Тақырыбы: Диалогтық оқыту арқылы бастауыш сынып оқушыларының белсенділігін арттыру

123
27.08.2014. Шеберлік сынып
Тақырыбы:

 

Диалогтық оқыту арқылы бастауыш сынып оқушыларының белсенділігін арттыру
Жалпы мақсаты:

 

Мұғалімдердің іс-тәжірибесіне сүйене отырып диалогтің білім берудегі тиімді педагогикалық тәсіл екендігін түсіндіру. Диалогтік  тәсілдердің түрлерін тәжірибеде қолданудағы тиімділігі туралы бағыт-бағдар беру.
Күтілетін нәтижелері: -Оқу үрдісінде диалогтық оқытуды қолданудың маңызын түсінеді;

-Сұрақты нақты қоюдың тиімділігін ұғынады, қолданады;

-Жаңа әдіс-тәсілдерді сабақта қолдануды үйренеді.

Түйінді идеялар

 

Сыныпта диалогті қолдану арқылы мұғалімдер балалардың білім алу сапасына  үлкен ықпал ете алады.

Диалогтік оқыту — балаларды оқыту сапасын арттыру құралы.

Сілтеме Мұғалімге арналған нұсқаулық /98-102 беттер/
Ресурстар Өлең жолдарымен қима қағаздар, тілек ағашы, стикерлер,
Психологиялық ахуал Құттықтау сөздері
Топқа бөліну:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 мин

2мин

1.     Топ құру. (өлең жолдарына қарай бірнеше топқа бөлінеді)

1-топ:

Әрқашан дос, біргеміз,

Ажырамас іргеміз.

2-топ:

Ту ғып ұстап бірлікті,

Тату – тәтті жүреміз.

3-топ:

Достық — өмір тірегі,

Достық — әр адамның тілегі.

4-топ:

Татулық дәйім сақталса,

Қуанышпен соғады әр адамның жүрегі.

2. Топ мүшелері қызметтер бөліседі, міндеттері түсіндіріледі.

3. Топ ережесін қабылдау.

Барысы

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-Өлең мазмұнына қарай не туралы?

-Синонимдарын атап, оның біз үшін маңыздылығын түсіндіріп көріңіздер.

Шеберлік сыныптың тақырыбы және мақсатымен  таныстыру

-Диалогтық оқыту туралы не білесіздер? Оң және кері әсерлері.

•      Диалог сабақта оқушылардың қызығушылығын арттырумен қатар, олардың білім деңгейінің өсуіне үлес қосады  ( Мерсер. Лилтон)

•      Оқу үшін әңгімелесудің маңызды екендігін және Выготскийдің оқыту моделі оқушы диалог құру нәтижесінде білім алады деп жорамалдайды.

•      Сыныпта тіл қаншалықты қолданылса оқушылар -дың оқуына соншалықты әсер етеді. (Барнс)

•      Диалог түрінде оқыту оқушыларды ынталандыру және дамыту үшін әңгіме күшін қолдануға мүмкіндік береді.  (Александр)

3 бейнефильм көрсету.

Бейнефильм мазмұны бойынша ой бөліседі.
Бағыттаушы сұрақтар:
— Бейнефильм мазмұнынан не байқадыңдар?
— Үш бейнежазбалардың айырмашылығы бар ма? Қандай?
-Мерсер негіздемесі бойынша диалогтік оқытудың үш түрі бар
— Әңгіме — дебат
— Кумулятивті
— зерттеушілік

Алдарыңызға диалогті оқытудың үш түрін беремін. Оқып танысып шығыңыздар және осы сипаттама бойынша бейнежазбалардың қай әңгіменің түріне жататындығын анықтаңыздар. Топ ішінде талдаңыздар
Осы диалогтік оқытудың үш түрінің қайсысы ең маңыздысы(қосымша мәлімет)

Сергіту сәті
— Диалогтік оқытуда сұрақ қою маңызды орын алады.
Сұрақтардың түрлері: Төмен деңгейдегі, жоғарғы деңгейдегі
Сұрақ қою техникасы: түрткі болу, сынақтан өту, қайта бағыттау
Түрткі болу: сұрақты қарапайым етіп қою, өткенді пысықтау…
Сынақтан өту: толық жауап беруге, ойын толық айтуға итермелейді.»Сіз мысал келтіре аласыз ба? «деген сұрақтармен бағыттайды
Қайта бағыттау — сұрақты басқа оқушыларға бағыттайды.»Көмектесе алатындарың бар ма?» деген сұрақ қойылады.

