Мағжан Жұмабаев «Сүйемін» өлеңі

182
Сабақ жүргізген мұғалімнің аты-жөні Акатова

Айжан

Аманжоловна

Оқушының

саны – 21

 

 Ақмола облысы

Бурабай ауданы

 

  7-сынып  
Сабақтың тақырыбы Мағжан  Жұмабаев  «Сүйемін»  өлеңі
Сілтеме Әдебиет 7-сынып Алматы «Атамұра» 2012
Жалпы мақсаты

 

 

 

1.Мағжанның ақындық ерекшелігіне,өміріне тоқтала отырып,өлеңнің тақырыбы мен идеясын ашып көрсету

2.Елін,халқын,анасын құрметтеу,отанын сүюге тәрбиелеу.

3.Оқушылардың көркем оқу шеберлігін,ой-өрістерін дамыту,поэзиялық шығармаларды талдау дағдыларын жетілдіру.

 Міндеттер:

 

1. Мазмұнға байланысты міндет:  өлең мазмұнымен таныса отырып,лирикалық  кейіпкерді анықтайды, өлең  мазмұнын өмірмен байланыстырады;

2. Сыни ойлауды дамытуға байланысты міндет: оқушылар ой талқысына түсе отырып, өзара пікір алмасады, іс-әрекеттерін талдайды;

3. Топтық міндет: оқушылар өз ойларын қорғай білуге үйренеді, бір-бірін тыңдайды, достық сезімдері, бір-біріне сыйластық сезімдері артады.

Мұғалімдер үшін оқу нәтижелері 1.Осы сабақтан  кейін балалар бұрынғы білгендері мен жаңа білімді байланыстыра  алып, соның нәтижесінде өмірге қажетін алады.

2.Топтық жұмыстың маңыздылығын қажеттілігін түсінеді.    .

3.Әр оқушы өзінің топта қажеттілігін сезінеді.

4.Сыныпта достық қарым-қатынас орнайды.

Сабақта туындаған негізгі идеялар Ана. Жар.Туған ел.Отан.Махаббат.
Сабақтың барысы: 1.Ұйымдастыру

Ø Сәлемдесу (психологиялық дайындық)

Ø Сыныпты топтарға бөліп отырғызу.Топ басшыларын тағайындау.

Ø Бағалау парақшаларын тарату                                                                                 5 мин       

2.Үй тапсырмасы.

Жамбыл  Жабаев жайлы білгендерін  тексеру.

3.  Зымыран сұрақтар

1Жамбыл  қай ғасырда өмір сүрді?

2.Әкесінің аты?

3.Отбасының жағдайы?

4.Неше жасынан ақындық  өнер жолына түсті?

5.Жамбыл: «Менің пірім —  …………..   ,»  деп  неге айтқан?

6.Артығы  қайсы ? Шашубай,Құлмамбет, Балғынбек,Айкүміс,Досмағанбет.

7. «Жаңа  адамзаттың  жаршысы»  деп  Жамбылды кім  атады?  фр.Ромен  Роллан

8. «Аттандыру» өлеңі мазмұн  жағынан  ауыз  әдебиетінің қандай түріне ұқсас?

9. Кейіпкері  кім?                                                                                                              3  мин                                                                        

Сабақтың маңыздылығы не?

-оқушылар не алады?

-бұрынғы білімін қалай пайдалана алады?

1.Оқушы ойын еркін  айтуға  төселеді.

2. Достың қадірін білуді ,қажет жағдайда оған қол ұшын беруді түсінеді.

3. Адам бойындағы «сүю», «қадірлеу» секілді асыл қасиеттерді       бойларына сіңіреді.

                                                                                                     

Сын тұрғысынан  ойлау үшін мүмкіндіктер

-еркін ойлауға қандай мүмкін діктер жасалды?

-өздігінен ізденуге қандай мүмкін діктер жасалады?

I.Қызығушылықты ояту.

(Терминдер арқылы болжау)

 Сұрақ:Не болуы  мүмкін?(оқулық  жабық  жатады)

Ана.  Жар. Туған ел.  Отан.  Махаббат.

(Слайдтан  суреті көрсетіледі.  Әр оқушы осы термин  сөздерді пайдаланып ,әр түрлі әңгімелер жазады. Ықтимал жауаптар тыңдалады)                                                                              

 

                                                                                                        5 мин       

Мағынаны ажырату сатысы (жаңа ақпарат)

-оқушыларды белсене қатыстыру

-стратегияларды жүйелі қолдану   арқылы оқушылардың жұмысын ұйымдастыру (сауал қоя білу, талдау жа-сай білу, баяндау және қызу ой талқысын жасай білу қабілеттерін жетілдіру жолдарын беру)

-оқушылармен бірлесіп жұмыс жасау, қарым-қатынас шеберлігін ұтымды пайдалана білу

-оқулықтан басқа ақпараттар көзін ашу

II.Мағынаны тану.

1.Бүгінгі  сабақтың  тақырыбы  айтылып,мақсаты  түсіндіріледі.

Т:М.Жұмабаев  «Сүйемін» өлеңі.

