Ә,ә дыбысы және әрпі.

Білім беру саласы «Қатынас»

Ұйымдастырылған оқу іс-әрекет түрі: «Сауат ашу»

Сабақтың тақырыбы:  Ә,ә дыбысы және әрпі.

  Сабақтың мақсаты:

  1. Ә дыбысы және оның әріп таңбасымен таныстыра келіп, балаларды сөздің дыбыстық мәдениетін сақтап, анық, таза сөйлеуге үйрету.
  2. Ә дыбысы бар сөз, сөйлем ойлап табуына назар аудару, олардың сөздік қорына мән беріп, байланыстырып сөйлеуге үйрету.
  3. Ұғымталдыққа тәрбиелеу. Үлкендерге құрмет көрсетуге баулу.

 Сабақтың көрнекілігі:  Әже (суреті), бесік, сырмақ, текемет, көрпе жастық, әлди (қуыршақ) әріптер (касса), әтеш (суреті), әке (суреті), Әліппе.

Сабақтың түрі: жаңа сабақ, ойын түрінде.

Сабақтын әдісі: ойын, түсіндірме, әңгімелеу, сұрақ-жауап, ән айту.

Әрекет кезеңдеріТәрбиешінің іс-әрекетіБалалардың іс-әрекеті
Мотивациялық қозғаушыШаттық шеңбер:

     Қайырымды жандар айнала,

Шеңберге келсін жайлана.

Жалықпастан қайта біз,

Махаббат сөзін айтамыз.

Сұйеміз барлық әлемді,

Әлемдегі бар елді.

Бақыттымыз осы біз.

 

Балалар шеңбер бойында тұрып өлеңді қайталайды.
Іздену ұйымдастырушы  Сабақтың барысы:

  І. Ұйымдастыру кезеңі.

  ІІ. Өткен дыбыстарды қайталау.

«Кім білгіш?» ойыны арқылы өткен дыбыстарды қайталау.

Ойын шарты: Мен дауысты дыбысты айтсам, екі қолдарындыжоғары көтеріп, шапалақтайсыңдар, ал дауыссыз дыбысты айтсам, еңкейіп тізелерінді шапалақтайсындар.

-Балалар мен сендерге жұмбақ жасырамын жауабын табындар.

Жалғыз таяқ болып тұр.

Төбесінде доп тұр.

Бұл не?

— Жақсы балалар, І әріпібар сөз айтып көрейік ші.

— Жақсы балалар, ендеше ойын ойнайық.

«Із бен жұру»

Ойын шарты: Із бен жұру арқылы берілген тапсырмаларды орындау.

  1. Тарсырма:  «Ілгіш» сөзіне дыбыстық талдау жасау.
  2. І дыбысы қандай дыбыс?
  3. І дыбысы қандай текшеде жазылады?
  4. Ілгіш сөзін буынға бөл? Іл-гіш

— Жақсы балалар.

ІІІ. Жаңа сабақ.

Есік қағылып сырттан әжей кіреді.

Әже:  — Сәлеметсіндер ме балалар?

— Сәлеметсізбе әже , төрлетініз, қош келдініз

Әже жайғасып отырады.

Әже ойын ойнатады.

Сюжеттік ойын: Қатысушылар: Әсел, әже, әлди.

Әсел: — Әже, әлди жылады.

Әже: — Әлди-бөпем әжен келе жатыр.

Әжең «әлдиді» тербетеді…

Әсел: — Әже, әлдиді бесіктен шешіп алайық.

Әкеле ғой, көрпесі ме жастығын.

Әжесімен әсел әлдиді бесіктен шешіп алады…

Әже мен Әсел бесік жырын айтады.

 

 

 

 

 

 

 

Тәрбиеші: —Ойынға кімдер қатысты?

— Бұл сөздер қай дыбыстан басталады?

Ә әрпін балаларға көрсетемін.

— Балалар, Ә дыбысына қатысты тағы қандай сөздер айта аласындар?

— Балалар, әтеш, әпке, сәбіз сөздерін буынға бөлейік.

— Балалар, Ә  әріпін айтып көрейікші.

— Ә әрпін әндетіп, кедергісіз айтамыз, ендеше Ә әріпі дауысты дыбыс.

— Ә дыбысын қандай текшемен белгілейміз ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сергіту сәті: Әлди-әлди бөпешім,

Ұйықтай қойшы көкешім.

Бармақтарын майысып

Ұста болар ма кенсің?

Күйші болар  ма екенсің?…

Ә әрпін тақтаға жазып көрсетемін.

Ә әрпін ауада жаздыртамын.

Дәптермен жұмыс:

Сергіту сәті: Бір, екі, үш

Жинап алып күш

Қолға қалам аламыз

Ә дыбысын жазамыз.

Бір жолға әдемі, сауатты жазу.

Оқушылар оқу құралдарын алып, сабаққа дайындалады.

 

Балалар дауысты дыбыста екі қолдарындыжоғары көтеріп, шапалақтайды, ал дауыссыз дыбысты айтқанда, еңкейіп тізелерінді шапалақтайды.

 

Балалар жауабын айтады.

І әріпі.

 

 

 

 ілгіш, іні, кітап, түлкі, із.

 

 

Балалар сұрақтарға жауап береді. Ойынды қызығушылығымен ойнайды.

 

 

 

 

 

 

 

Балалар әжемен амандасады.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Әже, Әсем, әлди.

Ә.

 

—  Әтеш, әткеншек, әпке, әке, сәбіз, дәрі, ән,әңгіме,…

— әт-еш, әп-ке, сә-біз.

Балалар дауыстап Ә әрпін айтады.

-Дауысты.

-Қызыл текшеде жазылады.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Іс-әрекет арқылы жасайды.

 

 

 

 

 

 

 

Іс-әрекет арқылы жасайды.

 

Балалар дәптерге Ә әрпін жазады.

Рефлексивті қортындылауІV.Сабақты қорту.

—          Балалар бүгін сабақта не үйрендік?

 

 

 

 

 

 

 

 

Ойын: «Көбелектерді гүлдерге қондыр»

— Ә әрпі қандай дыбыс?

— Ә әрпін қандай текшемен белгілейміз?

— Дыбыстар нешеге бөлінеді?

— Дауысты дыбыстар қандай текшемен белгіленеді?

— Дауыссыз дыбыстар қандай текшемен белгіленеді?

Ал бізге барлық әріптерді үйрететін  кітап «Әліппе» деп аталады (таныстыру)

Таныстырар әріппен

Мынау кітап әліппең

«Әліппе» деген аты оның

Басталған қай әріптен? (Ә)

— Балалар, үйден кітап, журнал, әліппе т.б. қарап шығып, әр қарағанда Ә әріпіне назар аударындар. Әпке, әжелеріңнен оқып беруін сұрандар.

Балалардың жауабы тындалады.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ойын өте қызықты болды.

 

 

 

 

 

 

 

Жұмбақтын жауабын айтады «Ә»

        Күтілетін нәтиже:

Білу: Ә,ә дыбысы және әрпін тану және жаза білу.

   Игеру: Ә дыбысының таңбасын жаза біледі. Дәптерге ұқыпты, таза жазады.

Біледі:  Ә әріпі бар сөздерді айта алады. Сөздерге сөйлем құрап байланыстыра айта  алады. Өлен айта алады.