Ойна да , ойлан
Ойна да , ойлан
Білім саласының мазмұны: Таным. Қатынас. Шығармашылық.
Бөлімі: Матеметика. Тіл дамыту. Сурет. Жапсыру.
Мақсаты: Ұлттық ойындар арқылы балалардың ойлау қабілеттерін дамыту, есептер шығаруға талпындыру , ұлттық дәстүрлерді дәріптеу. Ойын үстінде балаларды сергіте, қуанта отырып , белсенді әрекетке жұмылдыру , ой-өрістерін , тіл байлығын дамыту. Ойын арқылы білімдерін жетілдіру , балаларды сабырлыққа , ептілікке , шапшаңдыққа тәрбиелеу.
Міндеті: Көру, есту, зейін, ес және ойлау қабілеттерін дамыту.
Көрнекі құралдар: Сандар, қоржын, асықтар, орамал, тенге, үлгі.
Керекті құрал-жабдықтар: Ақ парақ, субояқ, түсті қағаз, желім, қайшы, дымқыл сулық.
Сөздік жұмыс: Бәйге, қоржын, шапан.
Билингвистикалық компоненттер: Сан – цифра, тенге (ақша)-деньги.
Инклюзивтік әлеумент: Даму мүмкіншілігі шектеулі бал-н жұмыс.
Іс-әрекет кезеңі | Тәрбиешінің іс-әрекеті | Балалардың іс-әрекеті | Жанұяның қатысуы. |
Мотив-қ қозғаушы | Балалар бүгін күн шуағын шашып, жарқырап тұр екен бізге қонақтар келіпті,қане әсем табиғатымызға қайыр лы күн тілейік.
Шаттық шеңбері: | Қайыл күн, көк аспан! Қайырлы күн, жер ана! Қайырлы күн, қонақтар, Қайырлы күн, достарым!
Дөңгеленіп тұрамыз, Шаңырақты көтеріп, Керегені құрамыз. Оқтай болып иіліп, Киіз үйді құрамыз. | |
Іздену ұйым-шы кезең | Балалар бүгін бізге қонаққа Қожанасыр тамыз келеді. 2 топ болып қарсы алайық. Қ/о «Кім жылдам» Шарты: үстел үстінде ша-шылған суретті жылдам алып сол бойынша өз орын дарын тез тауып тұру керек Ұлт.ойын:«Орамалтастамақ» Шарты: екі топтың балалары орамал тастау арқылы кезек тесіп қойылған сұрақтарға жау-ап беру керек. 1Бағдаршамның неше көзі бар? 2Аспанда неше жұлдыз бар? 3.Адамда неше көз бар? 4.Қойдың неше аяғы бар? 5.Күннің түсі қандай ? 6.Құстың неше қанатты бар? Тосын сәт: домбыраның үні естіледі, ішке домбырасы қолында, иығына қоржынын асып алған Қожанасыр ата келеді. — Сәлеметсізбе ата? Жолдан шаршап келген боларсыз, төрге шығыңыз,отырыңыз. -Баллар көрдіңдер ме ата қор-жын әкеліпті,сендер тапсырма орындауға дайынсыңдар ма? -Қиындықтан қорықпайсыңдар ма? -Қоржынның қандай пайдасы бар?
-Жарайсыңдар балалар, қор-жынды иыққа да асып азық-түлік салса да болады. Жаңа сөз: қоржын, шапан.
«Асық» ойыны. Шарты: Қоржыннан асық алып, қандай түсті екенін және сол түстес хатты тауып қандай таңбамен белгілененін айтады. Қоржыннан бір бала бір асық алып бал-ға көрсетеді, тәрбие-ші сұрайды: -Мынау асықтың түсі қандай? Кім маған осы түске ұқсас хат-ты тауып береді. Сары түсген қандай заттарды білесіңдер? Қандай таңбамен белгіленген? 5-хаттағы тапсырма: Санамақ айту.
-Мынау асықтың түсі қандай? Кім маған осы түске ұқсас хат-ты тауып береді. Жасыл түстен қандай заттарды білесіңдер? Қандай таңбамен белгіленген? 3-хаттағы тапсырма: Жаңылтпаштар айту:
-Мынау асықтың түсі қандай? Кім маған осы түске ұқсас хат-ты тауып береді. Ақ түстен қандай заттарды білесіңдер? Қандай таңбамен белгіленген? 1-хаттағы тапсырма: Жұмбақтар шешу. 1.Тыңдап әнін, өлеңін, Үйден кино көремін. 2. Шіркіннің өзіне обал-ақ, Жүреді аяқта домалап.
-Мынау асықтың түсі қандай? Кім маған осы түске ұқсас хат-ты тауып береді. Көк түстен қандай заттарды білесіңдер? Қандай таңбамен белгіленген?
4-хаттағы тапсырма: «Бәйге» ойыны. Шарты: 2 топ кезектесіп пира-миданы ретімен тура орналас-тырулары керек.
