Күзгі бау-бақша

 

Тақырыбы: Күзгі бау-бақша

Мақсаты: Күздің белгілерін білуге үйретуді жалғастыру, балабақша ауласындағы ағаштардың атауларын біліп ажыратуға үйрету. Табиғи көріністің көркін байқауға үйрету. Жемістермен көкөністер жайлы білімдерін бекіту. Эксперименттік ізденгіш әрекеті бойынша игіліктерді пішіндері, түстері, дәмі мен иісіне қарай ажыратуға үйрету. Сезгіш түйсіктерін дамыту. Әдемі игіліктің, оның иісінің байымынан қуаныш сезіне білуге дағдыландыру. Табиғатқа деген сүйіспеншілік пен рақымшылдыққа тәрбиелеу. Денсаулықтың маңыздылығын түсінуге үйрету, дәруменге мол тағамдар арқылы денсаулықтарын сақтап, нығайтуға дағдыландыру. Сөз қорларын молайтып, байыту.

Әдіс-тәсіл: Әңгімелесу, дидактикалық суретпен жұмыс, түсіндіру, сөздікпен жұмыс, қайталау, сұрақ-жауап.

Сөздік жұмыс:  алтын күз, хош иісті, жылтыр.

Билингвизм: Күз – осень – autumn.

Алдын-ала жұмыс: Бақша ауласында бақылау:

  • Күн салқын;
  • Жапырақтар түсіп жатыр;
  • Жел;
  • Балабақша ауласындағы ағаштар;

Құрал-жабдық: теледидар, дидактикалық суреттер (моделдер), аудиотаспа.

Әрекеттің кезеңдеріТәрбиешінің әрекетіБалалардың әрекеті
 

 

 

Мотивациялық —  ынталандыру кезең

Кіріспе бөлім:

Ұйымдастыру кезеңі:

—         Балалар, сендерді көргеніме өте қуаныштымын.

—         Бүгінгі күнімізді бір-бірімізге жылы сөз айтудан бастайықшы.

—         Көңіл – күйлерін қандай?

—         Ендеше, осы көңіл-күймен сабағымызды бастайық. Бізде бүгін ерекше күн. Бізге бүгін қонақтар келіп отыр. Олай болса апайларға өз білімдерімізді көрсетейік.

 

 

 

Балалар шаттық шеңберіне тұрып бір-біріне жылы лебіздерін білдіреді.

 

 

—         Жақсы.

 

 

 

Балалар өз орындарына жайғасып отырады.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ұйымдастыру-ізденгіш кезең

Негізгі бөлімі.

—         Балалар, сендер ертегілерді үнатасыңдар ма?

—         Ондай болса, мені мұқият тыңдаңдар, мен сендерге «Сиқыршы Күз» ертегісін  айтып беремін.

Бір балабақшада сондай бір ақылды, әдепті, әдемі балалар болыпты. Олар: Альтаир, Мөлдір, Сара, Жібек, Айбек, т.б. балалар болыпты. Біркүні олар Күздің белгілерін іздеуге серуенге шығыпты.

(видео қосылады)

 

—         Балалар, сендер фильмнен кімді көріп тұрсыңдар?

 

—         Біз не істеп жүрміз?

—         Біз қай жерде серуендеп жүрдік?

—         Балабақша ауласында қандай ағаштар бар екен?

 

—         Қандай алмасы бар ағаш?

 

Ағаштардың жапырақтары сарғайып, жерге түсіп жатыр. Құрт-құмырсқа, жәндіктер суықтан тығылып, құстар жылы жаққа ұшып бара жатыр, бұл қай мезгілде болады?

—         Күз сөзін 3 тілде айтып көрейікші, балалар.

Күз – осень – autumn

—         Күз – жылдың өте қызықты бір мезгілі, ауа-райыда әр түрлі болады: бірде күншуақ, кейде жаңбыр жауады.  Балалар біздің ертегіде ойын ойнағанды ұнатады.

Ойын «Күн мен жаңбыр»

Жерге «шалшықты» шашып қойып, балаларға сұрақ қою.

—         Неге шашлықты басуға болмайды?

 

 

(музыка ойнайды)

—         Күн күлімдеп қарайды, балалар, серуендеп жүреді.

Жаңбыр мен күн күркіреген дыбыс естіледі.

—         Күн күркіреп, жаңбыр жауды!

 

—         Жарайсыңдар, балалар, ешкім су болған жоқ, барлығымыз қолшатырдың астына тығылып үлгердік . Ертегіде әр түрлі оқиғалар, сиқыршылар болады. Мінеки, бізге де Сиқыршы Күз қонаққа келіп қалыпты.

Күз кіреді, амандасады:

—         Сәлеметсіңдер ме, балалар!

 

—         Сендер қандай әдемі, ақылды, әдепті балаларсыңдар! Беттерін қызғылт, тістерін аппақ, көздерін жып-жылтыр!

Тәрбиеші айтады:

—         Себебі, біздің балалардың дендері сау.

Күз: — Дендерің сау болу үшін сендер не істейсіңдер?