-Диалогтік  оқытудың осы сұрақ қою тәсілдерінің  тәжірибеде қолданудағы тиімділігі туралы бағыт-бағдар беруге тырысамын.

Мәтінмен жұмыс. (Топпен жұмыс)

«Аюдың ақылы»

Екі жолдас орманда келе жатыпты. Бірінің денсаулығы мықты, екіншісі аурудан жаңа тұрған әлссіз екен. Кенет алдарынан аю шыға келеді. Денсаулығы мықты жігіт зымырап ағаштың басына өрмелеп шығып кетеді. Екіншісі жүгіруге шамасы жоқ, өтірік өлген болып жерге жата қалады. Өйткені аю өлген адамға тиіспейді деп еститін. Жолдасы көзі бақырайып, ағаштың ұшар басынан қарап тұрады. Аю ауру жігітке қарай беттейді. Жігіт қорыққанынан дем алмай қалады. Жыртқыш бас жағынан ары-бері иіскелеп, өлген адам екен деп жөніне кетеді. Ағаштың басынан түскен жігіт ауру жолдасына:
– Досым, аю құлағыңа не деп сыбырлады? – дейді. Сонда ол:
– Басыңа күн түскенде қашып кететін достан қашық жүр деді, – деп жауап береді

Мәтінді жалғастыр. (А4, фломастер)

 -Қарсыластар топтарға ашық, жабық сұрақтар қой (5минут)

Сұрақтардың түрлері: Төмен дәрежелі Жоғары дәрежелі
Жабық н\се дұрыс емес Қолдануға, қайта құруға, кеңейтуге, бағалауға, талдауға тиіс
Сұрақ қоюдың техникалары
Түрткі болу Сынақтан өту Қайта бағыттау
•      Жауап алу үшін

•      Оқушының жауабын түзетуге көмектесу үшін

•      Сұрақты қарапайым қою

•      Өткен материалға оралу

•      Ойға салу

•      Дұрысын қабылдау, толығырақ жауап беру

•      Толық жауап беру

•      Ойларын анық білдіру

•      Идеяларын дамытуға көмектесетіндей етіп  құру

•      “Сіз мысал келтіре аласыз ба?” тапсырманы орындау барысында бағдар беру

Сұрақты басқа оқушыға қайта бағыттау

“Көмектесе алатындар бар ма?”

Сұрақтардың маңызы:

•      Ынталандырады

•      Қызығушылығын анықтайды

•      Зерттеуге ынталандырады

•      Білімін қалыптастыруға көмекте-

седі

•      СТО ықпал етеді

•      Басқа идеяларды құрметтеуге

ықпал етеді

•      Оқытуды қиындататын қиындық-

тар мен түсінбестіктерді анықтайды

Қорытынды 1.     Диалогтік оқыту оқушыларға не береді?
2. Диалогтік оқытудың мұғалім үшін маңызы қандай?
3. Оқытуды диалогтік тәсілмен дамытудағы сұрақтардың маңызы.

-Топқа бөлінуге берілген өлеңнің жолдарын ретімен жинап, мәнерлеп оқуға тырысуымыз керек.

Бағалау «Екі жұлдыз, бір тілек»

Топтар өзара бағалайды.

Кері байланыс Стикердің екінші бетіне өз әсерлерін жазып, «Тілек ағашын» толтырады.

