Тақырып: Having friends.

52

Тақырып: Having friends.

Оқыту мен тәрбиелеудің міндеттері:

  1. Оқушыларды мәтінді толық түсініп оқуға машықтандыру және оқыған мәтінге өз пікірін білдіруді үйрету. «Етістік шақтары», «Етістік» грамматикалық тақырыптарын қайталау
  2. Еріктілікті дамыту, танымдық қиыншылықтарды жеңуге тырысу
  3. Досын құрметтеуге және достықты бағалауға үйрету.

Мақсат: грамматикалық және оқу білік-дағдыларын қалыптастыру

Құрал-жабдықтар, көрнекті құралдар: Оқуға арналған мәтін, грамматикалық таблицалар

Сабақ түрі: Қайталау сабағы

 

 

 

Сабақ барысы:

  1. Organization moment.

 

  1. Control of homework.

Talking on theme “My friend”

 

  • Reading the text.

Ex.14,p.24-25

  1. read the text and give a title
  2. answer the question:

Was Frank Stuart’s real friend?

  1. 15,p.25 Match the Kazkh words with the English. Then practise the pronunciation.
  2. граммафон a) garage
  3. банкнот b) search
  4. түйіншек                   c) grammaphone
  5. іздеу d) wear
  6. байлауыш e) headband
  7. тағып жүру, киіп жүру f) strange
  8. өрмелеу, көтерілу     g) sill
  9. оғаш, біртүрлі h) climb
  10. терезе алды тақтайы i) banknote
  11. гараж j) bundle
  12. бөтен біреудің үйіне өз

бетімен орналасқан адам                   k) squater

Key: 1-c 2-i 3-j 4-b 5-e 6-d 7-h 8-f 9-g 10-a 11-k

  1. Talk to your partner.

Did Stuart buy a motobike with the money?

  1. Write out the sentneces with the irregular verbs:

Left, was, were, bought, found, had, went, put, saw, understood

  1. Write out the sentences in the negative form from the text:

It didn’t look interesting

  1. Write 5 questions to interview Stuart/Frank with your partner.
  2. What’s your name?
  3. Where do you live?
  4. How old are you?
  5. Where do you work?/ What’s your profession?
  6. What is your hobby?
  7. Have you got a bike or motobike?
  8. What are you going to do to get a motobike?
  9. Have uoy got a friend?
  10. Is Frank your friend?
  11. what kind of friend do you want?

 

Ex.22,p.25 Interview Stuart (Frank). One of you play Stuart’s/Fran’s role.

Ex-s in Workbook Step3.

 

  1. Conclusion of the lesson