Ыбырай жырлары — жүрегімде
Сынып сағаты тақырыбы: Ыбырай жырлары — жүрегімде
Сынып сағатының мақсаттары:
- ақын , жазушы , аудармашының сан қырлы еңбегін бір
арнаға тоғыстырып , сөйлесімді , ізденісті үйрету;
- шағын әңгімені сахнаға лайықтау , барлығын қамту,
танымына әсер ету , тыңдау мәдениетіне , рөлдік сөйлесім дағдысына ұйытқы болу , жазушыны таныту;
- адами еңбектің қайырымы боларына , ынсап пен өзін-
дік мақтанышқа , мазмұнды аз сөзбен түйіндеуге тарту.
Сабақтың көрнекіліктері: Ы.Алтынсарин шығармашылығы мен өмір дерегі туралы слайдтар , сахналық ойынға арналған сөздік элементтік я болмаса суреттік атрибут-тар , ол туралы альбом мен безендіру шарлары , тақырыптың әсемдеп жазылған нұсқасы мен нақылдарынан А4-тердегі үлгілері
Сабақтың барысында мыналар қамтылады:
1.Мұғалім «Кел , балалар , оқылық!» атты өлеңін оқи бастап , оқушылар өздерін қалыпқа келтірді –ау дегенде тізгінді соларға береді.
- Ақын ,аудармашы , жазушы бастысы – елін сүйген ер дүниеге қашан келді екен?- дегенге екі оқушы алма –кезек жауаптарды жатқа оқидды. Слайдта беріліп жатқандықтан , сынып жетекші кей мағлұматтарды қайта сұраумен балалардың жауапкершілігін еске салады.
- «Ыбырай жырлары — жүрегімде» дегенде нелерді ортаға сала аласыңдар?- деумен сахналық қойылымдарға яғни рөлдік оқу мен образға енушілік өнері мен авторлық шегіністерге немесе түйін толғауға мүмкіндік беріледі.Ол шамамен былай өрбиді:
| р/с | Шығармасының атауы,жауапты оқушы | Кейіпкерлер мен рөлді сомдаушы оқушылар | Тобықтай түйіндері |
| 1 | Ыбырай ақын қалай қалыптасты? | өмір дерегін , шығармашылығын жатқа баяндауды Гүлдана мен Жасұлан алды. | Елін сүйгеннің еңсесі биік. |
| 2 | Сөз арнадық біз Сізге | «Ыбырай ата» арнауын Ерасыл мәнерлеп музыканың сүйемелдеуімен жеткізеді | Ердің есімі ел жүрегінде бола береді. |
| 3 | «Білгеннің пайдасы» Қанаттан | Әкім — Қанат Ұста –Мекем ата Броунның баласы – Рамазан Авторлығы -Шолпанда | «Өнерді үйрен де жирен» |
| 4 | «Атымтай жомарт» Арнұрдан | Атымтай өзі—Арнұр Шаруа досы –Бақдәулет Авторлығы -Дианада | Дәулет— қолдың кірі, Адалдық – адамдық пірі
|
| 5 | Петр патшаның жазалануы Жарқынбектен | Петр патша –Жарқынбек Княз Меньшиков-Есен Граф Шеремьетов –Ерасыл Ригалық жігіт – Дәулет Қазылар – қосалқы рөлдегілер Авторлығы -Алтынайда | Тура биде туған жоқ. |
| 6 | «Ақымақ дос» Бағланнан | Дәуіт пайғамбар –Бағлан Аю – Дәулет Аю қожасы-Әділ Авторлығы-Гүлданада | Ақымақ достан , ақылды дұшпан артық |
| 7 | «Жамандыққа жақсылық» Талғаттан | Саудагер сатқын –Талғат Уәзір Абдолла –Бауыржан «Батыр» Назым – Бейбарыс Авторлығы —Жасиктен
| Жақсылықты ұмытпа: шаттық үшін, Жамандықты ұмытпа: сақтық үшін. |
- деп ойнап өтеді.Бақылауымыда— өлең я қара сөзді жіті оқуы , рөлге шыққанда сахнада тұру мен көрерменмен мимкалық байланысы , танымы.
