Текшелерден құрастырылған геометриялық фигуралардың көлемдерін салыстыру

165

Сабақтың   тақырыбы: Текшелерден  құрастырылған  геометриялық  фигуралардың  көлемдерін салыстыру

Сабақтың   мақсаты:

Білімділік                      Текше  және  оның  көлемі‚  кубтың  көлемі  жайлы  түсінік  қалыптастыру.

Дамытушылық:          Есепті  шығару  және  түрлендіру,  ауызша  және  жазбаша  есептеу дағдыларын  дамыту.

Тәрбиелік:                      Балаларды  білімділікке,  адамгершілікке,  жолдастық  қарым-

қатынасқа    тәрбиелеу.

Сабақтың   типі:            Оқушылардың  жаңа  білімді  меңгеру  сабағы.

Сабақтың  түрі:              Аралас  сабақ.

Әдіс-тәсілдері:            Түсіндіру,  сұрақ-жауап, көрнекілік  көрсету ‚  практикалық  іс–әрекет

арқылы  түсіндіру,жарыс.

Көрнекілік:                  Сыйымдылық  пен  көлемге байланысты  суреттер.

Жоспар:

І.       Ұйымдастыру  кезеңі

ІІ.      Үй  тапсырмасымен  тексеру

ІІІ.     Жаңа  сабақ.

ІҮ.     Жаңа  сабақты  бекіту.

Ү.      Қорытындылау, бағалау.

ҮІ.     Үйге  тапсырма.

Сабақтың   барысы:

 Ұйымдастыру  кезеңі: а)     Сәлемдесу ,   оқушыларды   түгендеу.

ә)     Сабаққа  әзірлігін  тексеру,  оқу  құралдарын дайындау.

Үй   тапсырмасын   тексеру:

Оқушылардың  білімді  белсенді  меңгеруге  дайындау  кезеңі.

А)  Кесінді  ұзындығын  анықтауға  болады.

Ол  бір  өлшеммен (ұзындығы)  өлшенеді. 4  см

Ә)  Тік  төртбұрыштың  ауданын  екі  өлшеммен  (ұзындығы‚  ені)  табуға  болады.

2×4=8 (см )

Б)  Білеушенің  көлемін  табуға  болады.  Ол  үш  өлшеммен  (ұзындығы‚  ені‚  биіктігі)  өлшенеді.  4 × 2 × 1 = 8 ( см )

Бұл – текше (куб)  Оның үш  өлшемі  бар.  Ұзындығы – 1 см‚  ені – 1 см‚  биіктігі – 1 см.  Текшенің көлемі – 1  см

Жаңа  сабақ.

Сабақ  мақсатымен  таныстыру.

  1. Куб және оның  көлемі‚  кубтың  көлемі  жайлы  түсінік  қалыптастыру.

 

Бұл  текше(куб).  Оның 8  төбесі бар.  Төбелерді  қосатын  кесінділерді  қыры

деп  атайды.  Текшенің  8  қыры  бар.  Текшенің  6  жағы  бар.  Сана.

 

 

Фигурада   екі  қатар  қойылған  текшелерді  сана.  Барлығы  неше  текше.  Фигураның  көлемі  туралы  не  айтуға  болады?

  Формуламен  таныстыру.

Көлемді   V  әріпімен  белгілейміз

V = а×в×с

V= 10×10×10=1000 (см )

V=10×10×20=2000 (см )

V=10×10×30=3000 (см )

 

1 л = 10 см × 10 см × 10 см = 1000 см  (мың  куб  сантиметр)

Көбейту  және  оның  компоненттері

 

Көбейткіш 9 6 8 7 5 10
Көбейткіш 4 3 5 2 7 9
К.мәні 36 18 40 14 35 90

 

 

3‚  4  тапсырмаларды  орындау.

  1. Теңдеулерді шешу.
  2. Теңдеулерді шешу.
  3. Белгісіз компонент  не?
  4. Белгісіз компоненті табу  үшін  не  істейміз?

 

Сатып  алды – 500 г –нан 1  қорап  шай және  100 г–нан 3 шай

Барлығы  неше  грамм?

500+100×3=800(г) – барлығы

Ж:

 

8–тапсырма.  Есептерді   құрастыру  және   шығару.

 

Қараторғайдың  1  үйшігііне  жұмсалатын  шегелер  саны Қараторғайдың  үйшіктерінің  саны Шегелердің  жалпы  саны

 

 

 

Бірдей

10 8 80
10 4 40

 

 

 

 

 

7–тапсырма.

10,  11,  12, 13–тапсырмаларды  өзіндік  жұмыс  ретінде  орынду,  талдау.

 

Сабақты  қорыту:  Біз  не  білдік?  Талқылау.

Оқушы  білімі  мен  белсенділігін  бағалау.

Үйге  тапсырма:    6,9–тапсырма