«Тіл мәдениеті» арнайы курсының бағдарламасы 7»Б» сынып (қазақ тілі пәніне қосымша)

                          

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Тіл мәдениеті»  арнайы курсының бағдарламасы

7»Б» сынып

(қазақ тілі пәніне қосымша)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Құрастырған:  Султангереева.Г.О.

қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің 1санатты мұғалімі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тасқала ауданы. 2014ж

 

 

                                                Түсінік хат

Егеменді ел азаматын тәрбиелеудегі тіл мамандарының бірден бір алдына қойған міндеті – оқушыны тіл мәдениетіне байланысты теориялық білім бере отырып, оны өмірде орынды қолдана білуге баулу болып табылады.

Тіл мәдениетін қалыптастырудың жолы – тілдің халықтық қасиетін ауыз әдебиеті үлгілері, көркем әдебиеті арқылы бала бойынша сіңіру. Оқыған шығармасы бойынша ойын көркем етіп жеткізуге білу де-тіл мәдениетін меңгерудің бірден бір шарты. Әрбір оқушы өз халқының,ана  тілінің мұрагері болуға тиісті. Осы орайда 7-ші сыныптағы «Қазақ тілі» оқулығының авторлары тіл мәдениетіне байланысты мәтіндер мен жаттығуларды өте орынды алғандығын атап өткен жөн.

Тіл тазалығына, сөйлеу шеберлігіне қазақ халқы ерекше мән берген. Ғылым-білім дегендерден алыс жүрген замандардың өзінде де тіл өнерін — өнердің өнері, «Өнер алды — қызыл тіл» деп бағалаған. Асылы, жақсы сөзді жанына азық ете білген, атқан оққа тоқталмаса да жүйелі сөзге бас иген, орнын тапқан екі ауыз сөзді ер құнымен теңестірген бір халық болса, ол қазақ халқы болар.

Жаңадан «тіл мәдениеті», «сөйлеу мәдениеті» деген күрделі ұғым-түсініктер пайда болды, кейін оның арнасы кеңейіп, өзіндік бір мақсаты бар жеке ғылымға айналды. «Тіл мәдениеті» дегеніміз мағыналық өрісі кең дүние.

Қысқасы, санай берсек, сөздің беретін ұғымы өте кең. Сондықтан «тіл мәдениеті» дегенді — «сөйлеу мәдениеті», «сөз мәдениеті» деп те айта береміз. Сөз — тілдің қолданыстағы көрінісі болса, «тіл мәдениеті» тілдің жеке элементтерін, тұлға-тәсілдерін, оның тәжірибе елегінен өтіп қалыптасқан, қоғам тарапынан қабылданған заңдылықтарына сәйкес дұрыс пайдалану туралы білім саласы. «Тіл мәдениеті» — тілдің фонетиканың нормаларын бұлжытпай сақтау ғана емес, айтайын деген ойымызды тыңдаушыға жүрекке жылы тиетін, «айналасы теп-тегіс жұмыр келген», әсерлі ұғымды дәл жеткізу жайын қамтиды.

Тіл мәдениеті — тілдік нормаларының, тіл тәсілдерінің жетіп, ширап даму дәрежесі. Тіл мәдениеті негізінен сөзді орынды қолдану деген ұғымды білдіреді. Сөйлеу коммуникативтік қызмет атқарумен қатар, адамның ішкі өмірінің рухани байлығын жарыққа шығарып, жан сарайын танытады

Тіл мәдениетін меңгерудің ендігі бір жолы-пәнаралық байланысы, әдебиеттен өтілетін көркем шығармаларын да пайдалануға болады.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мақсаты:

 Сөйлеу, тіл мәдениеті машықтарын меңгерген, коммуникативтік біліктілігі артқан, логикалық ойлауы өз деңгейіне сәйкес дамыған, мәдениетті сөйлеуге бейімделген оқушыны тәрбиелеу және қазақ тілі сабақтарында ақпараттық,тілдік  қарым – қатынасты  дамытып, өзінің ана тілі-қазақ тілін  сапалы меңгерген тұлға қалыптастыру.