4.Өзім Ы.Алтынсариннің мектепті қалай ашып , қазақ сахарасына білім нәрін қарлығашша сепкен шағын , дүние емес , іздегені қандас қазақ баласының өскені , білімге бет бұруы болғанын айта кеп , «Әй , жігіттерін» оқып келемін де соңын ер балалар еншісіне қалдырамын , бірнешеуі жатқа оқып шыққан соң мазмұнын талдаймыз.
5.Сабақта ақыннан , жалпы өз достарының шығарған сахналық болсын , мәнерлеп оқуынан Ыбырайды кім деп танығанына бірсыпыра шолу жасап аяқтаймыз.
Сабаққа келуші қонақтарға алғыс білдіреміз.
Жұмыс мазмұны:
1.Мұғалімнің тақырыпты таныту туралы аз –кем кіріспесі.
- Слайдтардан әрі өзіндік дайындығы бойынша Ы.Алтынсариннің өмір дерегі мен өнер дерегін сөз еттіремін. (өмірбаянын жатқа оқу)
- «Ыбырай жырлары — жүрегімде» атты сахналық топтамаларға орын беру , қызықтау.
- Оқушылардың даралық жұмысын ұйымдастыру: арнау оқысын , өлеңінен үзінділер айтып өтсін тб.
- Қорытындылауға «Біз Ыбырай Алтынсаринді қандай жақсымен, әдемімен байланыстыра аламыз?» сурет сала кеп , оны сипаттай атап өзіндік таным білдіру сәтімен аяқтаймыз.
| 1.Мұғалімнің тақырыпты таныту туралы аз –кем кіріспесі. 2. Слайдтардан әрі өзіндік дайындығы бойынша Ы.Алтынсариннің өмір дерегі мен өнер дерегін сөз еттіремін. (өмірбаянын жатқа оқу) 3. «Ыбырай жырлары — жүрегімде» атты сахналық топтамаларға орын беру , қызықтау. 4. Оқушылардың даралық жұмысын ұйымдастыру: арнау оқысын , өлеңінен үзінділер айтып өтсін тб. 5. Қорытындылауға «Біз Ыбырай Алтынсаринді қандай жақсымен, әдемімен байланыстыра аламыз?» сурет сала кеп , оны сипаттай атап өзіндік таным білдіру сәтімен аяқтаймыз. | 1.Мұғалімнің тақырыпты таныту туралы аз –кем кіріспесі. 2. Слайдтардан әрі өзіндік дайындығы бойынша Ы.Алтынсариннің өмір дерегі мен өнер дерегін сөз еттіремін. (өмірбаянын жатқа оқу) 3. «Ыбырай жырлары — жүрегімде» атты сахналық топтамаларға орын беру , қызықтау. 4. Оқушылардың даралық жұмысын ұйымдастыру: арнау оқысын , өлеңінен үзінділер айтып өтсін тб. 5. Қорытындылауға «Біз Ыбырай Алтынсаринді қандай жақсымен, әдемімен байланыстыра аламыз?» сурет сала кеп , оны сипаттай атап өзіндік таным білдіру сәтімен аяқтаймыз. |
| 1.Мұғалімнің тақырыпты таныту туралы аз –кем кіріспесі. 2. Слайдтардан әрі өзіндік дайындығы бойынша Ы.Алтынсариннің өмір дерегі мен өнер дерегін сөз еттіремін. (өмірбаянын жатқа оқу) 3. «Ыбырай жырлары — жүрегімде» атты сахналық топтамаларға орын беру , қызықтау. 4. Оқушылардың даралық жұмысын ұйымдастыру: арнау оқысын , өлеңінен үзінділер айтып өтсін тб. 5. Қорытындылауға «Біз Ыбырай Алтынсаринді қандай жақсымен, әдемімен байланыстыра аламыз?» сурет сала кеп , оны сипаттай атап өзіндік таным білдіру сәтімен аяқтаймыз. | 1.Мұғалімнің тақырыпты таныту туралы аз –кем кіріспесі. 2. Слайдтардан әрі өзіндік дайындығы бойынша Ы.Алтынсариннің өмір дерегі мен өнер дерегін сөз еттіремін. (өмірбаянын жатқа оқу) 3. «Ыбырай жырлары — жүрегімде» атты сахналық топтамаларға орын беру , қызықтау. 4. Оқушылардың даралық жұмысын ұйымдастыру: арнау оқысын , өлеңінен үзінділер айтып өтсін тб. 5. Қорытындылауға «Біз Ыбырай Алтынсаринді қандай жақсымен, әдемімен байланыстыра аламыз?» сурет сала кеп , оны сипаттай атап өзіндік таным білдіру сәтімен аяқтаймыз. |
