Шеберхана тақырыбы: Энергия. Энергияның сақталу және бір түрден екінші түрге айналу заңы.
Жаңаша инновациялық оқытудың(авт Т. Б. Казачкова, О.Л. Смирнова Санкт-Петербург. Ресей) «Авторлық педагогикалық шеберхана» технологиясы бойынша топтық жарыс сабағы.
Шеберхана тақырыбы: Энергия. Энергияның сақталу және бір түрден екінші түрге айналу заңы.
Шеберхана мақсаты:
Энергия туралы түсініктерін тереңдету.
- «Күй» ұғымын қалыптастыру.
- Күй параметрлерімен таныстыру.
- Механикалық энергия және оның түрлерімен таныстыру, анықтама беру.
- Энергияны сипаттайтын өрнектер мен олардың шамаларын анықтау.
.Білімдік мақсаты: Оқушының өз бетінше жұмыс істей алу мүмкіндігін дамыту, оқу материялын өңдеудің жекеленген тәсілдері арқылы жұмыс істей білуге үйрету.
Дамыту мақсаты: Есте қалдыру, шапшаң ойлау қабілеттерін дамыту.
Тәрбиелік мақсаты: Ғылыми дүниетанымын арттыру, алған білімді өмірде пайдалана білу, өз бетінше ізденуге дағдыландыру, еңбекке баулу, ғылымға қызығушылығын арттыру.
Сабақтың типі: Эксперименттік.
Шеберхана түрі: Дәстүрлі емес сабақ.
Пән аралық байланыс:
Сабақтың көрнекілігі: Интерактивті тақта, дербес компьютер, серіппе, қыстырғышы бар тұғыр, жүк.
Шеберхана барысы:
- Ұйымдастыру кезеңі. Оқушылардың сабаққа қатысуы, даярлығы, шағын топтарға бөлініп отыруы.
- Жаңа сабақпен таныстыру. Шеберхана кезеңдерін қолдану.
- Индукция кезеңі(ой бағыт)
Индуктор – металл шардың жоғарыдан төмен түсіп келе жатқан суреті көрсетіледі.
Тапсырма: Дененің күйі, жағдайы қалай өзгереді?
Демонстрация:Серіппеге ілінген жүктің қозғалысы.
Серіппеге ілінген жүк қалай қозғалды?
Жүк неге тоқтады?
- Өзіндік құрастыру (Самоконструкция)
Негізгі тапсырма жазылған қағаздар әр топқа бөлініп беріледі. Әр топ оқушысы берілген тапсырма мәтінімен танысады.
І топ тапсырмасы
- Сіз, күйлі — қуаттысыз ба?
- Энергия – қандай ұғым?
- Механикалық күй дегеніміз не?
ІІ топ тапсырмасы
- Механикалық энергия дегеніміз не?
- Механикалық энергияның қандай түрлері бар?
ІІІтоп тапсырмасы
- Толық механикалық энергия деп нені айтамыз?
- Энергияның сақталу заңының мәнісі неде?
- Топты құрастыру(социоконструкция)
Жұптаса отырып шағын топ ішінде тапсырманы талдау, бір-біріне айтып беруі, дайындығы.
- Әлеуметтендіру (социология) кезеңі.
- Оқушылардың алған тапсырмасы бойынша араласып отыруы.
- әр топтан келген оқушы өз білімін ортаға салып, топ ішінде толық әңгіме құрастыру.
Энергия – дененің күйін сипаттайтын физикалық, скалярлық шама. Адамның күйі туралы айтқанда, оның қан қысымы, температурасы, сияқты, т.б. белгілі бір уақыт мезетіндегі жалпы жағдайын сипаттайтын мәліметтер туралы сөз етеміз.
Күй-дененің берілген уақыт мезетіндегі жағдайы.
Механикада дененің механикалық күйі сөз болады. Оны көрсету үшін 2 мәселеге тоқталуымыз керек:
- дененің берілген уақыт мезетіндегі орны
- дененің қалай қозғалатынын сипаттай алуымыз керек.
Олай болса, бұл — нүктенің қайыбір уақыт мезетіндегі координаталары мен жылдамдығын көрсету деген сөз. Бұлар күй параметрлеріне жатады.
Дененің немесе нүктенің механикалық күйін сипаттайтын шама — механикалық энергия деп аталады.
Механикалық энергия деп дененің механикалық жұмыс істей алу қабілетін айтады.
Энергияның өлшем бірлігі – (Е) Джоуль(Дж)
- Қозғалыстағы дененің энергиясы-кинетикалық энергия деп аталады.
- Денелердің өзара әрекеттесуіне немесе дене бөлшктерінің өз ара орналасуына байланысты энергия-потенциялық энергия деп аталады.
Бір – бірімен өзара әрекеттесетін денелердің әр кинетикалық, әрі потенциялық энергиясы болады. Мұндай денелер тұйық жүйе деп аталады. Соқтығысқан шарлардың, «ЖЖС-Жер», серіппеге ілінген жүктің тербелісі, жоғары лақтырылған шардың жоғары-төмен қозғалуы кезіндегі энергияның түрленуін мысалға қарастыруға болады( сурет бойынша).
Жүйенің толық энергиясы тұрақты болады.
Етолық= Еk+ Ep=const
Энергияның сақталу заңы былай тұжырымдалады: табиғаттағы энергия жоғалып кетпейді, жоқтан пайда болмайды, ол тек бір түрден екінші түрге ауысады.
Қорыта айтқанда, механикалық жұмыс- ол энергия өзгерісі, ал кез келген энергиясы бар дене жұмыс істей алмайды. Ол жұмыс істеу үшін, энергия өзгеруі қажет.
- Жұмыс пен энергия арасында қандай байланыс бар?
- Аталған жағдайдың қайсысында потенциялық, қайсысында кинетикалық энергия туралы сөз болады: иілген серіппеде; соққан желде; сарқырамадан құлап аққан суда; сығылған ауада;үй шатырының шетінде жатқан таста?
- Жарнамалау (афиширование):
Механикалық жұмыс | Жұмыстың формуласы | Мех. Энергияның түрлері | Энергияның формуласы | Жұмыстың энергия өзгерісімен байланысы |
Ауырлық күші | ||||
Серпімділік күші | ||||
Үйкеліс күші |
- Үзіліс (разрыв) кезеңі
Әр оқушы бір сәт ойға кетіп, бүгінгі алған білімін бұрынғы білімімен салыстырады.
- Ойтүйін(рефлекция) кезеңі
Бүгінгі сабақ және тақырып бойынша қорытынды жасау:
- Нені бұған дейін білдім;
- Нені бүгінгі сабақта білдім;
- Нені әлі де білемін.
8.Үй тапсырмасы:§22,23 19, 20 жаттығу.
Сабақ аяқталды.
Назарларыңызға рахмет!