Абай шығармаларының мәні

Сабақтың   тақырыбы :    Абай    шығармаларының   мәні

 

Сабақтың   мақсаты :

а )  Оқушылардың  Абай  туралы  білімдерін   қорыту ,   жинақтау ;

ә )Оқушыларды  білімділікке , байқампаздыққа  тәрбиелеу,эстетикалық тәрбие беру.

б )  Шығармашылықпен  жұмыс  істеуіне  ықпал  ету,  сөз  мәдениетін  жетілдіру.

 

Сабақтың   түрі :   дәстүрлі   емес,   шығармашылық   ізденіс   сабағы .

 

Сабақтың   типі :  жинақтау .

 

Оқыту  формасы :   бірлескен  ұжымдық   іс —  әрекет .

 

Сабақтың  әдісі :   сұрақ  —  жауап ,  талдау ,  ой  бөлісу .

 

Пәнаралық   байланыс :   қазақ  тілі

 

Көрнекілігі :  интерактивті  тақта ,   иллюстрациялық  суреттер ,  қосымша  материалдар , семантикалық  карта .

 

Сабақтың   барысы :  І .  Ұйымдастыру  кезеңі .  Сәлемдесіп ,  сабаққа  қатысуы

қадағаланады .

ІІ .   Үй  тапсырмасын  тексеру .

1 . Сұрақтар  беріледі .

2 . Семантикалық  карта толтырылады .

3 . «Өлең – сөздің патшасы , сөз  сарасы»

өлеңінің  6 шумағын  жатқа  айту.

 

ІІІ .   Білімді  жалпылау .   Деңгейлік  тапсырмалар :

1 – деңгейдегі  тапсырма  мемлекеттік

стандарттық  деңгей .

2 – деңгей .  Ұжымдық .

3 —  деңгей .  Табиғат лирикасы .

4-   Венн   диаграммасы  « Абай мен Шәкәрім » салыстыру .

5 —  деңгей .  «Адам  болам  десеңіз…» ойтолғау .

 

Кіріспе .       Асыл  сөзді  іздесең ,

Абайды  оқы  ,  ерінбе ?  — деп  Сұлтанмахмұт   айтқандай ,  Абай – туған  халқының, болашақ  ұрпақтың   өнегелі  тәрбиешісі ,   ана тілінің , қазақ  поэзиясының  өсіп  гүлденуіне зор  үлес  қосқан  қамқоршысы . Олай  болса ,           1 – деңгейлік  тапсырма :

«Адамның  кейбір  кездері»  өлеңіне  СКТ   жасау .

( интерактивті   тақтада  жүргізіледі ) .

 

2 – деңгей .  Ұжымдық .  Абай  поэзиясы   —   махаббат ,  сүйіспеншілікке   толы  поэзия .  Ақынның  қай  туындысы  болмасын ,  оның  алтын  арқауы  болып  ,  адам  тұрады , адамға  деген  махаббат  тұрады .  Ақын поэзиясындағы  толық  адамдардың  бейнесі  жасалынған .

 

Тапсырма .  Даналық  ойға  құрылған  шешендік  қасиеті  мол  өнегелі  сөздеріне  назар  аударайық .  (  Берілген тапсырманы  орындау .)

 

Еркін  жауап .  Асыл  сөздің  жалғасын  тап .

 

  1. Жұмысы жоқтық ,

Тамағы  тоқтық

( . . . . )

  1. Үш – ақ нәрсе  адамның  қасиеті :

(  . . . . )

 

3 .   Өткірдің  жүзі ,

Кестенің  бізі   (  . . . . )

 

         Жалғастыру . 

 

3 —  деңгей .   Абайдың  табиғат  лирикасы .

 

1-  тапсырма .  « Қыс »  өлеңі .

 

а ).   Ақын  қысты  қандай  бейнеде  суреттеген ?

ә ).  Қыстағы  адамдардың  тіршілігі  қалай  бейнеленген ?

б ).  Кейіптеу  дегеніміз  не ?  мысал  келтір

в ) . Алты   қанат ақ  орда  үй  шайқалды .  Лексика — грамматикалық

талдау .

 

2 —  тапсырма .  « Күз »  өлеңі .

 

а ) .  Өлеңде  күздің  қандай  белгілері суреттеледі ?

ә ).   Өлеңде  ауыл  тұрмысын  қалай  бейнеленген ?

б ).   Эпитет деген  не ?  «Күз » өлеңінен  эпитетке  мысал  келтір .

в ).   Жастар  күлмес  ,  жүгірмес  бала  шулай . қарамен  жазылған  сөзге СКТ

( фонетикалық ) .

4- деңгей . Венн  диаграммасы  « Абай  мен  Шәкәрім »  салыстыру .

5 —  деңгей .   «Адам  болам  десеңіз … »  (  ой  толғау ) .  5 мин .

 

 

 

 

 

талап                                                                                 рақым

 

 

 

 

 

қанағат

 

 

 

 

 

еңбек                                                                                     терең  ой

 

 

 

 

 

өсек                                                                                          өтірік

 

 

 

 

 

 

еріншек

 

 

 

 

 

 

мақтаншақ                                                                 бекер  мал шашпақ

 

ІV . Қорыту :   Халқымыздың  рухани   өмірі  аспанында  ,  халықтар          достығыны қайнар  бастауында  мәңгілік  жарқырап  тұратын үш  жұлдыз бар .

Олар :    Шоқан ,   Ыбырай ,   Абай !  Ал  бүгінгі   сөзіміз  сол    үштің    бірі  —          А . Құнанбай  жайында  болды Абай  атамыздың  ұрпағынан  қалдырған  мұрасы   ұлан – ғайыр. Ұрпақтарына  үлгі  — өнеге  боларлық ,  тәлім  аларлық  бай  мұра  қалдырды .

 

V . Үй  тапсырмасы .  17 —  қарасөзін  жаттау .

Қай  өлеңімен  үндестірер  едің ?  (  талдау )

 

VІ .  Бағалау.