«Қозыкүрең» әңгімесінің мазмұны.

Пән мұғаліміШарипкулова Камшат Аманжолқызы
ПәніӘдебиет
Сыныбы
Күні
Берілген сағат саны3 сағат  Қабдеш Жұмаділов «Қозыкүрең» («Сәйгүліктер» повесінен)

 

Тақырыбы:

 

«Қозыкүрең» әңгімесінің мазмұны.

 

Жалпы мақсаты 

«Қозыкүрең» әңгімесін   ауызша мазмұндап айта білуіне ықпал ету.  Өз бетімен мақсатқа жетуіне көмектесу. Әңгіменің мазмұнын оқуға қызығушылығын ояту. Әдеби шығармада бейнеленген оқиғалар мен кейіпкерлер әрекетіне өзіндік көзқарасын білдіре алуға жағдай жасау. Оқушылардың логикалық ойлауын, тіл байлығын дамыту. Бағалау критерийлерімен таңыстыру.

 

Түйсіну, зерделеу, эмоциялық аймағына әсер ету, жылқыға шығып шабар ма едің.

 

 

 

Күтілетін нәтижеӨткен тақырыптар бойынша білімдерін пайдаланды, мәтінді сынып болып меңгереді. Мазмұнын түсінеді.  Ойын жеткізе алады, тіл байлығын дамытады. Шағын эссе немесе  сөйлем арқылы ойын түйіндейді.
РесурстарИнтерактивті тақта, слайд, оқулық, видеофильм, стикер, т.б.
Сабақтың барысыОқушыларды топтарға бөлу, назарларын сабаққа аудару

 

Ойлау деңгейіМақсатТүрткі

(ашық сұрақ, жағдаят, тапсырма)

НәтижеБағалау
Қалыптас-тырушы бағалауталап критерий дескриптор

 

 

ұпай

1 

Білу

Өткен сабақпен байланыстыру, білімін тексеру.Топтастыру стратегиясы

Қабдеш Жұмаділов кім?

 

Қабдеш Жұмаділов
Жазушының өмірі мен шығармашы-лығын қайталау 

Өзін өзі бағалау.

Топтық бағалау.

Жазушы жайлы мәлімет алуы;

Өз бетімен жұмыс жасауы;

Алды

Жарты-лай

Аз мөлшер-де алды

2

1

 

0

2 

Түсіну

Мәтіндегі түсініксіз сөздерге тоқталу, түсіндіру.

 

 

 

 

Сөздікпен жұмыс жасаймыз

 

Ақалтеке –

Бесті –

Қу мүйіз –

 

Өрелеу —

Түркімендік жүйрік жылқы тұқымы

Бес жастағы жылқы

Көп нәрсені бастан кешірген, ысылған, төселген.

Аттың алдыңғы аяқтары мен арты бір аяғын шалып байлау, өре (шідер) салу.

Сөздікпен жұмыс жасай алады.Бірін-бірі бағалау

топпен бағалау

 

 

 

 

 

Шығарманың мазмұны не жайлы екенін түсінуітүсінді

жарты-лай

түсінбеді

2

1

 

 

0

 

 

3 

Қолда-ну

Оқушының қиялын, тіл байлығын дамыту.
Менің әңгімемҰқсастығыЖазушының әңгімесі

Дәптермен жұмыс. «Менің әңгімем» атты бөлікті ғана толтыруы керек.

 

топпен бағалаусөздің ел өміріндегі орнын сипаттай алуы

 

Сипатта-ды

Жарты-лай сипат-тады

Сипаттай алмады

 

 

 

2

 

1

 

 

 

0

 

 

 

4 

Талдау

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Қозыкүрең» әңгімесін оқыту, оқушылардың мәтінді мұқият, сонымен қатар түсініп оқуларына үйрету.

 

Сөйлеу арқылы ойланту.

 

 

«Жанұя  тобын» құру,  мәтіндерді тарату.

1.      Әңгімені топтарға бөліп беру. Әңгімені  байыптап  оқып  шығу.

2.      Әр топ өз бетінше оқу.

3.Әңгімені  бөлімдерге  бөліп ат  қою,  жоспар  құру.

Дәптермен жұмыс. Оқушылар «Жазушының әңгімесі» атты бөлікті толтырады, ұқсастығын жазып шығады.

 

Менің әңгімемҰқсастығыЖазушының әңгімесі

 

 

Мәтінді сынып болып меңгереді. Мазмұнын түсінеді.топпен бағалау

өзін-өзі бағалау

Сызбаға сала алуыОрындай алды

Жарты-лай орында-ды

Орындай алмады

2

 

1

 

 

 

0

 

 

Сергіту сәті
5Жинақтау 

Өз пікірінің құндылығына сендіру.

Әңгімеге баайланысты зымыран сұрақтарына жауап беру.

Тапсырма:

Қозыкүреңге  байланысты  Төреқұл  әңгімесін  мазмұндау.
Әңгімедегі Қозыкүреңнің  өзін – өзі жаратып, дайындалуын  тауып  оқу.
Саяқбайдың  Қозыкүреңге  сүйіспеншілігін

мазмұндау.
Әңгімеде  портреттік  суреттемелер  бар ма?  Мысал  келтір.
Әңгімеден  теңеу  сөздерді  табу.

