Тыныс алудың маңызы .Тыныс алу мүшелерінің құрылысы мен қызметі

70

Сабақтың тақырыбы : Тыныс алудың маңызы .Тыныс алу мүшелерінің    құрылысы мен қызметі

Сабақтың мақсаты:

Оқу материалын оқушыларға 63% өз бетінше шығармашыл-ізденіс жұмысы арқылы меңгерту, оқу техникасының көлемін,сапасын және шапшаңдығын арттыру,ойлау шапшаңдығын, жады мен зейінді дамыту.

Міндеті: Технологиялық картаның регламентін орындау.

ұжымдық жағдайда ақпаратты жоғары жылдамдықпен меңгеруді      ұйымдастыру;

есте сақтау және зейінді жаттықтыратын тапсырмалар орындау;

пәннің құндылықтарын сезінуге ықпал ету;

өз бетінше білім алуға үйрету,ең негізгіні бөліп алу, салыстыра  білуге дағдыландыру;

өзін-өзі бақылау және бағалауға үйрету,өзін-өзі түзету біліктілігін дамыту.

Жоспарланған нәтиже: қойылған мақсатқа жету

Көрнекілігі ,дидактикалық материалдар:тірек-конспект,интерактивті тақта,

ООМ,

                             Сабақтың барысы:

 

Сабақтың

құрылымы

Технологиялық картаның жұмыс тәртібі Түсініктеме
1кезең.

Ұйымдастыру

кезеңі.

Оқушылардың зейінін жинақтау:             ООМ

А Б В С Д Е
           
           
           
           
           

 

Ұжымды белсендіру үшін көшбасшыға сөз беріледі

 

 

 

 

2кезең.

Оқушылардың субъекті тәжірибесін өзектендіру.

Жетекші білім  метод амалдарын  өзектендіру кезеңі

 

Үй тапсырмасы бойынша  ТСҚ жазу (5мин)63сөзден кем болмау керек

 

Жаңа тақырып тірек-конспект арқылы түсіндірілді

 

ООМ бойынша бірінші реттік белгілеу

Кіріспе жасауға-5 мин

3кезең.

Стандарттық

және өзгермелі жағдайларда білімді қолдану үлгісін құру

 

Мәтінмен және тірек сөздермен  жұмыс.

Оқушылар мәтінмен өз бетінше жұмыс жасап, тірек сөздерді табады:

Мұғалімнің тірек сөздерімен сәйкес келген сөздердің маңыздылығы анықталынып, тақтаға жазылады.

Тақтадағы тірек сөздерді оқушылар есте сақтайды,уақыт біткен соң сөздер жабылып, есте қалғандарын дәптерге жазады.

Сөздер ашылып, салыстырылады,ұмытып кеткен сөздермен толықтырады

Тірек сөздер:

1.Тыныс алу.                                    .

 

2.Мұрын қуысы(кеңсірік)

3.Жұтқыншақ.

4.Көмекей.

5.Сілемейлі қабықша.

6Дыбыс сіңірлері.

7.Кеңірдек.

8.Ауатамырлар.

9.Өкпе.

10Дыбыс саңылауы

11Жұтқыншақ шодыры(бидайық)

12.Ауатамыр.

13.Ауатамырлық тармақшалар.

14Ауа көпіршіктері(альвеола)

Мәтінді оқу жылдамдығы 1бетке 3мин.ООМ-да  оқушылардың тапқан сөздері «+», «- » таңбамен белгіленеді.

Тірек сөздерді дәптерге жазу.14 сөзге 1мин уақыт беріледі.ООМ-да

Неше сөз жазғандығы тексеріліп. бормен сөз саны жазылады

4кезең.Білімді өз бетінше қолдану

 

Аталған тірек сөздердің мағынасын ашу мақсатында,қиылыс сұрақтар қойылады

1.Тыныс алу дегеніміз не

(Мүшелер мен қоршаған ортаның арасындағы газ алмасуды айтады)

2.Тыныс алу жүйесін атап айт(мұрын қуысы-кеңсірік,жұтқыншақ,көмекей-көмей,кеңірдек,ауатамырлар,өкпелер)

3.Кеңсірікті не бөліп тұрады(Сүйекті-шеміршекті пердеоң және солжақ жартыға бөледі )

