргелі теориялары:
- Классикалық механика теориясы;
- Термодинамика және молекулалық физика теориясы;
- Электродинамика теориясы;
- Кванттық механика теориясы.
Физикалық шамалар деп физикалық нысандардың немесе құбылыстардың қасиеттерінің сандық сипаттамаларын айтады.
Физикалық шаманың мәні дегеніміз – оның сандық мәнімен қоса өлшем бірлігі.
Физикалық шаманы өлшеу дегеніміз – оны өлшем бірлік ретінде алынған біртекті басқа бір шамамен салыстыру.
Құралдың бетіне түсірілген бөліктер мен сандар аспап шкаласы деп аталады.
ІV. Есептер шығару.
1-жаттығу.
№1, №2, №3.
V.Пысықтау.
VІ. Қорытындылау.
VІІ. Бағалау. Үйге тапсырма: §§9,10. 1-ж. №4, №5, 4-тапсырма.