Антонимдер
Сабақтың тақырыбы: Антонимдер
Сабақтың білімділік мақсаты:өтілген материалдарды еске түсіріп, қайта жаңғырту, жаңа тақырыпты жүйелі түрде жете түсіндіре отырып , жаңа тақырыпқа сай мысалды оқушының өзіне талдату жолымен ережені өздеріне қорыттыру, тақырыпты саналы түрде меңгерту.
Дамытушылық мақсаты: оқушылардың бұрыннан бар білімін жаңа біліммен байланыстыра алу қабілетін, ойлауы мен зейінін дамыту, білім — білік дағдыларын қалыптастыру.
Тәрбиелік мақсаты: өз ұлтының тілін, рухани байлығын құрметтеу, тапқырлыққа баулу, адамгершілік, эстетикалық тәрбие беру.
Пәнаралық байланыс: әдебиет
Сабақтың түрі: сайыс сабақ.
Сабақтың көрнекілігі: Абай өлеңі жазылған плакат, тест сұрақтары, «Антонимдердің жасалу жолдары» атты сызба, мақал-мәтелдер,жұмбақтар, перфокарта, бағалау парағы.
Сабақтың өтілу алгоритмі:
1-кезең: Ұйымдастыру кезеңі.
а) психологиялық дайындық
2-кезең: Үй тапсырмасын сұрау.
а) Ой ашу.Тест сұрақтары.
3-кезең: Тірек сызба.
4-кезең: Жаңа сабақ.
а) Ойын : «Сыңарын тап.»
5-кезең: Тірек кестемен жұмыс.
6-кезең: Оқулықпен жұмыс.
а) Үндемес сын жұмысы (87-жаттығу.)
б) Озық ойлы тапқыр кім? (89-жаттығу.)
8-кезең: Сергіту сәті .
9-кезең: Шығармашылық жұмыс.
10-кезең: Сабақты бекіту.
11-кезең:Үйге тапсырма.
12-кезең: Бағалау парағы арқылы бағалау.
Сабақтын барысы: 1. Ұйымдастыру кезеңі.
а) (психологиялық дайындық.)
- Үй тапсырмасын сұрау.
(өткен сабақтар бойынша сұрақтар.)
4 топқа 4 түрлі тест сұрақтарын ұсындым.
- Етістіктерден болған синонимдерді көрсет.
а) амандасу, сәлемдесу, есендесу
ә) ажар, көрік, әлпет,кескін
б) пішін, жылдам, есендесу
- Берілген тіркестер құрамындағы «терең» сөзінің тура мағынада тұрғанын көрсет.
а) терең білім
ә) терең сезім
б) терең құдық
- «Білген кісі тауып айтады, білмеген кісі қауып айтады» деген мақалда ауыспалы мағынадағы сөзді көрсетіңіздер.
а) тауып
ә) қауып
б) білген
- Ол егінін арықтан суарады екен. Мына сөйлемнен туынды омонимді тап.
а) арықтан
ә) екен
б) ол
- «Күннің көзі» дегендегі көз қандай мағынада қолданылып тұр?
а) тұспал мағынада
ә) ауыспалы мағынада
б) тура мағынада.
Мұғ: Сондай-ақ, балалар, алдыңғы апта қазақ тілі және әдебиет пән бірлестігі
«Тіл-халықтың алтын көпірі» атты тақырыпта семинар өткізгенін білесіңдер.
- Тіл дегеніміз не?
- Мемлекеттік тілге анықтама бер.
- Тірек сызба
Ұлтымыздың белгісі
Ана тілің Ата-бабамыздан
қалған мұра
Мемлеккеттік
басқару тілі Мемлекетіміздегі іс-қағаздар
атқару тілі
Тіл туралы заң-ң
4-бабында Тіл Туралы заң
ҚР-ғы «Мем-к 1997ж. 11 шілде Сот ісін жүргізу тілі
тіл-қазақ тілі»
делінген Тіл тур. Заң 6 тарау,
27 баптан тұрады.
Мұғалім сөзі: қазір бір өлеңді дәптерлеріңе жазамыз. Бүгінгі күнді жазып, бастайық.
Сауатыңды тексер.
4.Жаңа сабақ:
Көңілім қайтты достан да, дұшпаннан да,
Алдамаған кім қалды тірі жанда?
Алыс-жақын қазақтың бәрін көрдім,
Жалғыз-жарым болмаса анда-санда.
Жазып болған соң, өлеңді дауыстатып бір оқушыға оқытамын.