2.Тақырып бойынша  атқарылатын  жұмыстар:

а) Мағжан өміріне байланысты  94-беттегі  мәліметті  4 бөлімге бөлемін. Әр бөлімге  тақырып  қойып , 4 топқа таратамын.

М: «Тума  талант» , «Сегіз  қырлы ,бір сырлы  Мағжан»,  «Мағжан-оптимист», «Мағжан-сезімтал ,нәзік  ақын»

(Топтағы  балалар  тақырыптың қай  бөлімге  қатысты  екенін  табады  да,сол  бөлімді  мазмұндайды)                                  5мин

б)  «Сүйемін»  өлеңін  мәнерлеп  оқу.

§  Сөздік жұмысы

Тасбиық-діни адамдардың сыйыну үшін қолданатын моншақ тізбегі.

Алаш-ежелгі қазақ тайпаларының ең алғаш қауым болып біріккен       одағы «қазақ» деуден бұрынғы атауы.

Кебін-өмірден өткен адамдарды орайтын ақ матадан тігілген киім.

Қабақ- адам  бетінің  жоғарғы  жағы,қастың тұсы.        2 мин

§  Топтық  жұмыс

4 топқа  өлеңдегі  төрт тақырыпты  беремін.

І  топ    «Ана»

ІІ  топ   «Жар»                              қандай?

ІІІ  топ  «Ел,халық»

ІV  топ  «Сарыарқа»

Топта  әр  оқушы  осы  аталған  ұғымдарды Мағжан  қалай сипаттағандығы  жайлы  ойларын  ортаға салып,қорғайды.

5 мин

Сұрақ:

1.Балалар,Мағжан  анасын  ,жарын,  елін, жерін қалай сипаттаған?Қандай  сөздерді  қолданған?

2.Ал, ұнамсыз ,құлаққа  жағымсыз  сөздермен сипаттай тұра , «неге екенін білмеймін- сол  анамды,жарымды,елімді,жерімді сүйемін!»-деп не себептен  айтты деп ойлайсыңдар? Неге екенін  сендер білесіңдер  ме?

§  Сергіту  сәті

Мақал –мәтелдер  жарысы.

Ана,жар, отан, халық  туралы қай  топ көп мақал айтса  сол топ жеңіске жетеді.                                                                           3 мин

§  Мәтінмен  жұмыс

§  Өлең  құрылысына  талдау.

(төрт топтан төрт оқушы шығып,тақтада орындайды)

Өлеңде  4 шумақ ,әр шумағы 9 тармақтан,әр тармағы 2,3бунақтан тұрады.Ұйқасы (а а б в в б а г г) аралас ұйқас.

§  Сементикалық  кесте  толтыру.

(Тақтадағы  балалар  жұмыс  істеп  жатқанда  топтағы балалар кесте  толтырады)                                          5 мин

III.Ой толғау

1.Дарынды  балалар   «Ана ,Туған  жер» тақырыбына эссе жазады.

2.Қалған  оқушылар:

1,3 -топ

Сұрау есімдіктерін пайдаланып…(тақырып  бойынша  6 сұрақ  дайындау)

Кім?          Не? Қашан?     Қайда?     Неге?        Қалай?

2,4 -топ

«Мағжан» деген  сөзге  5 жолды  өлең.                                  5 мин

Бағалау (түрлері)

-оқушының өзін-өзі бағалауы

-топтың өзін-өзі бағалауы

-мұғалімнің бағалауы

-жалпы бағалау

-критерийлер арқылы бағалау

7.Бағалау   Топ басшылары  топ мүшелерін бағалайды               

Аты-жөні Тақыр.игер. Тіл байлығы Топ.жұм.қат қорытынды
ұпай баға
           
           
           

Ең жоғарғы ұпай-3           8-9 ұпай-«5»

Орташа ұпай-2                  6-7 ұпай-«4»

Төменгі ұпай-1                  4-5 ұпай-«3»

 

-сабақты қалай аяқтауды жоспарлау Үйге: Өлеңге  сатылай кешенді  талдау.
Сабақты аяқтау түрлері

-бір пікірге келу…

-өз пікірін дәлелдеу…

-үйде жалғастыру…

Кері байланыс парағы.

 

Түрлі –түсті стикерлер таратылып, кері байланыс парағы толтырылады.

Әр оқушы өтілген сабақ жайлы өз пікірін жазады.(ұнады ,ұнамады)            2 мин

 

-қандай әдіспен олардан топ құрамын? (білім деңгейі, өз қалаулары, өзара үйрету топтары) 1.Топтарды құрастыру кезінде алдын ала іріктеу және саралау жүргізілген жоқ. Топтар сол сабақ үстінде ойындар арқылы топқа бөлінді.

2. Барлық оқушылар үшін тапсырмалар бірдей деңгейлі қиындықтары бар.

3. Бұл арада мұғалім балаларға сеніп, олардың білімін арттыру, кеңейту жайлы ғана іс-әрекеттер жасады. Мұғалімнің мақсаты мен міндеті әр бала- ның өзінің қабілет  қарымын аша түсуге күш салдым.