 

 

 

 Міндеті:

Сөз адамның ой-өрісін, мәдени дәрежесін, байыптылығын, ақыл-парасатын көрсететінін ұғындыру

Сөйлеу мәдениетіне қай уақытта болса да ерекше мән бергенін, қай халық болса да қатты бағалағанын түсіндіру

Сөйлеу мәдениеті сөйлеуші адамның ішкі жан дүниесінің тазалығына да, сөз өнеріне де қатыстылығын ескере білу

Сөзге шешен адам мәдениетті әрі шебер сөйлей білу керек екеніне түсінік беру. Мәдениетті, ой-өрісі жоғары, өмірге сенімді, адал адамдардың сөйлеу тілі де жоғары болуға тиістілігін аңғарту

Тіл — адамның ішкі жан дүниесінің айнасы екенін ұғындыру.

 

 

 

 

   Күтілетін нәтиже:

 

* 7 – сынып оқулығы бойынша берілетін лексикалық тақырыптар бойынша білімдерін дамыту.

*Тіл мәдениетін меңгерген, коммуникативтік біліктілігі артқан, логикалық ойлауы өз деңгейіне сәйкес дамыған оқушы

*Ұлттық  мәдениетін құрметтей білетін, рухани адамгершілігі мол, отансүйгіш азаматы.

 

 

 

 

Білім – білік дағдылары

 

— Лексикалық нормаларды білу.

— Жалпы халыққа бірдей жиі қолданылатын сөздері тануы;

— Қосымшаларды таңдап, талғай жалғай білуі;

— Сөйлем мүшелерін орнымен қолдана алуы;

— Сөз тіркесінің өзіне тән белгілерін білуі;

— Сөздердің байланысу тәсілдерін білуі;

— Сөздердің байланысу түрлерінің (қиысу, матасу, меңгеру қабысу, жанасу) бір-бірінен ерекшелігін білуі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тіл мәдениеті

 

7»Б» сыныпқа арналған арнайы курстың күнтізбелік  жоспары

 

Сабақ тақырыбыӨткізілу түрі,бағытысағатымерзімі
1Қазақ тілі- ҚР мемлекеттік тіліҚазақ тілінің қоғамдық мәні,ана тілі туралы12/09
2Тілге құрмет-елге құрмет«Қазақ тілі-мақтанышым»  ойтолғау жаздыру19/09
3Әдеби тіл  және оның нормаларыБ.Момышұлының қанатты сөздері

Кестені толтыру 244 бет

116/09
4Мәтін және сөз мағынасын білу мәніМәтіндегі кейіпкерлер сөзі мен әр сөздің мағынасына мән беру, үлгі бойынша жазбаша пікір білдіру 246 бет123/09
5Ауызша және жазбаша сөйлеу тіліА.Байтұрсынов зерттеулері17/10
6Дұрыс сөйлеу,дұрыс жазу шарттарыС.Аманжолов еңбегі114/10
7Сөз қолданудың  негізгі принциптеріСөз, сөз тіркесі,сөйлем

Төрт түлік малға қатысты тұрақты тіркестер

121/10
8Мәтінмен жұмысХалықтық тәлім-тәрбие,ата дәстүр туралы128/10
9Тіл білімінің тұлғалары 

Қазақ халқының біртуарлары туралы мәліметтер

112/11
10Нақыл-өсиет сөздердің шындығыЕкі топқа бөліну,пікірталас ұйымдастыру  248 бет118/11
11Ақын мәдениеті  жайлы өз ойымҚ.Мырзалиев,М.Мақатаев, М.Жұмабаев өлеңдерімен танысу, ой бөлісу125/11
12Диалог, монологЖұптаса әңгімелесу, сұхбат, рөлге бөлу, жұптық қойылым 251-254  бет12/12
13Шығармашылық жазу жұмыстарыХат, күнделік

Жазба жұмыстары 260 бет

19/12
14Көркемдегіш құралдарТеңеу, эпитет, метафора, портрет,мінездеме ,кейіптеу

М.Әуезов,С.Мұқанов,Ғ.Мүсірепов шығармаларынан іздестіру

 

115/12
15Көркем шығармаАбай қарасөздері,Мағжан лирикалары,Мұқағали жырлары123/12
16Мінездеу,мінездемеКестемен жұмыс