- Ал балалар, бұл кімнің өлеңі?
- Абай туралы не білеміз?
- Біздің сыныбымызда Еркебұлан мен Байжан атты оқушымыз Абай-Шәкәрім оқуына дайындықты бастап кетті.
- Абайдың қандай өлеңдерін білесіңдер? 1 оқушы Абай Құнанбаевтың өлеңін жатқа оқиды. Осы сұрақтарға жауап алған соң, өлеңнен мағынасы бір-біріне қарама-қарсы болып тұрған сөздерді тапқызамын. (Дос-дұшпан, алыс-жақын)
- Тағы қандай мағыналары бір-біріне қарама-қарсы сөздер білесіңдер?
Ойын:«Сыңарын тап» доппен ойналады. (Оқушылар мұғалім айтқан сөздердің сыңарларын табады.) Ыстық-суық, шашу-жинау, алыс-жақын, күн-түн, биік-аласа.
Олай болса, бүгінгі сабағымызды «Антонимдер» Берілген сөздерді оқытып, ережені оқушыларға қорыттыру.
5.Дәптермен жұмыс.
5 антоним сөз жаздырту.
— Балалар қазақ тілінде неше сөз табы бар? Олай болса, антоним 9 сөз табының ішінде сын есім, зат есім, үстеу, етістік, есімдіктерден жасалады.
Ауызша көп нүктенің орнына антонимдерін тапқызу.
6.Тірек сызба.
Антонимдер | ||||
Сын есім | Етістік | Зат есім | Есімдік | Үстеу |
Ауыр-….., кең-……, ыстық- ….., жас-……, артық-…., аш-…., арық- оңай-…… | Озу-…., кету-…., қону- …., шашу- …., ашу-…., кіру-……. | Өтірік-….., обал-……, алғыс-….,қарғыс-…, рахат-…., бақ-…… | Анау-…., әне-…., осы-…. | Ерте-…., ақырын-…., жоғары-…., алыс-…., әрі-….. |
7.Оқулықпен жұмыс.
8.Үндемес сын жұмысы.
Оқушылар орыстың тарихшы-ғалымы Радловтың қазақ балалары туралы жазған ой-пікірінен үзіндіні оқып,өз беттерінше ішінен антонимдерді табады.
87-жаттығу.
Әсем-сүйкімсіз (ұсқынсыз), тез-баяу (жай), шебер-олақ, зор-әлсіз.
9.Шығармашылық жұмыс.
(Мақал-мәтелдер.) (Есте сақтау қабілетін арттыру,жаттау.) Көп нүктенің орнына тиісті сөздерді қойып , антонимдерді тап.
1.Өлі арыстаннан …. тышқан артық.
- Еріншек егіншіден …. масақшы озады.
- Палуанға оң …. бірдей.
- Ит үрер жақсыға да, …. да.
10.Сергіту сәті.
Жұмбақтар.
Шешуін тауып, антонимдерді сызу.
Күндіз ізетті, түнде күзетте.
(Есіктің ілгегі.)
Асты тігілген, үсті сөгілген.
(Қап.)
11.Кім жылдам? 89-жаттығу.
Берілген сөздердің антоним, омоним, синонимдерін тапқызу.
Жас-кәрі.(антоним) 2) Шық-кір. (антоним)
Жас,балғын, бүлдіршін .(синоним) Шық, кет, бар. (синоним)
Жас-жас адам, Шық-үйден шық,
-ердің жасы, -жекпе -жекке шық,
-жүрегі жас, -таңғы шық.
-жастық шақ ,
-кездің жасы.
Үйір-аулақ (алшақ) (антоним) Тіл-тілімді ал,
Үйір, құмар, ынтық (синоним) -қазақ тілі,
-бір үйір, (омоним) -отты тіл,
-жаман әдетке үйір. -баланың тілі,
-тілсіз жау. Сабақты бекіту.
Тақырыпты перфокарта бойынша жұмыспен бекіту.
Антонимдер | Сын есім | Етістік | Зат есім | Есімдік | Үстеу |
күлу-жылау | |||||
жаз-қыс | |||||
әне-міне | |||||
жоғарғы-төмен | |||||
күн-түн | |||||
терең-саяз | |||||
ерте-кеш | |||||
өмір-өлім | |||||
қону-ұшу | |||||
көп-аз |
- Үйге тапсырма.
88-жаттығу.
- Бағалау.
Оқушыларды бағалау парағы арқылы бағаладым .