«Ұлттық біріңғай тестілеу»
Ұлттық біріңғай тестілеуді тапсыру кезінде оқушылардың өзін-өзі реттеу дағдыларының қалыптаспауы, өзін-өзі бақылаудың, стреске қарсы тұру қабілетінің төмендігі және емтиханды қабылдау ерекшеліктеріне байланысты қиындықтар кездеседі.
Осы қиындықтарды жеңу үшін талапкерлерді ҰБТ-дің өту барысымен таныстыру, стреске қарсы тұру қабілеттерін дамыту , өзі-өзіне сенімін арттыру, стрестік жағдайда туындайтын мазасыздану деңгейін төмендету , өзін-өзі бақылауға дағдыландыру қажет.
Ұсынылған бағдарлама 11 сынып оқушыларына, 10-12 кісіден тұратын топқа арналған. Бағдарламада бұрыннан белгілі психологиялық ойындар, жаттығулар, тесттер, әдістемелер ұсынылған.
1 сабақ.
Тақырыбы: «Ұлттық біріңғай тестілеу»
Мақсаты: Мектеп бітірушілердің ҰБТ ерекшеліктерімен таныстыру.
Кіріспе
Жаттығу «Ассоциациялар»
Оқушыларға нұсқау беріледі «Ассоциациялар- бұл бір сөз естіген, бір нәрсені көрген бойда келетін ойлар. Сіздің алдыңыздағы қатысушы айтқан сөзге ассоциациялар табуыңыз қажет. Көп ойланудың қажеті жоқ, ойыңа келгенін айту керек». Мысалы: тестілеу.
Психолог: Жақын арада сіздердің сабақтарың аяқталып, емтихан тапсырасыздар. Емтиханды Ұлттық біріңғай тестілеу арқылы тапсырасыз. ҰБТ туралы не білгілерің келеді?
Мағлұмат беру
- ҰБТ- бұл белгілі пәндер бойынша тапсырылатын ақысыз емтихан. ҰБТ-ның көрсеткіші аттестатқа түседі және ЖОО түсу үшін де есептеледі. ҰБТ- өту кезінде барлық Қазақстан бойынша біріңғай тапсырмалар беріледі, нәтижесі компьютер арқылы тәуелсіз шығарылады. ҰБТ-ның өту барысында тұрақты жұмыскерлік, жұмысты ұйымдастырушылық, зейіннің шоғырлануы, ауысуы, мобильдікті қажет етеді. Тестілеу кезінде қатан тәртіп ережесін сақтауы тиіс!
Диагностикалық жұмыс.
Тест: «ҰБТ –ның өту барысы және ережелері».
- Емтихан үстінде пайдалануға болмайды…
а) ұялы телефон, пейджер, калькулятор
ә) тест материалдары
б) қара түсті қаламмен
- Емтиханға алып келу қажет…
а) ҰБТ-ға кіруге рұқсаттама; жеке басын куәландыратын құжат; қара сиялы қалам;
ә) шпаргалка, кітап
б) персоналды компьютер
3.Емтихан кезінде тәртіп бұзған оқушы…
а) бұрышқа тұрады
ә) емтиханнан шығарылады
б) айып пұл төлейді
- Емтихан кезінде аудиториядан шығу үшін кімнен рұқсат сұрау керек ?
а) кезекшіден
ә) досыңнан
б) мектеп директордан
- Қате жібермеу үшін алдымен жауаптарды…
а) алақанға жазып алу керек
ә) жауап парағының артына
б) сұрақ кітапшасының ішіне белгілеуге болады
- Емтихан кезінде сұрақ туындаса…
а) қол көтеру керек
ә) шапалақтау керек
б) ысқыру керек
- Жауап парағын немен толтырады?
а) қара түсті қаламмен
ә) қарындашпен
б) қызыл түсті қаламмен
- Емтихан кезіндегі сенің әрекетің…
а) сөйлесу; орныңан тұру; орныңды ауыстыру;
ә) кезекшінің мұқият тыңдап, берілген ңұсқау бойынша әрекет ету
б) емтихан материалдарымен алмасу; анықтамалық
материалдарды қолдану
- Тестілеу нәтижелері бойынша апелляцияға өтініш беру тестілеу нәтижелері жарияланғаннан кейін қай кезге дейін қабылданады ?
а) келесі күнгі сағат 13-ке дейін
ә) жыл бойы
б) бір апта бойы
- Тестілеу нәтижелері бойынша апелляцияға өтініш беруші өзімен бірге қандай құжаттар алып келу керек ?
а) жеке басын куәландыратын құжат және ҰБТ-ға кіруге рұқсаттамасын
ә) РНН, СИК
б) туу туралы куәлік
Пікір алмасу.
ҰБТ-ның жақсы жақтары. ҰБТ -ның маған әкелер көмегі . Дәстүрлі емтихан тапсырудан ҰБТ-ның артықшылығы.
Жаттығу «Менің мақсатым»
Мақсаты: Оқушылардың жетістікке ұмтылысын күшейту.
Нұсқау: «Бірнеше минут тыныштық сақтап ойланып алу қажет. Неге қол жеткізгіңіз келетіні туралы ойланыңыз, нені үйренгіңіз келеді. Өз ойыңызды мимика арқылы қалай жеткізер едіңіз ? Басқа қатысушылар сіздің не туралы айтқыңыз келетінін табуы керек».
Анализ:
-Ең маңызды мақсатты белгілеу қиын болды ма?
-Өз мақсатыңа жету үшін не істеу керек?
-Сіздің мақсатыңыз тым жоғары немесе тым ұсақ емес пе ?
Рефлексия
Қорытындылау. Оқушылар сұрақтарға жауап қайтарады:
-Өзіңізді қалай сезініп отырсыз?
— Не ұнады, не ұнамады?
-Жаңа не білдіңіз?