-Мынау асықтың түсі қандай? Кім маған осы түске ұқсас хат-ты тауып береді. Қызыл түстен қандай заттарды білесіңдер? Қандай таңбамен белгіленген?
2-хаттағы тапсырма: «Тенге алу» ойыны. Шарты: Жердегі түйілген ора-малды тістеп алу керек (тізеле-рін бүкпей, қолдарымнен ұста-май).Ормалда логикалық тап-сымалар болады.
Сергіту сәті: Тәрбиеші балаларға нұсқау бе-реді, қауыпсіздік ережесімен таныстырады. Даму мүмкінші-лігі шектеулі балалармен жұмыс жасайды.
Саусақ жаттығуы: |
Балалар фотокарточкадағы сурет бойынша 2топқа бө-лінеді. 1-топ: «Шапан» 2-топ: «Қоржын»
— Үш көзі бар. — Көп жұлдыз бар. — Екі көз бар. — Төрт ая,ы бар. — Күннің түсі сары. — Екі қанаты бар.
-Салеметсізбе ата!
— Иә, дайынбыз! — Қорықпаймыз!
—Қоржынды атқа асып қояды. -Аталарымыз баклажкаға айран, сүт, қымыз құйып қоржынға салып қояды.
— Қоржын, шапан.
-Асықтың түсі сары. — Хаттың түсі де сары. -Сары түстен: күн, алма шар,доп..т.с.с. — 5 санымен белгіленген. -Бота,түйе,құлын, бие, Торғай,шошқа,қой,қозы Бұзау,бұлан,көжек,қоян Бақа,шаян,торғай,шымшық Сен қал ! Сен шық !
— Түсі жасыл. -Жасыл түстен: шөп, доп,көйлек,жапырақ..т.с.с. — 3 санымен белгіленген. -Қыста- күн қысқа, Күн қыста- тым қысқа. -Шеше, неше кесе Сынды кеше. т.б.
— Түсі ақ.
— Ақ түстен:сүт,айран, құрт бұлт, машина т.б. — 1 саны.
— Теледидар.
— Доп.
— Түсі көк. — Көк түстен:аспан,туымыз дың түсі көк, гүл т.б. — 4 саны.
Балалар пирамиданы реті-мен орналастырады.
— Қызыл түсті. -Қызыл түстен: көйлек, шар, доп,гүлдер т.б.
— 2 саны.
Балалар ойын шартын бұзбай ойнайды.Оқу іс-әрекетіне қатыспай отыр-ған бал-дың қызығушылы-ғы артады. -2 қоян. -3 шымшық.т.с.с.
Балалар өз топтарымен 2 орталыққа бөлінеді. 1-жапсыру орт. «Қоржын», 2 түрлі әдіспен жапсырады 1-әдіс:қоржынды геом-қ пішін-н жамап жапсыру,2-әдіс жұлмалап жыртып жапсыру . 2-бейнелеу орт. «Шапан» , 2 түрлі әдіспен бейнелейді. 1-әдіс:дайын шапанның бейнесін саусақпен бояйды 2-әдіс губканы ақ парақ-тың бетін тұтас гуашпен бояу арқылы шапанның бейнесін шығарады. |
Қожанасыр Інжудің атасы: Аман сыңдар ма құлындарым, тойларың құтты бол-сын.Мен сен дердің тойларыңа үлкен қоржы нмен келдім. Қоржыным-дағы асықта рға сендерге арнап тапсы рмалар,ойын дар дайын-дап келдім.
|
Рефлексивті Түзету | Тәрбиеші бал-н сұрақ қою ар-қылы не түсінгендерін анық-тайды. Жұмыстарын көрме ұй-ымдастыру арқылы бағалайды.
-Бал-р сендер Қожанасыр ата-ларыңның ойындарын жақсы ойнап, өздеріңнің алғыр, тап-қыр,зерек,шапшаңдықтарыңды көрсеттіңдер. | -Бәйге ойыны. -Асық ойыны. -Тенге алу ойыны. -Сау болыңыз.
-Қожанасыр ата келді. -Ойындар ойнадық. -Арқан тартыс, қыз қуу, ханталапай, аударыспақ .
| -Бал-р бүгін-гі қоржын тойларың өте жақсы өтті.Айтың-даршы қай ойын ұнады? Жарайсың-дар балалар, рахмет сендерге. Сау болыңдар! |
Күтілетін нәтиже:
Не білді: Ұлттық дәстүрлерді дәріптеуді, белсендіктерін арттыруды білді.
Не алды: Ұлттық ойындар арқылы ойлау қабілеттерін дамыта алды.
Ойын арқылы білімдерін жетілдіре алды.
Не істей алады: Ойын шартын бұзбай ойнай алады.
Берілген нұсқау бой-ша ұқыпты жұмыс жасай алады.