4.Кеңсіріктегі сілемейлі қабықшаның,қылтамырлардың,лейкоциттердің қызметі қандай(Кеңсіріктегі ауаны сілемейлі қабықшадан бөлінген заттар ылғалдандырады,қылтамырлар ауаны жылытады,лейкоциттер микробтарды жояды)

5.Мұрын қуысы ішкі танау тесігі арқылы немен жалғасады(Жұтқыншақпен)

6.Көмекей қандай мүше(мойынның алдыңғы жағында орналасқан іші қуыс шеміршекті мүше)

7. Дыбыс сіңірлері дегеніміз не(көмекей шеміршектерінің арасындабіріне-бірі қатарлас жатқан иілгіш, серпінді талшықтардан түзілген)

8.Дыбыс сіңірлерінің арасындағы кеңістіктің аталуы( Дыбыс саңылауы)

9  Жұтқыншақ шодыры дегеніміз не(.Мойынның алдыңғы жағындағы ең ірі қалқанша шеміршектің үлкен үшкір түйіні)

10. Көмекейдің орташа ұзындығы(Ер адамдарда44мм, әйелдерде36мм)

11.Көмекейдің төменгі бөлімі немен жалғасады(Кеңірдекке).

12.Кеңірдек қандай мүше.(Көмекейдің жалғасы, іші қуыс түтік пішінді шеміршекті мүше,өңештің алдыңғы жағында орналасады, ұзындығы 9-12см, диаметрі 15-18мм)

13.Ауатамыр дегеніміз не. (грек сөзі тыныс алқымы деген мағынада, кеңірдектің жалғасы,кеңірдек 5-ші арқа омыртқасының тұсынан оң және сол жақ өкпеге баратын 2 ауатамырға тармақталады)

14.Ауа тамырлар өкпеде өте көп тармақтарға бөлінеді  оның,ең жіңішке тармақтары қалай аталады(бронхиола н/е ауатамырлық тармақшалар д.а)

15.Диаметрі0,2-0,3мм,қабырғалары бір қабат эпителий жасушаларынан тұратын іші ауаға толы өкпе көпіршіктері(альвеола )

16.Альвеола сөзі қандай мағына береді(Латын сөзі ұяшық, көпіршік, қуыс)

 

 

Әрбір оқушы ООМ бойынша сұралады.5баллдық шкаламен түрлі түсті бормен баға қойылады

 

 

 

 

 

 

5кезең.

Бақылау  және өзін-өзі бағалау

 

 

Оқушылар сабақта өтілген жаңа тақырыптағы тірек сөздерге байланысты тақырып мазмұнын ашатындай тест құрастырады Сұрақ қоятын оқушы басқа оқушының сайтын атап,сұрағын қояды. Жауаптың дұрыс –бұрыстығын сұрақ қоюшы  оқушы өзі айтып тұрады. Мұғалім оны ООМ-да көрсетеді. 5+30

Тапсырманы алғашқы аяқтаған 5 оқушыдан кейін 30 секунд уақыт беріледі де сұрау басталады.Осы тақырып бойынша 1нұсқадағы әрбір оқушы 3-5 тест сұрақтарын құрастырады 2нұсқа мәтінді оқып жауап беруге дайындалады.

Жанында отырған жолдасына тест сұрағын қоюға рұхсат етілмейді

6кезең.Түзету және  рефлексия

 

Сабақ барысында жауап ала-алмаған сұрақтарға жауап іздестіру.Жіберілген қателерді талдау.Өтілген тақырып бойынша ТСҚ жазу.

 

Жіберілген қателерді талдау.
7кезең.Қорытындылау

 

Тез және сапалы жұмыс жасаған ,толық жауап берген оқушыларды  мадақтау.Сабаққа қатысып отырған әр оқушыны назардан тыс қалдырмау,барлық оқушыларды еңбегіне қарай бағалау. Барлық оқушы мадақталады.ООМ-да  әр оқушының бүгінгі сабаққа қатысуы 5 баллдық шкаламен бағаланады

 

8. кезең.Үй тапсырмасы . 4белгіден кем алған оқушылар  үйге тапсырма алады 40параграфты оқу,деңгейлік тапсырмаларды орындау 4белгіден кем алған оқушылар  үйге тапсырма алады 40параграфты оқу,деңгейлік тапсырмаларды орындау