Сынып дарабозы
Тақырыбы: Сынып дарабозы
Мақсаты: Бастауыш сынып оқушыларында білім негізін қалыптастыру,
пәндерге деген қызығушылығын ояту, сөздік қорын дамыту,
ауызша логикалық ойлауға баулу.
Көрнекілігі: Әріптер, сөздер т.б
Түрі: сайыс
Әдісі: сұрақ-жауап
Өту барысы: І. Ұйымдастыру кезең
Ал ,қанекей балалар
Бері қарай қарайық
Алаңдамай басқаға
Сабаққа назар салайық
Дұрыс тапсырма шешімін
Мұқиятпен табайық
Әділқазылар алқасын сайлау, сайыскерлерді таныстыру
Ойынның мақсаты: Ойы жүйрік, танымдық деңгейі жоғары, интеллектуалды оқушылардың дарынын ашу, белсенділігін арттыру, білімдерін көтеру көкірегінде болсын көз.
І кезең “Бәйге”
ІІ кезең ” Тапқыр болсаң ұтып көр”
ІІІ кезең “Мың бір мақал”
ІҮ кезең «Кім жылдам?»
Ү кезең “Ойлан, тап”
ҮІ кезең «Кім көп біледі?»
1-кезең БӘЙГЕ
1 кезең Бәйгеде сұрақтар берілген оған оқушылар бірінші болып белгіні көтерген оқушы жауап береді. Егер де жауап бере алмаса келесі тетікті басқан оқушы жауап бере алады. Әр жауап 3 баллдан есептеледі. Ұпайы аз екі оқушы ойыннан шығарылады.
/14 сұрақ қойылады, сұрақ 3 жауаптан тұрады, әр сұраққа 10 балл беріледі/
1-кезеңнің соңында ең аз ұпай жинаған 1 оқушы сайыстан шығарылады
1.Екі адам шахматты 2 сағат ойнады. Бір адам неше сағат ойнайды? /2сағ/
2.Сантиметрмен өрнекте: 6 дм 8 см = cм /68см/
3.Алмұрт алмадан ауыр, ал алма шабдалыдан ауыр. Қайсысы ауыр алмұрт па әлде шабдалы ма? /алмұрт/
- Бір апта 2 күнде неше күн бар? /9 күн/
- Саудагерлер екі үлкен тұзды белгі ретінде қойып кетіеді Бұл мәтіннің Тақырыбы қалай аталады? /Екібастұз/
- Көкжиек тұстарын анықтайтын құрал /тұсбағдар/
- Шана мәтінінде Жәнібек әкесін қалай састырады ?
- б,в,г,ғ,д,ж қандай дыбыстар? /ұяң/
- Жуан дауысты дыбыстарды ата. /а,о,ұ,ы/
- Ең мықты қандай ағаш? /емен/
- Құрбақа қыста не жейді? /ештеңе/
- Бүлдіргенді жақсы көретін аң. \АЮ\
13.7 дм неше см бар?/70см/
2- кезең: ” Тапқыр болсаң ұтып көр”
Білімділер , біліктілер ортада,
Көрейікші білімдерін тексеріп
Қай жүйрік оза шабар, бабында
Есептеуде шапшандығын танытып
Ауызша есептерді шапшаң шығару
І топ ІІ топ
| 95 – 34=61 51 + 41=92 (12+5)-10 (50+20)+20 | 1 сағ=60 мин 70 мин= саг мин 1 саг 20 мин = мин | 22 + 78=100 49 – 36=13 100- (50-10) (70-30)+20 | 80 мин= саг мин 1 саг 30мин = мин 60 мин= саг |
ІІ- кезең: «Кім жылдам?» (әр топқа сұрақтар қою)
Өз ойыңды ашық айтып ,
Түйіндейміз білімді.
Әр нәрсенің жауабын тез
Айтайықшы ұғымды.
Олай болса кезекті сұрақтарға берейік, шешімін кім тез табады?
І – топқа
- Қыс айларын ата. (желтоқсан, қаңтар, ақпан).
- Сөйлемдегі сөздердің байланысы дегеніміз
- Хабарлы сөйлем дегеніміз не?
- Көкжиектің неше тұсы бар? (төрт).
- Ы.Алтынсарин кім? (Қазақ мектебін ашқан).
