Салалас құрмалас сөйлемді қайталау.
Сабақтың тақырыбы: Салалас құрмалас сөйлемді қайталау.
Сабақтың мақсаты:
А) Білімділік: Құрмалас сөйлемдердің басты белгілерін білу, құрылысын, құрамын ажырату, тыныс белгілерін дұрыс қойып жаза білуге үйрету;
Ә) Дамытушылық: Ынта қойып тыңдау, жазу талдау машықтарын қалыптастыру, сөздік қорын, сөз байлығын дамыту, талдау және салыстыра білу дағдыларын дамыту;
Б) Тәрбиелік: Ұлттық салт-дәстүрді қадірлей білуге, еңбекті сүюге, жүйелі сөйлей білуге тәрбиелеу.
Сабақ көрнекіліктері: Сызба, интерактивті тақта, семантикалық карта.
Пәнаралық байланыс: тарих, әдебиет, өмір.
- Ұйымдастыру.
Оқушылармен амандасу
Кезекшілермен сұхбаттасу
Сыныпты үш топқа бөлу
- Бүгінгі сабағымыздың мақсаты салалас құрмалас сөйлем түрлері туралы алған білімдеріңді тиянақтап, пысықтау. Салалас құрмалас сөйлемдерді мағыналық түрлерін салыстыра отырып, талдау жұмыстарын жүргізуді үйрену.
Сабақ жоспарымен таныстыру:
І бөлім – «Менің елім»
(сұрақ-жауап);
ІІ бөлім – «Білімпаздардың қалашығы»
(салалас сөйлемдерге талдау жүргізу);
ІІІ бөлім – «Тапқырлар аялдамасы»
(ойын – мақал-мәтелдің жалғасын табу);
ІV бөлім – Тест сұрақтары;
V бөлім – Венн диаграммасы
(салалас құрмалас сөйлем мен сабақтас құрмалас сөйлемнің ұқсастықтары мен ерекшеліктерін анықтау).
Балалар бүгінгі сабағымыздың ұраны: «Еңбек ерлікке жеткізер, ерлік елдікке жеткізер». Осы нақыл сөздің мағынасын және сөйлем түрін айтап өтейік (жауап тыңдалады).
Ал бүгінгі сабағымыз «Білім керуені» деп аталады және сол қалыпта жүргізіледі.
«Керуен» дегеніміз – алыс жерге жүк тасу немесе сауда жасап қайтуға арналған көлік тізбегі. Өздерің қандай керуен жолын білесіңдер?
«Ұлы Жібек жолы» — ежелгі дәуір мен орта ғасырларда Шығыс пен Батысты байланыстырып тұратын, Жерорта теңізінен Қытайға дейін Еуразияны қақ жарып өткен керуен жолы.
Енді бүгінгі сабағымызға кірісейік.
І бөлім – «Менің елім». Сұрақ – жауап.
- Сөйлемнің қандай түрлері бар?
- Салалас құрмалас сөйлем дегенімиіз не?
- Қазақстан қай жылы тәуелсіздік алды?
- Ыңғайлас салалас дегеніміз не?
- Елтаңбаның авторы кім?
- Себеп-салдар салалас дегеніміз не?
- Жай сөйлем дегеніміз не?
- Қарсылықты салалас дегеніміз не?
- Абайдың «Қара сөзі» қанша?
- Құрмалас сөйлем дегеніміз не?
- Қазақтың ақын, жазушыларын ата.
- Түсіндірмелі салалас дегеніміз не?
- Талғаулы салалас дегеніміз не?
- Әнұранның авторы кім?
- Кезектес салалас дегеніміз не?
ІІ бөлім – «Білімпаздардың қалашығы», семантикалық карта.
Мағыналық қарым-қатынасына қарай түрлері
Мысалдар | Ыңғайлас салалас | Себеп-салдар салалас | Қарсылықты салалас | Түсіндірмелі салалас | Талғаулы салалас | Кезектес салалас |
1997 жылы Н. Назарбаевтың «Қазақстан-2030» бағдарламасы жарияланды, халқы қызу қолдады. | + | |||||
Адамды екі нәрсе қартайтпайды: бірі – жақсы мінез, екіншісі – жақсы сөз. | + | |||||
Адамдарға мұғалімнің еткен әсері мәңгі қалып қояды, сондықтан да мұғалім өзін-өзі бақылай жүруге тиіс… (А. Мак) | + | |||||
Бас болмақ оңай, бірақ бастамақ қиын. | +
| |||||
Сөз бен қылық суық көңілді жылытады немесе жфылы көңілді суытады. | + | |||||
Ол бірде ақыл айтып отырды, бірде екеуін де кінәлі қылды. | +
|
ІІІ бөлім – «Тапқырлар аялдамасы» ойыны.