 

 

 

 

 

Күз: — Жарайсыңдар! Менде сендерге денсаулыққа пайдалы сыйлық алып келдім. Себетте не бар екенін балалар өздері тапсын. (үстелдің үстіне себетті қояды)

Тәрбиеші себеттің ішінен сәбізді алып, көрсетіп сұрайды.

—         Бұл не балалар?

—         Қандай ол?

 

—         Ал, мынау қандай игілік?

—         Ол қандай?

 

—         Мұның барлығын бір сөзбен қалай атауға болады?

Күз: — Дұрыс, сендер қалай білдіңдер көкөніс екенін? («Көз» моделін көрсетіп)

Тәрбиеші: — Себетте не бар екенін тағы қалай білуге болады? («қол» моделін көрсетеді)

(тәрбиеші себетті майлықпен жауып қояды)

 

Күз: — Жарайсыңдар, былайда біліп қойдыңдар. Тағы қалай игілікті білуге болады? («мұрын», «ауыз» моделін көрсетіп)

Тәрбиеші: — Қазыр біз сендермен ойын ойнаймыз.

Ойын «Не жегеніңді тап!»

Тәрбиеші табаққа жемістерді турап қойып, балаларға дәмін татуға береді, алдын-ала көздерін жауып қойып.

—         Енді, не жегеніңді айтып, себеттен тауып берші.

Барлығын орындап болған соң Күз қоштасады: — Балалар, маған сендермен өте қызықты болды. Сендер сондай ақылды екенсіңдер. Бәрін біледі екенсіңдер. Сендерге рахмет, менің басқа балаларға баруым керек. Сау болыңдар!

Тәрбиеші күзге: — Алтын күз! Сен біздің денсаулығымызды үнемі ойлап бізге көптеген дәруменді тағамдар силайсың. Рахмет  саған! Сау бол!

 

—         Ия, ұнатамыз

 

—         Балалар тәрбиешіні мұқият тыңдайды.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Балалар теледидарға қарайды.

—         Өзімізді, Сараны, Альтаирды, Амирді, т.б.

—         Серуендеп жүрміз.

—         Балабақша ауласында.

 

—         Аққайын, .үйеңкі, қарақат, жұпаргүл, шырша, алма ағаш.

—         Кішкентай алмасы бар ағаш.

 

 

—         Күзде.

 

 

 

 

Күз – осень – autumn

Тәрбиешіні мұқият тындайды.

 

 

 

 

 

 

 

—         Өйткені, аяғымыз су болады, ауырып қаламыз. Аяқ киіміміз былғанады.

Балалар еркін жүреді.

Ойын ойнайды.

 

 

Балалар қолшатырдың астына тығылады. (2-3 рет )

 

 

 

 

 

 

 

 

—         Сәлеметсізбе, әдемі Күз!

 

 

 

 

 

 

 

—         Біз жаттығу жасаймыз, жуынамыз, тісімізді тазалаймыз серуенге шығып таза ауа жұтамыз, дәруменге толы пайдалы тағамдар жейміз.

Балалар үстелді жағалай отырады.

 

 

 

 

 

—         Сәбіз.

—         Ұзын, түсі тоқ сары, шашы бар.

—         Қызанақ.

—         Ол домалақ, қызыл, жылтыр.

—         Көкөністер деп атаймыз.

—         Көзбен көрдік.

 

 

Қолымызбен ұстап көреміз.

 

 

Балалар қолмен ұстап сезіп алма, алмұрт, бананды алады.

—         Мұрынмен иіскеп, ауызбен дәмін татып көріп білуге болады.

 

 

 

 

Балалар жемістің дәмін татады.

—         Алма, немесе, алмұрт, банан.

 

 

 

 

 

—         Сау болыңыз!

 

 

 

Рефлексиялық — түзету

Қорытынды бөлімі.

—         Барлық ертегілерде соңы болады, сол сияөты біздің сабағымыздың да соңына жеттік. Айтыңдаршы балалар, бүгін бізге кім келді?

—         Біз бүгін не істедік?

 

—         Деніміз сау болу үшін қандай тағамдар жеуіміз керек?

 

—         Сендерге сабақ ұнады ма?

 

—         Сендерге көп-көп рахмет, дендерің сау болсын, ауырмандар. Келесі кездескенше!

 

 

 

 

 

—         Сиқыршы күз келді.

—         Теледидар көрдік, әңгімелестік.

—         Дәрумендерге толы тағамдар.

 

—         Ия, ұнады

 

 

Күтілетін нәтиже:

Білу керек: Күз мезгілі жайлы, күзде қандай маусымдық өзгерістер болатыны жайлы, балабақша ауласында қандай ағаштар өсетіні жайлы білді. Табиғи көріністің көркін байқауға үйреніп білімдерін бекітті. Эксперименттік ізденгіш әрекеті бойынша игіліктерді пішіндері, түстері, дәмі мен иісіне қарай ажыратуға үйренді. Сезгіш түйсіктерін дамытылуда. Әдемі игіліктің, оның иісінің байымынан қуаныш сезіне біледі. Денсаулықтың маңыздылығын түсінеді, дәруменге мол тағамдарды жеу керек екендігін біледі, түсінеді. Өз ойларын анық, толық және ашық айта алады.