Өлшеулер мен есептеулердің дәлдігі. Өлшеулердің метрлік жүйесі. Үлкен, кіші сандарды ықшамдап жазу.
Сабақ тақырыбы: §11. Өлшеулер мен есептеулердің дәлдігі. §12Өлшеулердің метрлік жүйесі. §13.Үлкен, кіші сандарды ықшамдап жазу.
Сабақ мақсаты:
- Өлшеу дәлдігі мен аспап шкаласы бөлігінің құнымен байланыстылығы, өлшеулер жаңылысы, өлшемдердің метрлік жүйесі, сандардың стандартты түрі туралы түсінік алуға жағдай жасау.
- Оқушылардың ой-өрісін дамыту.
- Жауапкершілікке, еңбекқорлыққа тәрбиелеу.
Сабақ түрі: аралас
Сабақ әдісі: баяндау, сұрақ-жауап
Сабақ барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі.
ІІ. Оқушылардың өткен материалдарды қалай меңгергенін тексеру.
Сұрақтар:
- Физикалық теорияның негізгі қызметі қандай?
- Физиканың ең іргелі теориялары қандай?
- МКТ негізгі теориясының негізгі қағидалары қандай?
- Физикалық шаманың мәні дегеніміз не?
- Физикалық шаманы өлшеу дегеніміз не?
- Физикалық шамаларды өлшейтін қандай аспаптарды білесіңдер?
ІІІ. Жаңа сабақ.
Аспаптық жаңылыс.
Өлшеу қатесі: абсолют, салыстырмалы.
Аспаптардың көмегімен дұрыс орындалған өлшеулердің ең үлкен жаңылысы аспап бөлігі құнының жартысына тең.
немесе
Мұндағы: a-өлшенетін шаманың мәні. h — өлшеу қателігі.
Өлшеудің тура және жанама тәсілі болады.
Өлшеулердің метрлік жүйесі: ұзындық бірлігі – метр, масса бірлігі – килограмм, уақыт бірлігі – секунд т.б.
10n көбейткіштерін пайдаланып, берілген сандарды ықшамдап жазу «сандарды стандарт түрінде жазу» деп аталады.
ІV. Есептер шығару.
4-жаттығу. №5, №6, №8, №9
- Пысықтау.
VІ. Қорытындылау.
VІІ. Үйге тасырма: §11,§12,§13. 4-жаттығу. №1, №2, №3, №10.
VІІІ. Бағалау.
7-сынып.
Есептер шығару.
Сабақ мақсаты:
- Оқушылардың «Физика және астронмия –табиғат туралы ғылымдар» тарауы бойынша алған теориялық білімдерін есеп шығару барысында қолдана білуге дағдыландыру.
- Оқушыларды өз бетінше ғылыми ой қорытындыларын жасай білуге жетелеу.
- Жауапкершілікке, тиянақтылыққа, ізденімпаздыққа тәрбиелеу.
Сабақ түрі: бекіту
Сабаққа қажетті құрал-жабдықтар: карточкалар, Р.Башарұлы, Ж. Бақынов. «Физика және астрономия». Дидактикалық материалдары.
Сабақ барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі.
ІІ. Өткен тақырып бойынша негізгі ұғымдар мен формулаларды еске түсіру.
ІІІ. Есептер шығару.
А тобының есептері мен жаттығулары:
- Бақылау мен эксперименттің қандай айырмашылығы бар?
- Физикалық денелерге мысалдар келтіріңдер.
- Физикалық заттарға мысал келтіріңдер.
- Физикалық құбылыстарға мысалдар келтіріңдер.
- Ұзындығы 1,2 м, ал ені 8 см және қалыңдығы 50 мм тікбұрышты білеушенің көлемін анықтаңдар.
- Мына сандарды стандарт түрінде жазыңдар: 4800; 296200000; 0,525; 0,0000000016.
- Өрнектердің мәнін табыңдар: .
- Бір жыл 31556925,9747 с болса үш орынды санға даейінгі дәлдікпен стандарт түрінде жазыңдар.
Б тобының есептері:
- Сым темірдің диаметрін анықтау үшін оқушы ұзындығы 30 мм сымды қарындаш бойына қатарластарып 30 орам орады. Сым темірдің диаметрі қандай?
- 0,25 теңіз милясы қанша метрге, қанша сантиметге тең?
- 4 кезде қанша сантиметр, қанша миллиметр бар?
- Бір парсек қанша километрге тең?
- Бір жарық жылы қанша километрге тең?
- Бактериялардың бір түрінің ұзындығы 0,5 мкм-ге тең. Қатар орналастырғанда 1 см ұзындыққа осындай бактериялардың қаншасы сыяр еді? Жауабын стандар түрінде жазыңдар.
С тобының есептері
- Жас бамбук тәулігіне 86,4 см-ге өседі. Ол секундына қанша өседі?
- Көлемі 0,002 мм3 бір тамшы май судың бетіне тамып, ауданы 100 см2 болатын жұқа қабат болып жайылды. Осы қабаттың қалыңдығын май молекуласының диаметріне тең деп қабылдап, молекуланың диаметрін анықтаңдар.
- Егер көлемі 1 мм3 болатын текшенің 1 с уақыт кететін болса, онда көлемі 1 мм3 болатын текше жасау үшін қанша уақыт кетер еді?
- 1 м2 беттегі барлық шаршы сантиметрді кесіп алып, бір-біріне жалғастыра қатар қойсақ, оның ұзындығы қандай болады?
ІV. Карточкамен жұмыс жасаған оқушылардың есебін тексеру.
- Қорытындылау.
VІ. Бағалау.
VІІ. Үйге тапсырма: №1 зертханалық жұмысқа дайындық.