Шарты: мақал-мәтелдің жалғасын табу.
- Жалғыздың үні шықпас, ……………… (жаяудың шаңы шықпас).
- Қоянды қамыс өлтіреді, ………………. (жігітті намыс өлтіреді).
- Жақсы жаныңа жолдас, ………………………. (жаман малыңа жолдас).
- Алтау ала болса ауыздағы кетеді, … (төртеу түгел болса төдегі келеді).
- 5. Өнерлінің қолы алтын, …………………….. (өлеңшінің сөзі алтын).
- Ат жаманы жолда қалдырар, ………… (жолдас жаманы қолда қалдырар).
ІV бөлім – «Тест сұрақтары»
Берілген сөйлемдер
- Көктем келді, дегенмен күн жылына қоймады.
А. Ыңғайлас салалас; D. Түсіндірмелі салалас;
В. Себеп-салдар салалас; Е. Талғаулы салалас;
С. Қарсылықты салалас; F. Кезектес салалас.
- Күн батты, тауды қара көлеңке басты.
А. Ыңғайлас салалас; D. Түсіндірмелі салалас;
В. Себеп-салдар салалас; Е. Талғаулы салалас;
С. Қарсылықты салалас; F. Кезектес салалас.
- 1993 жылы 18-қаңтарда тәуелсіз Қазақстанның тұңғыш Ата Заңы қабылданды, алайда ол кейін бірнеше рет толықтырылды.
А. Ыңғайлас салалас; D. Түсіндірмелі салалас;
В. Себеп-салдар салалас; Е. Талғаулы салалас;
С. Қарсылықты салалас; F. Кезектес салалас.
- Мезгіл кешкіріп кетті, сондықтан амалсыз қонуға тура келді.
А. Ыңғайлас салалас; D. Түсіндірмелі салалас;
В. Себеп-салдар салалас; Е. Талғаулы салалас;
С. Қарсылықты салалас; F. Кезектес салалас.
- Әйелдің жалғыз жетістігі бар: — ол дақ түспеген ары. (Ж. Баласағұн).
А. Ыңғайлас салалас; D. Түсіндірмелі салалас;
В. Себеп-салдар салалас; Е. Талғаулы салалас;
С. Қарсылықты салалас; F. Кезектес салалас.
- Жүргенше қара бет боп өлген артық;
Не өлтір, не кеш тағы қолымды шеш. (Шәкәрім)
А. Ыңғайлас салалас; D. Түсіндірмелі салалас;
В. Себеп-салдар салалас; Е. Талғаулы салалас;
С. Қарсылықты салалас; F. Кезектес салалас.
- Ол біресе жылайды, біресе түк болмағандай күледі.
А. Ыңғайлас салалас; D. Түсіндірмелі салалас;
В. Себеп-салдар салалас; Е. Талғаулы салалас;
С. Қарсылықты салалас; F. Кезектес салалас.
- Балалар ертеңгі тамақтарын ішіп болды да, далаға қарай жүгірді.
А. Ыңғайлас салалас; D. Түсіндірмелі салалас;
В. Себеп-салдар салалас; Е. Талғаулы салалас;
С. Қарсылықты салалас; F. Кезектес салалас.
- Ананың сөйлеуге шамасы келмеді, өйткені қатты қорыққан болатын.
А. Ыңғайлас салалас; D. Түсіндірмелі салалас;
В. Себеп-салдар салалас; Е. Талғаулы салалас;
С. Қарсылықты салалас; F. Кезектес салалас.
- Өзі кетіп құтылды, әйтпесе өзіміз тастатқалы жүр едік.
А. Ыңғайлас салалас; D. Түсіндірмелі салалас;
В. Себеп-салдар салалас; Е. Талғаулы салалас;
С. Қарсылықты салалас; F. Кезектес салалас.
Дұрыс жауаптар кілті:
Сұрақ № | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Дұрыс жауап | С | А | С | В | D | Е | F | А | В | Е |
V бөлім – Венн диаграммасы
(салалас құрмалас сөйлем мен сабақтас құрмалас сөйлемнің ұқсастықтары мен ерекшеліктерін анықтау).