Не істеді? Не қылды? Қайтті? «Етістік»

172
Сабақтың тақырыбы Не істеді? Не қылды? Қайтті? «Етістік»
Жалпы мақсаты  Сөз табының бірі етістік туралы түсінулері қажет.  Етістікке мысал келтіре отырып сөйлемдерді талдау арқылы   сын тұрғысынан  ойлап, өз пікірін ашық айтуға үйренуі керек.Сөз таптарын салыстырып ажырата білу дағдылары  қалыптасуы  керек.
Оқу нәтижелері Оқушылар сын тұрғысынан ойлай білуге дағдыланады, өз пікірлерін  айта білуге үйренеді.
Сабақ типі Аралас сабақ
Әдістер Топпен жұмыс, диалог, ашық сұрақтар,венн диаграммасы, сергіту, зерттеушілік сұрақтар,«Таза тақта»
Көрнекілігі Ақ қағаз, плакаттар, оқулық, маркерлер, жеке суреттер
Сабақ кезеңдері Уақытты меңгеру
  1. Мотивациялық- бағдарлау кезеңі-8-10 минут
  2. Операциялық- орындаушылық кезең (оқу-танымдық, ізденім, ішінара зерттеу, проблемалық әдістер) -15-20 минут
  3. Рефлексиялық- бағалау кезеңі (өзіндік бақылау- өзін-өзі бағалау әдістері) –

5-8 минут

Сабақ кезеңдері Мұғалімнің            іс-әрекеті Оқушының

 іс-әрекеті

Ресурстар
Ұйымдастыру  

 

Күннен, жерден нәр алған
Біз — өмірдің гүліміз.
бүгінгі біздің басталған
Сәтті болсын күніміз.

 

Оқушылар жұлдызшалар арқылы топқа бөлінеді.

Оқушылар іс-қимылдар арқылы психологиялық ахуалын жақсартады.

 

 

 

 

Әр топ өз орындарына отырады

 

 

 

Интерактивті тақта

 

 

«Білу» кезеңі

Жан-жақты білімін тексеру.

Миға  шабуыл Неге? Ол не?

Негеш  ол кім?

Негеш- өздерің сияқты 2-сынып оқушысы. Ол- көңілді, мейірімді, білімқұмар бала. Негеш үнемі «Кім?, Не?, Қайда?, Неге?» «Не істеді?» «Қайтті?» сұрақтарын көп қояды.

Сол себепті оны Негеш  деп атайды. Негеш мына сұрақтардың жауабын білгісі келеді екен:

1.Сөз табы нешеге бөлінеді?

2.Зат есім дегеніміз не,қандай сұрақтарға жауап береді?

3.Сын есім дегеніміз не,қандай сұраққа жауап береді?

4.Сан есім дегеніміз не,қандай сұраққа жауап береді?

Балалар, кәне бәріміз Негешке көмектесейік .

Әр топ өз ойларын ортаға салады.  

 

 

Плакат, маркер флипчартқа түсіру

ІІ    Жаңа сабақ

«Түсіну кезең»

 Суретпен жұмыс:

·         Қыз не істеп тұр деп ойлайсың ?

Қыз ән шырқап тұр.

·         Бала не істеп отыр  деп ойлайсың ?

 

·         Бала айнаға қарап сөйлеп отыр.

 

·         Айнаға қарап не ойлап отыр деп ойлайсың?

·         Хабарландыруда не туралы жазылған  деп ойлайсың ?

 

·         Оқушылар суретке қарап ереже құрастырып  көрейікші ,

 

Солай бүгінгі сабақтың тақырыбын ашылады ады.

·         Заттың қимылын, іс-әрекетін білдіретін сөздерді етістік дейміз. Етістікке мынандай сұрақтар қойылады. Не істеді? Қайтті?Не қылды?

Оқушылар суретке қарап  сөйлем құрайды.

Сөз таптарын табу.

суреттер
Қолдану кезеңі

Оқулықпен жұмыс

Өзің білетіннің барлығын жаз. Әдісі бойынша бойынша оқушыларға А4 қағазы беріліп Сөз табы туралы білгендерін жазып, Етістікпен салыстыру.

1-жаттығуды «Кім жылдам»ойыны  арқылы орындауНе істейді?Қайтеді? деген сұрақтарға жауап беру.

Жазбаша жұмыс орындайды

Венн диаграммасын толтырады

Суреттегі жануарлар мен құстарды және ол туралы білетін жазады.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Көбелек ұшады, Құмыраға гүл өседі,Сиыр мөңірейді,Жылқы кісінейді, бота боздайды, мысық мияулайды, қаз қаңқылдайды,………..

 

Оқулық

 

 

А4 қағазы.

Сергіту сәті.

 

 

 

«Киіз үй»

Дөңгеленіп тұрамыз,
Керегені құрамыз.
Уық болып иіліп,
Шаңырақты құрамыз.

Оқушылар сергіту сәтін қимылдар арқылы көрсетеді музыка
«Құстар қалай дыбыстайды?» ойыны. Ол үшін құстардың суреттері жеке-жеке  көрсетіліп, «Бұл қай құс?» Ол қалай дыбыстайды?

 

Деген сұрақтар қойылып, жауаптар алынады.

2-жаттығу. Мәнерлеп оқылып, өлең мазмұнына сай ашық сұрақтар  сұрақтар қойылады.

  1. Ақтан неге мәз болды деп ойлайсың?
  2. Құстардың сөйлегеніне мәз болды.
  3. Шынында, құстар сөйлей ала ма, сөйлесе не болады  деп ойлайсың?
  4. Жоқ. Құстар тек дыбыс шығарады. Олар сөйлей алмайды.
  5. Ал адамдар ше?
  6. Ал біз дұрыс сөйлей аламыз?
Оқушылар көрсетілген суреттер бойынша жұмыс жүргізіп, келесі жаттығуды өздері орындап, қорытады.