| 1.Мұғалімнің тақырыпты таныту туралы аз –кем кіріспесі. 2. Слайдтардан әрі өзіндік дайындығы бойынша Ы.Алтынсариннің өмір дерегі мен өнер дерегін сөз еттіремін. (өмірбаянын жатқа оқу) 3. «Ыбырай жырлары — жүрегімде» атты сахналық топтамаларға орын беру , қызықтау. 4. Оқушылардың даралық жұмысын ұйымдастыру: арнау оқысын , өлеңінен үзінділер айтып өтсін тб. 5. Қорытындылауға «Біз Ыбырай Алтынсаринді қандай жақсымен, әдемімен байланыстыра аламыз?» сурет сала кеп , оны сипаттай атап өзіндік таным білдіру сәтімен аяқтаймыз. | 1.Мұғалімнің тақырыпты таныту туралы аз –кем кіріспесі. 2. Слайдтардан әрі өзіндік дайындығы бойынша Ы.Алтынсариннің өмір дерегі мен өнер дерегін сөз еттіремін. (өмірбаянын жатқа оқу) 3. «Ыбырай жырлары — жүрегімде» атты сахналық топтамаларға орын беру , қызықтау. 4. Оқушылардың даралық жұмысын ұйымдастыру: арнау оқысын , өлеңінен үзінділер айтып өтсін тб. 5. Қорытындылауға «Біз Ыбырай Алтынсаринді қандай жақсымен, әдемімен байланыстыра аламыз?» сурет сала кеп , оны сипаттай атап өзіндік таным білдіру сәтімен аяқтаймыз. |
| 1.Мұғалімнің тақырыпты таныту туралы аз –кем кіріспесі. 2. Слайдтардан әрі өзіндік дайындығы бойынша Ы.Алтынсариннің өмір дерегі мен өнер дерегін сөз еттіремін. (өмірбаянын жатқа оқу) 3. «Ыбырай жырлары — жүрегімде» атты сахналық топтамаларға орын беру , қызықтау. 4. Оқушылардың даралық жұмысын ұйымдастыру: арнау оқысын , өлеңінен үзінділер айтып өтсін тб. 5. Қорытындылауға «Біз Ыбырай Алтынсаринді қандай жақсымен, әдемімен байланыстыра аламыз?» сурет сала кеп , оны сипаттай атап өзіндік таным білдіру сәтімен аяқтаймыз. | 1.Мұғалімнің тақырыпты таныту туралы аз –кем кіріспесі. 2. Слайдтардан әрі өзіндік дайындығы бойынша Ы.Алтынсариннің өмір дерегі мен өнер дерегін сөз еттіремін. (өмірбаянын жатқа оқу) 3. «Ыбырай жырлары — жүрегімде» атты сахналық топтамаларға орын беру , қызықтау. 4. Оқушылардың даралық жұмысын ұйымдастыру: арнау оқысын , өлеңінен үзінділер айтып өтсін тб. 5. Қорытындылауға «Біз Ыбырай Алтынсаринді қандай жақсымен, әдемімен байланыстыра аламыз?» сурет сала кеп , оны сипаттай атап өзіндік таным білдіру сәтімен аяқтаймыз. |
