Дастарқан жасау. Септеулік шылаулар.

 
Сабақтың тақырыбы: Дастарқан жасау. Септеулік шылаулар.

Сабақтың түрі: дәстүрлі емес сабақ

Сабақтың әдіс- тәсілі: сыни тұрғысынан ойлау,  диалог, жұптық жұмыс,іздену

 Керекті жабдықтар: сөзжұмбақ, кеспе қағаздар, флипчарт, интербелсенді тақта, семантикалық кесте, тест сауалдары, смайликтер
Пәнаралық байланыс: өзін-өзін тану,  қазақ әдебиеті, этнопедагогика

 

Негізгі  түсініктер: Тақырып бойынша  алған білімдерін жүйелеуӨткен сабақпен байланысы: септеулік шылауларБағалау:

*Бақылау

* Жұмысты бағалау (формативті бағалау)

* Сапалы  білімді  бағалау

Көрнекіліктер: жұлдызшалар,   бағалау парақшалары, тапсырмалар, семантикалық кесте,  құрал-жабдықтар
Сабақтың  мақсаты:

Лексикалық тақырыпқа сүйене отырып, грамматикалық тақырыпты игеру, оқушылардың ойын қазақ тілінде жеткізуге жетелеу.                                                             Міндеттері: 1. Сөйлем құрғанда сөздердің орын тәртібін дұрыс қолдануға үйрету.      2. Дастарқанның жасалу, дастарқан басында өзін ұстауға тәрбиелеу. 3. Айтылған сөйлемдердің дұрыс айтылып, құруылуына мән беру,  құрмалас сөйлемдерді ажырата білу,  шылауларды сөйлемде дұрыс пайдалануы. 4. Ұлттық салт-дәстүрімізді құрметтеу, ұлттық сана-сезімдерін ояту,сөздік қорларын молайта түсу, тілдерін дамыта алу.

Күтілетін нәтижелер: тақырып бойынша әңгімелеседі, тапсырмаларды орындайды. Шылау сөздерді ажырата алады, сөйлемде таба алады. Өз бетімен жұмыс жасап, диалог, жарнама жасап,  құра алады.  Сөйлемдерді талдай алады.

 

Сабақ кезеңдеріМұғалім әрекетіОқушының әрекетіУақыты
 Ұйымдастыру кезеңі

3 мин

 

 

 

 

 

 

Үй тапсырмасын тексеру

5 мин

 

 

 

Сабақтың тақырыбын, мақсатын ашу  2 мин

 

 

 

Жаңа сабақ

 

Түсіну

4 мин

 

 

Қолдану

7 мин

 

 

Талдау

 

 

7 мин

 

 

 

Жинақтау

15 мин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сабақты бекіту.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бағалау

2мин

 

Үйге тапсырма 1мин Оқушылар-

мен қоштасу.

Сынып оқушыларымен амандасу

Ынтымақтастық атмосферасын  орнату үшін «Қара жорға» биін ұсынады.

Жұпқа бөлу. Жұп ережелерін еске түсіру

Жұптарға біріктіру

Диалог жүргізу.

Сұрақ-жауап

Интербелсенді тақта арқылы тексеру. Сөйлемдерге тиісті етістіктерді қойып жазыңдар. Адам үнемі мөлшерден тыс тамақ …  , семіріп кетеді. Үнемі аш жүруге …. Біз тамақтану тәртібін   …  керек. Біз тамақты күнде белгілі бір мезгілде  …  керек.

«Миға шабуыл» әдісі Сөзжұмбақ беру

 

Сабақтың тақырыбын ашу.         «Дастарқан жасау» (1 сл)

«Дастарқан» сөзіне  топтастыру

Шылау сөздер дегеніміз не?     Септеулік дегеніміз не?           Жалғаулық дегеніміз не?

1-тапсырма бойынша  төменде берілген септеулік шылауларды қатыстырып, ас ішуге байланысты сөйлемдер құраңдар.

Жеке жұмыс. Тапсырма орындау.                                      Адасқан сөздердің өз орнын тап.

Қойылады , ең, дастарқанға, алдымен, нан.

Түрлі, тағамдар, жасайды, еттен.

Еті, өте, сіңімді, болады, жылқының.

Үлкен, нәрсе, дәмнен, жоқ, дастарқаннан.

Суын, іш, сыйласқанның.

3-тапсырманы орындау. «Дастарқан  жасау» тақырыбы бойынша диалог жүргізу.

Постермен жұмыс. Әр топ өздеріне берілген  тағамға (бауырсақ, қымыз) жарнама жасау үшін жоба дайындайды.                      Жоба қорғау.

4-тапсырма. Тиісті жалғауларын қойып, тамақты қалай жеу керек екенін есте сақтаңдар. 2 сөйлемдерге синтаксистік талдау жасаңдар

1.     Нанды ортақ тәрелке …(неден?) қолмен басқа тілімдерге тимей, өз тәрелкесі … (неге?) салып, шетінен сындырып жейді. 2. Қуырылған тамақ… (нені?) пышақ пен шанышқыны пайдаланып жейді. 3. Күріш… (нені) шанышқы… (немен) жейді. 4. Торт… (нені?) дастарқан …(неге?) кесіп әкеледі.

«Конверт «Сұрақ-жауап» бойынша білімдерін  қорыту.

-Дастарқан қалай жасалу керек?

-Дастарқан жасалудың ережелері бар ма? Ол қандай ережелер?

— Қазақта неден үлкен нәрсе жоқ?

-Неден аттамайды?

-Қазақтың ұлттық дастарқанына негізгі тағам неше түрі бар?

Қазақ пен орыс халқының тағамдарын салыстырып, Венн диаграмманы толтыру

Тест жазу.

Семантикалық кесте беру

«Синквейн» әдісі бойынша 5жолды өлең құру.

Рефлексия.

Кері байланыс

«Қазақтың дастарқаны» эссе жазу

Оқушылар амандасады

Би билейді

 

 

Жұп құрып, орналасады бағалау  туралы (жұлдызшалар) парақшалар алады

Сұрақтарға толық жауап береді.

 

Тақтаға шығып, орындайды.

 

 

 

 

Сөзжұмбақ шешіп, сабақтың тақырыбын болжайды

 

 

Тақтаға шығып,топтастырады.

Ережені жатқа айтады. Мысал келтіреді.

Сөйлемдерді жұп ішінде жазады. Оқып, түсіндіреді.

Әр оқушы өз бетімен тапсырманы орындайды.

 

 

 

 

Диалог құрып,өзара  сөйлеседі.

 

Флипчартқа салады.  Әр жұп өздеріне берілген  тағамға (бауырсақ, қымыз) жарнама жасайды Жоба қорғайды.

 

Сөйлемдерді жазып,орындайды.

 

3-4 — сөйлемдерге синтаксистік талдау жасайды.

 

 

 

 

 

 

Сұрақтарға толық жауап береді

 

 

 

 

 

 

 

 

Венн диаграмманы  толтырады.

Тест орындайды

Семантикалық кестені толтырады.                                 5жолды өлең құрады.

Кері байланыс туралы түсінік береді. Бағалау критерийлерін айтады. Бағалау парақшасын толтырып, өз бағаларын жазады    Үй жұмысын жазып алады.