Нақты санның n-ші дәрежелі түбірі және оның қасиеттері.
ШҚО, Семей қаласы, №22 жалпы орта білім беру мектебі
Математика пәні мұғалімі Жұмағазинова Айман Қайырбекқызы
Сабақтың тақырыбы: Нақты санның n-ші дәрежелі түбірі және оның қасиеттері.
Сабақтың мақсаты: Нақты сандардан алынған түбірлер мен оның қасиеттері туралы білімдерін тереңдету.Осы қасиеттерді есеп шығаруда қолдануды үйрену.
Дамытушылық :Ойлау және есте сақтау қабілетін арттыру, шығармашылық ізденісін дамыту.
Тәрбиелік:Оқушының пәнге деген қызығушылығын арттырып,сабаққа өз еркімен белсене араласуы,білімдерін көрсете алуына ықпал ету,өзін-өзі басқарып білімін тиянақтай білуге тәрбиелеу.
Сабақтың типі: Жаңа материалды игерту.
Сабақтың түрі: Аралас сабақ.
Сабақтың әдісі: СТО стратегиялары, деңгейлік тапсырмалар, сұрақ-жауап, жұппен жұмыс,топпен жұмыс әдістері.
Сабақтың көрнекілігі: Ақпараттық құралдар, слайд,графопроектор, карточкалар,бағалау парағы, рефлексия.
Сабақтың барысы:
І.Ұйымдастыру бөлімі
ІІ.Қайталау сұрақтары (миға шабуыл)
ІІІ.Жаңа сабақты түсіндіру(Мағынаны ажырату)
ІҮ.Сабақты бекіту
Ү.Сабақты қорытындылау(Ой толғаныс)
ҮІ.Оқушыларды бағалау
ҮІІ.Үйге тапсырма
І.Ұйымдастыру
а) Сабаққа әзірлікті бақылау;
ә)Мағынаны ажырату.
Сабақтың мақсатымен таныстыру.Сабақтың әр кезеңінде топ жетекшісінің көмегі арқылы оқушылардың жауабын есепке алып отыру.Бағалау парағын пайдалану.
ІІ.1-слайд.Тапсырмалар:
Мына сандардың дәрежелерін есепте:
1) 23 5) 93
2) 34 6) 35
3) 62 7) 104
4) 27 8) 152
ІІІ. 2-слайд. Компьютердің мултимедиялық мүмкіндіктерін пайдалана отырып презентация арқылы жаңа тақырыпты түсіндіру.
- Санды дәрежеге шығаруға кері амал бар ма?
- а санының квадрат түбірі деген не?
- 49 санының квадрат түбірі нешеге тең?
- 27 санының үшінші дәрежелі түбірі нешеге тең?
- 256 санының төртінші дәлежелі түбірі нешеге тең?
- 243 санының бесінші дәрежелі түбірі нешеге тең?
- а санының n-ші дәрежелі түбірі деген не?
3-слайд.
Анықтама. а санының n-ші дәрежелі түбірі деп n- ші дәрежесі а санына тең болатын в санын айтады.
Анықтама бойынша =b , мұндағы
жазуындағы n- түбір көрсеткіші, a – түбір ішіндегі өрнек
4-слайд.
Қасиеттері:
- m=
5-Слайд .
1)Көбейтіндіден түбір шығару үшін әрбір көбейткіштен түбір шығарып, нәтижелерін көбейту керек(көбейтіндіден түбір шығару ережесі):
Мысал:
6-слайд.
2)Бөлшектен түбір шығару үшін алымынан және бөлімінен жеке түбір шығарып, алымының нәтижесін бөлімінің нәтижесіне бөлу керек(бөлшектен түбір шығару ережесі):
Мысал.
7-слайд.
3)Түбірдің дәреже көрсеткіші мен түбір таңбасының ішіндегі өрнектің көрсеткішін қысқарту ережесі:
Мысал:
8-слайд.
4)Түбірді дәрежеге шығару үшін түбір таңбасының ішіндегі өрнекті осы дәрежеге шығару керек(түбірді дәрежеге шығару ережесі):
- m=
Мысал: 4
9-слайд.
5) Түбірден түбір шығару үшін түбір таңбасының ішіндегі өрнекті өзгеріссіз қалдырып, көрсеткіші берілген екі түбірдің көрсеткіштерінің көбейтіндісіне тең түбірден шығару керек(түбірден түбір шығару):
Мысал.
Берілген сандарды салыстыр:
Шексіз түбірлер
ІҮ. 10-слайд
(ауызша) Блиц турнир. Дұрыс жауабын тап.
1) 7) 5
2) 8) 22
3) 9) 3
4) 10)
5) 11) 6
6) 12) 1
Ү. «Жұптасып есеп шығару»
Оқулықпен жұмыс
А тобы №75(1,3) №77(1,3)
В тобы №81(1,3) №82(1,3)
С тобы №85,86(1)
Ой толғаныс
ҮІ.Деңгейлік тапсырмалар.
- (0,5)а/в а+в-?
3.
ҮІІ.Үйге тапсырма. П.5.№75-81(2,4)
ҮІІ.Топпен жұмыс. Тесттік тапсырмалар беріледі.Үш топқа бірдей үш деңгейде 3 есеп (3минут).
Тапсырмалар:
=
2) Егер а , болса = өрнегі неге тең?
3) =
ІХ. Бағалау.