«Ғажайып алаң»

95

 

Балқаш қаласы білім, денешынықтыру және спорт бөлімі

«Жалпы білім беретін № 18 орта мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ойын сабағы

 9 сынып

 

 

 

 

 

 

 

 

Өткізген: технология пәні

мұғалімі Т.Әлкей

 

 

 

 

 

 

2012 жыл

 

 «Ғажайып алаң»

(танымдық ойын)

 

Мақсаты: Оқушылардың технология пәні бойынша алған білімдерін тексеру,

ой-өрістерін дамыту, іздемпаздыққа, шапшаңдыққа тәрбиелеу.

 

Көрнекілігі: интербелсенді тақта, компьютер, слайд.

 

Сәлематсыздар ма?, қонақтар, ойынға қатысушылар!

Бүгін, 9А,9Б,9В сынып оқушылары өз білімдерін «Ғажайып алаңда» сынап көреді.

 

Ойын: Негізгі 3 кезеңнен және  «ақтық» кезеңнен тұрады.

 

Ойын шарты: Жасырылған сөзді табу үшін, әр қатысушы «ғажайып алаңдағы»

сұрақтарға жауап беруі керек. Жауап дұрыс болса ғана, әріпті

табуға құқылы.

І кезең 

 

ДҮРИЯ        —  Қазақша мата атауы

ДҮРИЯ  жылтырауық, тығыз, жібек мата.

Ақ үйден бір қыз шықты көзі күлген,

Шаштарын он күн тарап, бес күн өрген,

Сол қыздың сұлулығын мен айтайын

Үстінде дүрия көйлек шәймен бүрген.

(халық әнінен үзінді)

 

І кезең қатысушыларына сыйлық тарату

Сазды үзіліс

ІІ кезең

 

ХАНТ1834 жылы шөлмекті тігін машинасын жасаған өнертапқыш.

Уолтер Хант1834 жылы шөлмекті тігін машинасын жасаған

өнертапқыш.

 

ІІ кезең қатысушыларына сыйлық тарату

Сазды үзіліс

ІІІ кезең 

 

ҚАСАБАәйелдердің сәнді бас киімі.Желке жағы төмен қарай ұзын етіп

түсірілген тақия. Қасабаны қас аруға лайық деп білген.

 

ІІІ кезең қатысушыларына сыйлық тарату

Сазды үзіліс

ІҮ кезең

 

БЕЛДЕМШЕең көне киім. Сұлбасына қарай: тік, етегіне қарай кеңейлілген,

етегіне қарай тарылтылған; тігілуіне қарай: тік, қиық, шеңбер

т.б түрлері бар.

Ақтық кезең

 

ТҮЙМЕ Дөңгелек айналасы, төртеу көзі,

Сөйлейтін ешбір хабар жоқты сөзі.

Нәрсені қашық тұрған жақындатып,

Жібермей ұстап тұрар мықтап өзі.

 

Жеңімпазды марапаттау, сыйлық беру.

 

Ойынға қатысушыларға қойылатын сұрақтар:

1.Байлық пен молшылықты белгілейтін ою-өрнек? (Қошқармүйіз)

2.Кестенің Отаны қай ел? (Қытай)

3.Жіпті қайда орайды? (Шөлмек)

4.Қол жұмыстарында қолданылатын терминологиялар (көктеу, көктеп тігу, бүгіп

көктеу, қадау)

5.Мата қасиеттерін ата (физика-механикалық, гигиенелық, технологиялық)

6.Шөлмек қайда орналасады? (Қайықта)

7.Иық бұйымдарына не жатады? (көйлек, костюм, пальто, халат, т.б.)

8.Ұсақ бөлшектің бірі? (Қалта)

9.Стиль түрлерін ата? (Классикалық,романтикалық,спорттық,этнографиялық)

10.Инені қалай таңдайды (мата түріне,)

11.Белдемше қандай бұйым, түрлерін ата (белдік бұйымы, сұлбасына қарай: тік,

етегіне қарай кеңейлілген, етегіне қарай тарылтылған; тігілуіне қарай: тік,

қиық, шеңбер т.б)

12.Өлшем алу ережесі.

13.Киімдегі қосымша пайдаланатын ұсақ бөлшектер? (Аксессуарлар)

  1. «Байтесе» деген қандай құрал (Машина инесін орнатқанда бекітетін құрал.

Отвертка)

15.Қазақ өнері қай дәуірде дамыды? (Кейінгі палеолит)

16.Машина тігістерінің түрлерін ата (қосып тігу, бастыра тігу, әдіптеу, бүгіп тігу,

қайырып тігу)

  1. Мақта өсіретін Қазақстандағы аймақ (Оңтүстік Қазақстан)

18.Ылғалды жылумен өңдеу жұмысында қолданылатын терминологиялар

(бастыра үтіктеу, жатқыза үтіктеу, айыра үтіктеу, декартирлеу, әрлеп үтіктеу)

19.Үлгіні үлкейту, кішірейту жолдары (үлгіні тігінен қиып – кеңейтуге,

көлденеңінен қиып – ұзартуға, қысқартуға болды )

20.Мата шығынын қалай есептейді (кеуде, мықын орамы, киімнің, жеңнің

ұзындығына байланысты)

21..Қай өлшем арқылы өз өлшемімізді білеміз? (Кеуде өлшемі)

22.Өлшемді қай жақтан жасаймыз? (Оң)

23.Жаға,қалта қандай бөлшек? (Ұсақ бөлшек)

24.Өлшем алатын негізгі құрал? (Сантиметрлік таспа)

  1. «Құрақ құрау да өнер» мақалды қалай түсінесің?