 

 

 

 

 
Мысалы: «Мынау – бүркіт. Ол шаңқылдайды. Мынау-қаз. Қаз шаңқылдайды.

 

 

 

 

 

 

3- жаттығу сурет бойынша әңгіме құрастыру.

суреттер

 

 

аудио таспа

ІІІ.  Жинақтау «Ойлан, тап» ойыны

1.Заттың көлемін,пішінін, түсін білдіретін сөз табы? (Сын есім)

2.Қазақ халқының ұлы ақыны. (Абай)

3. «Қымбат»сөзіне мағынасы қарсы сөз. (Арзан)

4.Заттың іс-әрекетін,қимылынбілдіретін сөз табы. (Етістік)

5.Заттың түсі. (Сары)

Оқушылар жұмбақтардың жауабын шешіп, сөйлеудің қай түріне жататынын табады. Жұмбақ жазылған бетше
«Таза тақта» әдісі Етістік дегеніміз не———-

Етістіктің сұрақтары—————

Етістіктер нешеге бөлінеді——————

Бірінші топтан бір оқушы тезис айтады, екінші оқушы ойын жалғастырады.

 

 

 

 

 

Оқушы, оқулық
«Рефлексиялық – бағалау»  кезеңі «Бүгінгі сабақта мен не үйрендім?» деген  бойынша  оқушылардың пікірі тыңдалады. Стикеге жазады.Кері байланыс
Үйге тапсырма 4-5 жаттығу
Бағалау. Формативті бағалау: Оқушыларды мадақтап, бағалау

 

 

Түйіндeмe

 

Тізбeктeлгeн caбaқтaр топтaмacынa жeті модyльді ықпaлдacтырылғaн білім aлyшы 2 cыныптың оқyшылaрынa қазақ тілі пәні бойыншa 1caбaқтaн қысқа мерзім жоспарын ашық сабақ түрінде жоcпaрлaдым.

Сабақтың тақырыбы: Не істеді? Не қылды? Қайтті? «Етістік»

Жалпы мақсаты:Сөз табының бірі етістік туралы түсінулері қажет.  Етістікке мысал келтіре отырып сөйлемдерді талдау арқылы   сын тұрғысынан  ойлап, өз пікірін ашық айтуға үйренуі керек.Сөз таптарын салыстырып ажырата білу дағдылары  қалыптасуы  керек

Оқу нәтижелері:Оқушылар сын тұрғысынан ойлай білуге дағдыланады, өз пікірлерін  айта білуге үйренеді.

Сабақта қолданған әдіс –тәсілерім:Топпен жұмыс, диалог, ашық сұрақтар,венн диаграммасы, сергіту, зерттеушілік сұрақтар,«Таза тақта»

Осы сабағыма «Оқытy мeн оқyдaғы жaңa тәcілдeр» aтты модyльді кіріктірyді көздeгeн кeздe бaрлық модyльдeр өзaрa тығыз бaйлaныcып сабағым ерекше көңілді өтті.Сабақты бірінші ұйымдастыру кезеңінен бастадым. Ceбeбі,Оқушылар іс-қимылдар арқылы психологиялық ахуалын жақсартып,сабаққа деген қызығушылығы артады.Атaлмыш модyльдeгі топтық  оқытy әдіcі бойынша оқушыларды «Көңілді жұлдызшалар» арқылы топқа бөліп алдымЖан-жақты білімдерін тексеру үшінМиға  шабуыл Неге? Ол не? Негеш  ол кім?деген  сияқты ашық сұрақтар қойып Негештің кім екенін оқушылар білу үшін осындай сұрақ қойдым.Мені осы ашық сұрақты қойғанда таң қалдырған оқушы жауабы мынандай болды.А-денгейлі оқушы жауабы: Негеш- өзіміз сияқты 2-сынып оқушысы деп ойлаймын. Ол- көңілді, мейірімді, білімқұмар бала. Негеш үнемі «Кім?, Не?, Қайда?, Неге?» «Не істеді?» «Қайтті?»деген сұрақтарын көп қояды деп жауап берді.Сол себепті оны Негеш  деп атайды.

Оқушыны cыни тұрғыдaн ойлayғa үйрету үшін мынандай әдістер пайдаландым «Aшық жaбық cұaқтaр»  «Вeнн диагрaмacы»,  Трeниг «Тілeк aйтy», «Күн»,Топпeн жұмыc поcтeр құрy, жұппeн жұмыc жұппeн тaлқылay, жұптық бaғaлay, диологтық тaлқылay,зерттеушілік сұрақтары . Бұл әдістер оқушылардың белсенді жұмыс жасап, өз ой пікірлерін еркін әрі жүйелі жеткізе білулеріне көмегін тигізді.  Себебі  оқушылар сабаққа қызығушылық танытып, бірлескен ортада белсенді жұмыс жасай алды. Сабақ өте көңілді өткені сондай, қоңыраудың қалай соғылғанын білмей қалдық. Оқу мен оқыту үшін формативті және суммотивті баға қойып,Жарайсың !Тағыда қалай ойлайсың? Түрлі –түсті жұлдызшалар үлестіру арқылы оқушылардың одан әрі сабаққа ынтасын арттырдым.Сабақ өте тез көңіл күймен өтті.Тіпті сабақ сонында уже бітіп қалды ма ?-деп қимай қалған оқушыларда болды.

Бұдан мен «Оқушы түсінбесе сұрайды, түсінсе күледі»дегенді байқадым