«Өлең — сөздің патшасы …» Абай Құнанбаевтың шығармаларына шолу.

10 -сынып.

. Сынып/мерзімі10а-сынып  Әдебиет
Сабақтың тақырыбы«Өлең — сөздің патшасы …»  Абай Құнанбаевтың шығармаларына шолу.
Жалпы мақсатыОқушыларды  ұлы ақын Абай шығармаларымен толық таныстыра   отырып, ақын шығармаларындағы көрініс тапқан  адамгершілік, ізгілік, шынайылық, адалдық сияқты қасиеттерге  баулу; «Асыл сөзді іздесең, Абайды оқы» тақырыбындағы ойтолғау жасау арқылы, ой ұшқырлығын шыңдау;   Оқушылардың поэзия   туралы  түсініктерін  дамыта   отырып,, сабақта қолданылған қосымша материалдар арқылы дүниетанымдарын кеңейту.
Күтілетін нәтижеОқушылар Абай шығармаларына талдау  жасай отырып, білімдерін бекітеді, ой- саналарын дамытады..

Ойтолғау жазу  арқылы тіл байлықтары дамиды.

 

Сабақтың әдісі «Қарлы кесек » әдісі, «Кім жылдам?» әдісі
уақытыСабақтың       кезеңдеріМұғалімнің іс-әрекетіОқушының іс-әрекетіНегізгі дерек көздері
5 минутҰйымдасты-ру кезеңіОқушының психологиялық ахуалын туғызу үшін  ынтымақтастық атмосферасын жасатамын, смайликтер арқылы оқушының көңіл- күйін білемін, «Қарлы кесек » әдісі бойынша топқа бөлемін.Оқушының сабаққа ынтасы артады, жинақталадыСмаиликтер

 

10 минутҚызығушы-лығын ояту«Қарлы кесек » ойынын өткізіп, стикерлерге жазылған сұрақтар  арқылы Абай шығармашылығы мен өмірі жайлы пысықтау жұмысын жүргіземін.

1. Абай қай жерде дүниеге келген? 2..Абайдың дүниеге келген жылы?

3.Абайдың әкесінің есімі?  4. Зере Абайға кім болып келеді?

5. Абайдың әкесі Құнанбай қандай мінезді адам болған?

6.»Қыстың айы алтау еді, сенімен жетеу болды ма ?» деген сөзді Құнанбайға кім айтқан?

7.Абайдың Зере әжесінің ел берген есімі қалай еді? 8.Абай алғаш рет кімнен сауат ашады?

9. Қанша жасында Семейге оқуға барады  10. Абай қандай медресседе білім алады?

11. Физули, Шамси,Фердауси қай елдің ақындары?

12. Құнанбай Абайды қанша жасында өз қасына алдырады?

13. Құнанбай Абайды қандай мақсатпен алдырады?

14.Абай Қоңыр Көкшеде қанша жыл болыс болады?

15. Ақын қай жердің кітапханасында өз уақытын өткізеді?

16.Қандай ғалыммен танысады?

17. «Мен жазбаймын өлеңді ермек үшін,..» деп аталатын өлеңін Абай қанша жасында жазады?

18. «Құлақтан кіріп, бойды алар,

……………………………………………..?»

19. Абайдың ақындық өміріндегі ең бір жемісті кезеңі қай кезең болды?

20.»Шегіртке мен құмырсқа » аудармасын кімнен аударды?

21. «Онегин мен Татьяна » кімнен аударылды?

22. «Теректің сыйы» кімнің шығармасы?

23. Абай мен Кәкітайды кімдер және қашан сабап кетеді?

24.Абайдың қазасынан 40 күн бұрын кім қаза болады?

25. Абайдың қанша қара сөзі бар?

26.Абайдың поэмалары неше?

27. Абайдың аяқталмаған поэмасы?

28. Қара сөзді жазудағы мақсаты туралы Абай қаншасыншы қара сөзінде айтады?

29.Абай қай жылы қаза болды?

30. Абай туралы роман жазған ұлы тұлға  кім?

 

 

 

 

 

 

 

Ақын шығармаларының  мазмұндық ерекшелігі, ондағы кейіпкерлер жайлы түсінік беру

Оқушы ойды жинақтап, сұрақтарға жауап бере отырып, Абай Құнанбаевтың шығармалары мен өмірі жайлы алған білімдерін пысықтайды. Сабаққа қызығушылығы оянады.Тарихи деректер

Смайликтер, түрлі түсті қағаздар

 

 

 

 

20 минут

Негізгі бөлімМағынаны тану:

1″Кім жылдам?» әдісі бойынша   Абайдың «Ескендір » поэмасы бойынша  кесте беріп, ой жылдамдығын тексеремін.

Шығарманың кейіпкерімінездемеОй қорыту

 

2.Оқушылар Абай шығармалары бойынша постер жасайды.

3. «Асыл сөзді іздесең, Абайды оқы»тақырыбында ақын шығармаларын жатқа айтады.

-Өлеңдері

-қара сөздері

-поэмалары

 

 

1.Оқушылар ізденеді,постермен жұмыс жасайды

2.Шығарма жаза отырып, оқушының тіл байлығы дамиды.

Слайд,постер,маркер

 

 

 

 

 

 

5 минутқорытындыАқын өлеңдерінің тарихына тоқтала отырып, сабақты қорытамын, кері байланыс жасатамын.

2.Инсерт кестесі арқылы не білгенін білу

.Кері байланыс жасайды,сабақтан алған әсерін жазады.Венн диаграммасы
5 минутбағалауБағдаршам арқылы бағалайды, стикерлер арқылы бағалайды.Өзіне сын көзбен қарай отырып,ынталанады.Бағалау парақшалары
Үйге тапсырма1.»Мен жазбаймын өлеңді ермек үшін,» тақырыбында шығарма жазып келу.ІзденедіҚосымша әдебиеттер

АКТ