1 тілек, 2 ұсыныс.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сұрақтардың түрлері: Төмен дәрежелі Жоғары дәрежелі
Жабық н\се дұрыс емес Қолдануға, қайта құруға, кеңейтуге, бағалауға, талдауға тиіс
Сұрақ қоюдың техникалары
Түрткі болу Сынақтан өту Қайта бағыттау
•      Жауап алу үшін

•      Оқушының жауабын түзетуге көмектесу үшін

•      Сұрақты қарапайым қою

•      Өткен материалға оралу

•      Ойға салу

•      Дұрысын қабылдау, толығырақ жауап беру

•      Толық жауап беру

•      Ойларын анық білдіру

•      Идеяларын дамытуға көмектесетіндей етіп  құру

•      “Сіз мысал келтіре аласыз ба?” тапсырманы орындау барысында бағдар беру

Сұрақты басқа оқушыға қайта бағыттау

“Көмектесе алатындар бар ма?”

Сұрақтардың маңызы:

•      Ынталандырады

•      Қызығушылығын анықтайды

•      Зерттеуге ынталандырады

•      Білімін қалыптастыруға көмекте-

седі

•      СТО ықпал етеді

•      Басқа идеяларды құрметтеуге

ықпал етеді

•      Оқытуды қиындататын қиындық-

тар мен түсінбестіктерді анықтайды

 

 

1-топ

Әрқашан дос, біргеміз,

Ажырамас іргеміз.

2-топ:

Ту ғып ұстап бірлікті,

Тату – тәтті жүреміз.

3-топ:

Достық — өмір тірегі,

Достық — әр адамның тілегі.

 

4-топ:

Татулық дәйім сақталса,

Қуанышпен соғады әр адамның жүрегі.

 

1-топ

Әрқашан дос, біргеміз,

Ажырамас іргеміз.

2-топ:

Ту ғып ұстап бірлікті,

Тату – тәтті жүреміз.

3-топ:

Достық — өмір тірегі,

Достық — әр адамның тілегі.

4-топ:

Татулық дәйім сақталса,

Қуанышпен соғады әр адамның жүрегі.

 

 

 

 

 

«Аюдың ақылы»

Екі жолдас орманда келе жатыпты. Бірінің денсаулығы мықты, екіншісі аурудан жаңа тұрған әлссіз екен. Кенет алдарынан аю шыға келеді. Денсаулығы мықты жігіт зымырап ағаштың басына өрмелеп шығып кетеді. Екіншісі жүгіруге шамасы жоқ, өтірік өлген болып жерге жата қалады. Өйткені аю өлген адамға тиіспейді деп еститін. Жолдасы көзі бақырайып, ағаштың ұшар басынан қарап тұрады. Аю ауру жігітке қарай беттейді. Жігіт қорыққанынан дем алмай қалады. Жыртқыш бас жағынан ары-бері иіскелеп, өлген адам екен деп жөніне кетеді. Ағаштың басынан түскен жігіт ауру жолдасына:
– Досым, аю құлағыңа не деп сыбырлады? – дейді. Сонда ол:
– Басыңа күн түскенде қашып кететін достан қашық жүр деді, – деп жауап береді

Мәтінді жалғастыр. (А4, фломастер)

 -Қарсыластар топтарға ашық, жабық сұрақтар қой (5минут)

«Аюдың ақылы»

Екі жолдас орманда келе жатыпты. Бірінің денсаулығы мықты, екіншісі аурудан жаңа тұрған әлссіз екен. Кенет алдарынан аю шыға келеді. Денсаулығы мықты жігіт зымырап ағаштың басына өрмелеп шығып кетеді. Екіншісі жүгіруге шамасы жоқ, өтірік өлген болып жерге жата қалады. Өйткені аю өлген адамға тиіспейді деп еститін. Жолдасы көзі бақырайып, ағаштың ұшар басынан қарап тұрады. Аю ауру жігітке қарай беттейді. Жігіт қорыққанынан дем алмай қалады. Жыртқыш бас жағынан ары-бері иіскелеп, өлген адам екен деп жөніне кетеді. Ағаштың басынан түскен жігіт ауру жолдасына:
– Досым, аю құлағыңа не деп сыбырлады? – дейді. Сонда ол:
– Басыңа күн түскенде қашып кететін достан қашық жүр деді, – деп жауап береді

Мәтінді жалғастыр. (А4, фломастер)

 -Қарсыластар топтарға ашық, жабық сұрақтар қой (5минут)