«Шығыс даналары»

Павлодар облысы, Павлодар қаласындағы № 30 жалпы орта білім беретін мектептің тарих пәнінің мұғалімі, жоғары санатты, 2- деңгей (Кембридж) курсты бітірген.

Пән: Қазқастан тарихы.

Мұғалім: Накупова Бақыт Барашқызы.

Сынып:  5 «а» сыныбы.

Тақырыбы: «Шығыс даналары»

Сілтеме: Артықбаев Ж.О., Сабданбекова Ә.Ә., Әбіл Е.А. Қазақстан тарихынан әңгімелер: жалпы білім беретін мектептің 5-сыныбына арналған оқулық, хрестоматия.  — Алматы: Атамұра.

Мақсаты: Шығыс даналарының есімдері мен құнды туындыларының аттарымен таныстыра отырып, олардың ғылымның дамуына қосқан үлестері туралы жан-жақты мәліметтер беру.

Күтілетін нәтиже: Шығыс ғұламаларымен танысады, олардың еңбектерімен танысады,ғылыми жаңалықтарды танып біледі.

Сабақтың түрі: аралас сабақ

Қолданылатын әдіс-тәсілдер: «миға шабуыл», «кластер», «зигзаг», «ыстық орындық», «бағдаршам», «бас бармақ».

Керекті құрал — жабдықтар: интербелсенді тақта, оқулықтар, карточкалар, дидактикалық материалдар.

 

Сабақ кезеңдеріМұғалімнің әрекетіОқушының әрекетіУақыт
Кіріспе

Ұйымдастыру кезеңі

Сыныптағы оқушылар арасында жағымды психологиялық ахуалды туғызады

Мұғалімнің қолында доп: «Қазір біз, бір-бірімізге допты лақтыра отырып, сол допты берер адамның қасиетін айтамыз. Ұқыптылықпен бәріміз түгел бұл жұмысқа қатысайық».

Әрбір топ мүшесін міндетіне сай рөлдер тағайындайды: спикер, дизайнер, бақылаушы, бағалаушы, таймкипер.

Бағалаушыға бағалау парағын беріп, бағалау критерийлерін түсіндіреді.

— Қадірқасиет тренингісіне қатысу.

 

3 мин.
А кезеңі:

білу

— «Ыстық орындық»  әдісімен үй жұмысын сұрастырады.

Үй жұмысының сұрақтары:

·        «Түрік» атауы қай дәуірде, қай жылы пайда болды?

·        «Ашина» атауы қандай мағынаны білдіреді?

·        Түрік қағанаты қалай құрылды?

·        Қаған дегеніміз кім ?

·        Қағанат сөзіне аықтама бер?

·        Түрік қағанатының негізін салған кім?

·        Бумынның мұрагерлері кімдер?

·        Түрік қағанаты қай жылы екіге бөлінді?

·        «Тат» сөзінің мағынасы.

·        Түріктер неге табынған?

-сабақтың тақырыбын ашу үшін оқушыларға суреттер көрсетеді.

Әл-Фараби Жүсіп Баласағүни         Махмұд Қашқари        Мұхаммед Хайдар                      Дулати

Бұл үшін миға шабуыл әдісін қолданады.

Кластерді толтыруды ұсынады.

Оқушыларды шаплақ арқылы бірін –бірі мадақтайды.

—           Сұрақтарға жауап береді, суреттер арқылы сабақтың тақырыбын ашады.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кластерді толтырады.

Флипчартқа сабақ тақырыбын жазады.

Жаңа тақырыпты дәптерлеріне жазады.

 

4 мин.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 мин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8 мин

түсінуЗигзаг әдісі бойынша оқушылар маркерлердің түстері арқылы топтарға бөлінеді.

Әрбір топ мүшесін міндетіне сай рөлдер тағайындайды: спикер, дизайнер, бақылаушы, бағалаушы, таймкипер.

Алдын-ала берілген тапсырмалар бойынша, оқушыларға өз бетінше игерілетін материалды бөледі.

4 топ өз еріктеріменбір ғұламадан алып, өміріне, шығармашылық жолына постер құрастырады, қорғайды.

Бағдаршам арқылы бағалауды ұсынады.

Сергіту сәтін өткізеді.

Оқушылар қарым-қатынасқа түседі. Топқа бөлінеді. Рөлдерге сәйкес әрекет етеді. Оқушылар сабақ материалын жеке игереді, бөліседі, топта талқылайды.

 

арқылы бағалайды.

13 мин.
 В кезеңі:

Қолдану

 

 

Талдау

Тақырыптық теннис ойынының шартын түсіндіреді.

«Сәйкестендіру» картасымен жұмыс.

Жұмыстарын талдап, қорғайды.

Бағалаушыға нұсқау береді.

Оқушылар ғұламалар-дың еңбектерін автор-ларымен біріктіреді.

Бағалаушы бағалайды.

Бас  бармақ әдісі арқылы бағалайды

 

8 мин

 

 

 

 

 

С кезеңі:

жинақтау

Сабақтың шығу парағын толтыруды ұсынады. 

 

 

Бағалау парақтарын толтырады.

2 мин.
бағалауОқушылар іс-әрекетін бақылайды. Спикерлерді бағалайды.Бағалар картасын бағалаушы толтырып, топ бағалары бойынша қорытынды жасайды.2мин.
Үй тапсырмасы24 параграфты қайталау сұрақтарға жауап беру тапсырмасын береді.1 мин.