Ойын жеткізе алады, тіл байлығын дамытады.Топпен бағалауСөздердің мағына-сын аша алуыМағынасын аша алды   жарты-лай ашты ашылған жоқ2

 

 

1

 

 

0

 

 

5Бағалау 

«Туған жерді сағындың ба, Қозыкүрең ?»   әңгіме желісі бойынша ертегі жазу.

 

 

Шағын эссе немесе  сөйлем арқылы ойын түйіндейді.Топпен бағалауДәлелдей алды

ма?

Дәлелдей алды

Жарты-лай дәлелде-ді

Дәлелдей алмады

 

2

 

1

 

 

 

0

 

 

 

 

 

 

 

 

5-сынып оқушыларының дайындық деңгейіне қойылатын талаптар

 

Пәндік нәтижелер бойынша 5-сыныптың соңында оқушылар:

халық ауыз әдебиетінің үлгілерін, әдеби мәтінді, өлеңдерді дұрыс, тез және мәнерлеп оқи білуі;

көркем мәтіндерді ауызша мазмұндап айта білуі;

бағдарламаға сәйкес 8-9 өлең мен (бұған поэмалардан үзінділер де кіреді), 3-4 прозалық туындылардан үзінділерді жатқа айта білуі;

әдеби шығармада бейнеленген оқиғалар мен кейіпкерлер әрекетіне өзіндік көзқарасын білдіре алуы;

отаңдық және шетелдік классикалық балалар әдебиеті үлгілерін мұғалім басшылығымен және өз бетімен ізденіп оқи білуі;

оқыған туындының тектік, жанрлық сипатын; әдебиет және фольклор туралы жалпы ұғымдарды анықтай білуі;

қазақ ауыз әдебиетінің басты жанрларының (тұрмыс-салт жырлары, мақал-мәтелдер, жұмбақтар, ертегілер, аңыз-әңгімелер, шешендік сөздер, эпостық жырлар, лиро-эпостық жырлар) негізгі белгілерін;

мәтінге қысқаша жоспар құра білуі;

оқыған шығарма сюжетінің ізімен немесе еркін тақырыпта әртүрлі шығармашылық жұмыс түрлерін (өлең, шағын әңгіме, ертегі, т.б.) құрастыра білуі тиіс.

 

 

Талап парағы

 

 

Бүгінгі сабаққа қойылатын талаптар

 

 

 

Сол талаптарды менің игеруім

 

 

Игеру үшін жасайтын әрекетім

«Игердім»«Игермедім»
1Балалар жаңа сабақты бастауға, меңгеруге қызығушылық танытады.
2Қ.Жұмаділовтің  өмірі, шығармашылық жолы, еңбектері жайында біледі.
3Жылқы малы жайында қосымша мәліметтер алды
4Мақал-мәтелдерді айта алды

 

5Алған білімдерін жинақтап, ойтолғау түрінде жазды.

 

6 Оқу материалының маңыздылығын түсінді.

Өзіндік пікірлерін дәлелдей алды

 

Бағдарлама

«Қабдеш Жұмаділов. «Қозыкүрең» («Сәйгүліктер» романынан үзінді)»

(3 сағат).   Төреқұл мен Ағыбай арасындағы достық. 1. Әңгімедегі бұл мәселе қазақ-қырғыз халықтары арасындағы тарихи қалыптасқан қарым-қатынастың, адал ниеттің, шынайы бауырластықтың жалғасы ретінде көрінуі. Бүгінгі халықтар достығы. Қозыкүрең жайындағы Саяқбай әңгімесі. Отан соғысы кезінде майданға жөнелткен қазақстандық сәйгүлік Қозыкүреңнің майдан шебінен қашып, туған топырағына жетуі. Жылқы мінезінің шығармада көркем бейнеленуі. Жылқыға деген сүйіспеншілік көзқарастың әңгімедегі көрінісі. Әдебиет теориясы: тарихи шындық және көркемдік шешім. Параллелизм. Тіл дамыту: Саяқбай жылқышыға ауызша мінездеме. «Ат – ер қанаты» тақырыбында сурет салу, өлең, әңгіме жазу. Пәнаралық байланыс: Қазақстан тарихы, кинофильм «Қош бол, Гүлсары». Өзіндік ізденіс жұмыстары: «Қобыланды батыр» жырындағы Тайбурылдың шабысы;

 

 

 

5-сынып оқушыларының дайындық деңгейіне қойылатын талаптар

 

Пәндік нәтижелер бойынша 5-сыныптың соңында оқушылар:

көркем мәтіндерді ауызша мазмұндап айта білуі;

әдеби шығармада бейнеленген оқиғалар мен кейіпкерлер әрекетіне өзіндік көзқарасын білдіре алуы;

мұғалім басшылығымен және өз бетімен ізденіп оқи білуі;

мәтінге қысқаша жоспар құра білуі;

оқыған шығарма сюжетінің ізімен немесе еркін тақырыпта әртүрлі шығармашылық жұмыс түрлерін (өлең, шағын әңгіме, ертегі, т.б.) құрастыра білуі тиіс.