267-269 беттер

113/01
17Қимыл –әрекеттерді сипаттауӘ.Нұршайықов шығармасынан үзінді120/01
18«Қайсар ананың әрекеті»Мәтіндік сипаттау жаздыру127/01
19ӨмірбаянМ.Мақатаев «Менің өмірбаяным» өлеңі13/02
20Сал-серілер өмірінен дерекЛексикалық,фонетикалық талдау

182 бет

110/02
21Қазақ халқының киелі сандарыӘр санның өзіндік мәні,сыры туралы мәліметтер117/02
22Емле мен тіл мәдениетінің байланысыМәтінмен жұмыс124/02
23Тілдің таза, табиғи қалпын сақтау шартыауыспалы  сөздер13/03
24Мәтіндегі негізгі ой,жоспар құруСиноним,омоним110/03
25Даналық  сөздерМақал-мәтелдер117/03
26Тіл көркемдігінің бір сырыТұрақты тіркестер17/04
27Тіл байлығы және сөздік қорКөп мағыналы сөздер114/04
28Сөз қолдану мәдениеті   мен жазу мәдениетінің байланысыГрамматикалық,мағыналық,интонациялық принциптер121/04
29КөсемсөзБ.Бұлқышев шығармалары128/04
30Сөз дәлдігіДеректі,дерексіз ұғымдар15/05
31Сөз байлығы«Абай жолы»роман-эпопеясы

БҚО жер атаулары

112/05
32Ұлттық шешендік сөздерҚазақтың би-шешендері119/05
33Орфография,орфоэпияСөзді дұрыс айту,дұрыс жаза білу жолдары121/05
34Шығармашылық жұмысҚорытынды-пысықтау жұмыстары123/05

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Тіл мәдениеті» арнайы курсы бағдарламасының мазмұны

 

Тақырыптарсағат
1Қазақ тілі- ҚР мемлекеттік тілі1сағ
2Тілге құрмет-елге құрмет1сағ
3Әдеби тіл  және оның нормалары1сағ
4Мәтін және сөз мағынасын білу мәні1сағ
5Ауызша және жазбаша сөйлеу тілі1сағ
6Дұрыс сөйлеу,дұрыс жазу шарттары1сағ
7Сөз қолданудың  негізгі принциптері1сағ
8Мәтінмен жұмыс1сағ
9Тіл білімінің тұлғалары1сағ
10Нақыл-өсиет сөздердің шындығы1сағ
11Ақын мәдениеті  жайлы өз ойым1сағ
12Диалог, монолог1сағ
13Шығармашылық жазу жұмыстары1сағ
14Көркемдегіш құралдар1сағ
15Көркем шығарма1сағ
16Мінездеу,мінездеме1сағ
17Қимыл –әрекеттерді сипаттау1сағ
18«Қайсар ананың әрекеті»1сағ
19Өмірбаян1сағ
20Сал-серілер өмірінен дерек1сағ
21Қазақ халқының киелі сандары1сағ
22Емле мен тіл мәдениетінің байланысы1сағ
23Тілдің таза, табиғи қалпын сақтау шарты1сағ
24Мәтіндегі негізгі ой,жоспар құру1сағ
25Даналық  сөздер1сағ
26Тіл көркемдігінің бір сыры1сағ
27Тіл байлығы және сөздік қор1сағ
28Сөз қолдану мәдениеті   мен жазу мәдениетінің байланысы1сағ
29Көсемсөз1сағ
30Сөз дәлдігі1сағ
31Сөз байлығы1сағ
32Ұлттық шешендік сөздер1сағ
33Орфография,орфоэпия1сағ
34Шығармашылық жұмыс1сағ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Әдебиеттер тізімі:

 

  • .Қазақ тілі оқулықтары  (5,6,7 сыныптарға арналған)
  1. Қазақ тілі мен әдебиеті  журналдары – (әр жылғы сандарынан)
  2. «Ұлағат» — журналдары 2005 ж. №3
  3. қазақ әдебиеті оқулықтары ( 5,6,7 – сыныптарға арналған)
  4. этнопедагогика 2005 жыл № 2
  5. Бағыты білім беру — М. Айтбекова қазақ тілі мен әдебиеті журналы № 3, 2005ж.
  6. Тіл мәдениеті — Г.Сүлейменова
  7. «Нәтижеге бағдарланған білім беру мазмүның дамытудың түжырымдамалық негізі».
  8. «Атамекен» Қарағанды обл. Энциклопедиясы.