| 1.Мұғалімнің тақырыпты таныту туралы аз –кем кіріспесі. 2. Слайдтардан әрі өзіндік дайындығы бойынша Ы.Алтынсариннің өмір дерегі мен өнер дерегін сөз еттіремін. (өмірбаянын жатқа оқу) 3. «Ыбырай жырлары — жүрегімде» атты сахналық топтамаларға орын беру , қызықтау. 4. Оқушылардың даралық жұмысын ұйымдастыру: арнау оқысын , өлеңінен үзінділер айтып өтсін тб. 5. Қорытындылауға «Біз Ыбырай Алтынсаринді қандай жақсымен, әдемімен байланыстыра аламыз?» сурет сала кеп , оны сипаттай атап өзіндік таным білдіру сәтімен аяқтаймыз. | 1.Мұғалімнің тақырыпты таныту туралы аз –кем кіріспесі. 2. Слайдтардан әрі өзіндік дайындығы бойынша Ы.Алтынсариннің өмір дерегі мен өнер дерегін сөз еттіремін. (өмірбаянын жатқа оқу) 3. «Ыбырай жырлары — жүрегімде» атты сахналық топтамаларға орын беру , қызықтау. 4. Оқушылардың даралық жұмысын ұйымдастыру: арнау оқысын , өлеңінен үзінділер айтып өтсін тб. 5. Қорытындылауға «Біз Ыбырай Алтынсаринді қандай жақсымен, әдемімен байланыстыра аламыз?» сурет сала кеп , оны сипаттай атап өзіндік таным білдіру сәтімен аяқтаймыз. |
| 1.Мұғалімнің тақырыпты таныту туралы аз –кем кіріспесі. 2. Слайдтардан әрі өзіндік дайындығы бойынша Ы.Алтынсариннің өмір дерегі мен өнер дерегін сөз еттіремін. (өмірбаянын жатқа оқу) 3. «Ыбырай жырлары — жүрегімде» атты сахналық топтамаларға орын беру , қызықтау. 4. Оқушылардың даралық жұмысын ұйымдастыру: арнау оқысын , өлеңінен үзінділер айтып өтсін тб. 5. Қорытындылауға «Біз Ыбырай Алтынсаринді қандай жақсымен, әдемімен байланыстыра аламыз?» сурет сала кеп , оны сипаттай атап өзіндік таным білдіру сәтімен аяқтаймыз. | 1.Мұғалімнің тақырыпты таныту туралы аз –кем кіріспесі. 2. Слайдтардан әрі өзіндік дайындығы бойынша Ы.Алтынсариннің өмір дерегі мен өнер дерегін сөз еттіремін. (өмірбаянын жатқа оқу) 3. «Ыбырай жырлары — жүрегімде» атты сахналық топтамаларға орын беру , қызықтау. 4. Оқушылардың даралық жұмысын ұйымдастыру: арнау оқысын , өлеңінен үзінділер айтып өтсін тб. 5. Қорытындылауға «Біз Ыбырай Алтынсаринді қандай жақсымен, әдемімен байланыстыра аламыз?» сурет сала кеп , оны сипаттай атап өзіндік таным білдіру сәтімен аяқтаймыз. |
| 1.Мұғалімнің тақырыпты таныту туралы аз –кем кіріспесі. 2. Слайдтардан әрі өзіндік дайындығы бойынша Ы.Алтынсариннің өмір дерегі мен өнер дерегін сөз еттіремін. (өмірбаянын жатқа оқу) 3. «Ыбырай жырлары — жүрегімде» атты сахналық топтамаларға орын беру , қызықтау. 4. Оқушылардың даралық жұмысын ұйымдастыру: арнау оқысын , өлеңінен үзінділер айтып өтсін тб. 5. Қорытындылауға «Біз Ыбырай Алтынсаринді қандай жақсымен, әдемімен байланыстыра аламыз?» сурет сала кеп , оны сипаттай атап өзіндік таным білдіру сәтімен аяқтаймыз. | 1.Мұғалімнің тақырыпты таныту туралы аз –кем кіріспесі. 2. Слайдтардан әрі өзіндік дайындығы бойынша Ы.Алтынсариннің өмір дерегі мен өнер дерегін сөз еттіремін. (өмірбаянын жатқа оқу) 3. «Ыбырай жырлары — жүрегімде» атты сахналық топтамаларға орын беру , қызықтау. 4. Оқушылардың даралық жұмысын ұйымдастыру: арнау оқысын , өлеңінен үзінділер айтып өтсін тб. 5. Қорытындылауға «Біз Ыбырай Алтынсаринді қандай жақсымен, әдемімен байланыстыра аламыз?» сурет сала кеп , оны сипаттай атап өзіндік таным білдіру сәтімен аяқтаймыз. |