- Шаршыдегеніміз не? (барлық қабырғасы тең).
- Тірітабиғатқа не жатады? (адам).
ІІ – топқа
- Көктем айларын ата. (наурыз, сәуір, мамыр).
- Сөйлем түрлерін ата. (хабарлы,сұраулы,лепті).
- Түбір дегеніміз не?
- Өлітабиғатқа не жатады? (тау, тас, т.б.).
- Абай Құнанбаевкім? (ақын).
- Табиғатдеген не? (айналанықоршаптұрғандүние).
- Кез-келген фигураның периметрін қалай табады? (барлық қабырғала-рының ұзындықтарын қосу арқылы)
ІІІ – кезең “Мың бір мақал»
Ананың көңілі балада, …
Қына тасқа бітеді, …
Досы көпті жау алмайды, …
Ер жігіт елі үшін туады, …
Ақыл – тозбайтын тон, …
Өзге елде сұлтан болғанша, …
Білекті бірді жығар, …
Туған жердің күні де ыстық, …
Еңбектің наны тәтті, …
Бірлік болмай, …
Ердің көркі елімен, …
Туған жердей жер болмас, …
Оқу – білім бұлағы, …
Еңбегің қатты болса, …
Төртеу түгел болса, …
Ырыс алды — …
Еңбек етсең ерінбей, …
Білім қымбат, …
Отансыз адам — …
Жақсы туса — ел ырысы, …
Әдепті бала арлы бала, …
Үлкенге — құрмет, …
Жақсыдан үйрен, …
Қына тасқа бітеді, …
Ата көрген оқ жонар, …
Оқусыз білім жоқ, …
Туған жердің қадірін, …
Жақсы кісі көпшіл, …
Бірлігі жоқ ел тозады, …
Оқусыз білім жоқ, …
Сулы жер — …
Жақсы байқап сөйлер, …
Әдепті бала ата-анасын мақтатар,…
»
V-кезең Көрермендерге сұрақ
1) Ағаш үстінде 100 торғай отырды. Аңшы 10 торғайды атып алды. Неше торғай қалды? ( 10 торғай).
2) Үш түйеқұс ұшып келе жатты. Аңшы олардың бірін атып алды. Нешеуі қалды? ( түйеқұс ұшпайды).
3) Қонып алып жарға,
Қарқылдайды ………….. (қарға)
4) Дуадақ құс шөлде,
Аққу, қазда ……… (көлде)
ІҮ-кезең: Өлеңді жалғастыру.
1.Дайындашы тонымды,
Айға аттанам ,апа!
………………………………….
……………………………………
2.Білім алған өзіңнен
Дәрігер, ұшқыш, не ғалым.
…………………………………….
……………………………………..
3.Сау болсын десең
Он екі мүшең-
………………………………..
…………………………………….
4.Аспан тұрса күлімдеп,
Айын биік орнатып.
………………………………….
…………………………………….
5.Үлпек ,үлпек, үлпек қар,
Үкідейсің, үркек қар
…………………………………….
………………………………….
VІІ кезең:«Кім көп біледі?»
Сан артындағы тапсырмаларды орындау арқылы өздеріне ұпай жинайды.
Көп білу озаттардың санатынан
Ұшқыр ой айта алады әр затынан
Озаттардың озаты шапса бүгін
Дарабоз гой шынымен ол затынан
| 10
Үнді дауысыздарды ата н м ң р у | 20
Рәміздерді ата
| 30 Апайда 3гүл бар, мен 3 гүл сыйладым. Апайда неше гүл бар? | 40 Бақаны неге «қосмекенді» деп атайды? |
| 10 Сирек кездесетін және құрып бара жатқан жануарлар атауы жазылатын құжаттың аты.
| 20
Ұян дауыссыздарды ата? Б, ж з д
| 30
Дыбыс дегеніміз не? | 40
Қатаң дауыссыз дыбыстарды ата?
|
| 10
Еліміздің астанасы қай қала? | 20
«Медеу» мұз айдыны қайда орналасқан?
| 30
«Есіл» өзенінің бойында қай қала орналасқан? | 40
Дауысты,дауыссыз дыбыстар неше түрге бөлінеді, ата |
VІІ кезең: Қорытынды
Ұпай бойынша жеңген топ дипломмен марапатталады.