Балқаш таңы. Кәкімбек Салықов

69

Ана тілі, 4 сынып

Тақырыбы : Балқаш таңы. Кәкімбек Салықов

Мақсаты:Кәкімбек Салықовтың шығармасын  оқыта отырып, Балқаш өңірі туралы білім беру.

 Күтілетін нәтиже:

Білімділік:-Оқушыны тақырыпқа сай біліммен қаруландыру;

Дамытушылық:-оқушының бұрынғы білімін пайдаға асыруға мүмкіндік жасау;

-өздігінен шығармашылық ізденіске түсіру,сауал қою, талдау, баяндау, ойтолғауға жетелеу;

-әдеби жазба тілін қалыптастыруда ақпараттық құралдарды пайдалана алуына жол ашу;

-топта өз білімін ортаға салып, пайдаға асыруына бағыт беру;

Білуге міндеттті:-өзін-өзі сыни бағалау, мүмкіндігі мен уақытын үнемді қолдана білуін ұйымдастыру;

Тәрбиелік:-Балқаш туралы білім бере отырып, өз туған жерінің баға жетпес байлығы, оның пайдасының  тәрбиелік маңызын түсіну, білу, үштұғырлы тілді меңгеру.

 

Қолданылған әдістер: сын тұрғысынан ойлау, жазу (сөздік қор, акростих стратегиясы, джигсо стратегиясы,  кеннинг , ми шабуылы, ойтолғау)

 

Сабақ түрі: жаңа сабақ

 

Көптілдік компонент:  қазақ тілінде айтылған сөздердің орысша, ағылшынша дұрыс жазылу, оқылу жолдарымен таныстыру, сөздік қорын жетілдіру: көл-озеро-ағылшынша да беруге болады., шығыс-восток, күн-солнце, сәуле-луч, аққулар-лебеди, шабақ-малек, мыс-медь, қып-қызыл-красный.

 

Сабақтың технологиялық картасы

Этаптары Мұғалімнің міндеті Оқушының міндеті
1.Мотивациялық қызығушылығын ояту 1.Сөзік қоры тапсырмасы арқылы ой толғау арқылы тақырыпқа әкелу.

шығыс-восток, күн-солнце, сәуле-луч, аққулар-лебеди, шабақ-малек, мыс-медь, қып-қызыл-красный.

Автор туралы:Кәкімбек Салықов туралы ақпарат беру.

-жұптасып отырып бір-бірін тексеру:

 

 

-Осы сөздерді бұрын естідің бе?

2. .Алғашқы әріптер бойынша шағын шығарма жазу стратегиясы.Акростих. Шығарманың әр сөйлемі  бас әріптерден басталады.

 

1. Сөздік қорын жатқа жазу:

-тексеру: красный-қызыл-red

восток-шығыс

 

 

-өз білетіндерін қосу.

 

 

 

 

-Балқаш

2. Шығармашылық қызығушылығын қалыптастыру

Балқаш көлі көлемі  жағынан 3 орын алады.

А ққулар-су құстары.

Л 

Қ

А

Ш

 

 

-сергіту сәті: фильм бойынша  қимыл-қозғалыс

2.Шығармашылық ізденіс. 1.Жаңа тақырыптық мазмұнды ашу.

Джигсо стратегиясы. Ұжымдық жұмыс стратегиясы.

1.Шығармашылық топ құру

2.Әр топты 1,2,3,4 ,5 номерлеріне жіктеу

3.Номер бойынша эксперттік топқа бөліну.

4.Шығармашылық топқа қайтып, талқылау

 

 

 

 

 

 

-Өлеңді талдау: Кеннинг стратегиясы. Сөз тіркестерін теріп жазу. Оның мағынасын  ойтолғау арқылы ашу.

 

 

Сын-Зат

 

З-З

 

З-Ү

 

З-Е

1 топ: өлеңдегі 2 сөздің тіркестерін табады

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-Ақпараттық құрал арқылы ізденіске салу.

Видео –фильм көру. Оқулықтан басқа ақпарат көзін ашу.

Ми шабуылы стратегиясы

1.Бар білімді ортаға салу

2..Ой елегінен өткізу, қорытындылау

Білемін

 

 

 

v

Білгім келеді

 

+

 

Басқа көзқараста болдым

 

 

Қызығушылығымды арттырды

 

 

?

 

 

 

Мәтінді оқу:

1.Шығармашылық топ құру

2.Әр топты 1,2,3,4 ,5,6 номерлеріне жіктеу

3.Номер бойынша эксперттік топқа бөліну.

1 эксперттік топ: өлеңнің 1шумағын оқиды талдайды,  сұрақ қояды, қызу талқылайды, баяндайды.

2 э. топ: 2 шумағын талдайды

3 э. топ 3 шумағын талдайды.

 

Мысалы:Таң атқанда, Кербез Бектау –ата, Бектау ата маңайы, алтын күн, тойлы сарайын, шығыс жақтан, жарық төгіп

 

 

 

 

Өлеңді талдайды, сұрақ қояды, ой түрткі жасап, пікірталасқа түседі.

 

 

Сын-Зат

 

З-З

 

З-Ү

 

З-Е

Кербез Бектау-ата Бектау-ата маңайы Шығыс жақтан Таң атқанда

 

-осылай әр топ талдап өтеді.

-әр номер өз тобына қайтып келіп өз сөз тіркестерімен таныстырып өтеді, талқылайды.

 

 

 

 

 

1фильмді көреді.Сергіп алады.

 

 

 

 

Білемін

 

 

 

v

Білгім келеді

 

+

 

Басқа көзқараста болдым

 

 

Қызығушылығымды арттырды

 

 

?

 

 

Балқаш-қала.

Бектау демалыс орны

Күн шығыстан атады

Аққу –су құсы.

 

Бекта-ата –шағын қорық

 

Автор туралы білгім келді.

 

Қызыл мысқа

Қаз баласы-мамырмын

Аққу баласы-көгілдір

Үйрек баласы-қасқалдақ

 

Ақ таң

Күміс шашу

Ақ шабақ

Ақ сәулеге жан біту-кейіптеу сөз.

Балық институтының маңызы

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Барлық қиын сөздерге талдау, зерделеу жұмысы жүргізіледі.

3.Толғаныс .Рефлексия (Рефлексивно-корригирующий) Сабақта алған білімдерін іске асыру, сабақ барысында үйренгендерін іске асырту.Ойтолғау стратегиясы.Берілген сұраққа жауап айту, талдау.,зерделеу, қорытынды шығару Ойтолғау стратегиясы

1топ: Бақа қалай п. Болды? Пайдасы, маңызы

2 топ.Балық қалай п.болды?пайдасы, маңызы

3топ.Барлық су құстарын атап жаз.Пайдасы, маңызы.

4.Бағалау Бағалау кестесін ұсынады:

 

Оқушының аты Сөздік қор Акросөлең Джигсо Кеннинг Ми шабуылы

 

Ойтолғау

 

 

 

Зарина + + + + + +

5-6 т- «5»

3-4т-«4»

2-3т-«3» -критерийі беріледі.

Топтың өзін-өзі бағалау арқылы жүргізіледі
5.Сабақты аяқтау Тақтаның ортасына ойтолғаудың соңғы жемісін жазу: Балқаш –

Балқаш-

Балқаш-

Балқаш-

6.Үй тапсырмасы Өлеңді жаттау, Бектау-ата туралы қызықты деректер жинау.