«Динамика заңдары» тарауын қайталау.

45

 

 Сабақтың   тақырыбы : «Динамика  заңдары» тарауын қайталау.

Сабақтың  мақсаты

білімділік :«Динамика » тарауы  бойынша  алған  білімдерін

тиянақтау.

тәрбиелік  : ұқыптылыққа, ізденімпаздылыққа  тәрбиелеу.

дамытушылық: оқушылардың ойлау қабілеттерін арттыру,

практикалық дағдыларын қалыптастыру,

пәнге деген қызығушылықтарын дамыту.

 

Көрнекілігі: динамометр, жүктер жиынтығы,формулалар жиынтығы.

 

                                                Сабақтың  барысы:

І. Ұйымдастыру бөлімі

А)психологиялық дайындық.

ІІ. Өткен  тақырыптар бойынша  жуан -жіңішке сұрақтар қою:

  • Ньютонның І заңы қалай тұжырымдалады?
  • Ньютонның ІІ заңы қалай тұжырымдалады және формуласы, өлшем  бірлігі қалай  өрнектеледі?
  • Ньютонның ІІІ заңы  (формуласы,күштердің бағыты)
  • Бүкіл әлемдік тартылыс заңы қалай  өрнектеледі?
  • Гравитациялық тұрақтыны көрсет  және  оның  мәні  неге  тең ?
  • Ауырлық күші қалай  өрнектеледі  және  күш  қалай  бағытталады?
  • Күштерді қандай құралдың көмегімен  өлшейміз?

 

ІІІ.Кубизм  әдісі

 

  • Суреттеңіз.
Күш

тартылу  күші

ауырлық күші

 

 

үйкеліс  күші                             серпімділік

  • Салыстырыңыз. Венн диаграммасы . Ауырлық күші мен серпімділік  күші  бойынша  ортақ  қасиеттерін  ажырата  білу. Әр  күшке  тән ерекшеліктерін  атау                                                            серпімділік  күш
Серпімділік күші абсолют деформ. пропорционал және дененің деформ- ғы оның бөлшектерінің орнын ауыстыруына қарама қарсы бағыт.Дененің өзара әсерлесуі оларды деформациялануға келтіреді: дененің  төменгі бөліктері  оның жоғарғы бөліктерінің  әсерінен   сығылады.
Дененің жерге тартылу

күші  мен дененің жердің

өсіп айнала қозғалуынан

пайда болатын центрге

тартуынан күштің векторлық

айырмасын ауырлық күші

 

Q=F-Fц.т

 

F=-R ∆L

 

Денені  дефорацияда

пайда болатын күшті

серпімділік күш  д.а.

ауырлық күш  

 

  • Зерттеңіз . Аталған күш  туралы  толық   мағына  беріңіздер . Кез келген  күштің  бір  түрін  таңдап , сол күш  туралы  білгендерін ортаға  салу.

 

          Үйкеліс  күші

                                                                                               

 

 

 

сырғанау                               домалау                              тыныштық  

 

 

  • Қолданыңыз. Есеп шығару. Динамометрді  пайдаланып  серіпгенің қатаңдығын анықтау  және  динамометрге  жүк  іліп  ауырлық  күшін  анықтау.

Бұл туралы ойлағанда көзіңізге   не  елестейді?

 

 

  • Талқылаңыз. Күштердің бізге керегі  бар ма? Мыс: Ауырлық күші  немесе  тартылыс  күші  болмағанда  денелердің  күші  қандай  болады?

 

IV.ЕСЕП  ШЫҒАРУ    №139

Бер: l1=40см           1. ma1=F

       l2=20 см          (m+ m)a2) =F

     m=200г           2. l1= t2              l2= t2                      =

т /к  т-?                3.        =1

                                                                                =1+  = 

                                            =   -1                    m m   = 0,2 кг             

                                                                                                                                   

№161

Бер:                       F=G

F1=                    F1=G   =

R2=6400см             G = G

 

 

r=?                          r2=100 R2ж

                                  r= 10 Rж                r= 10∙ 6400=64000 км

 

V .Үлгерімі  төмен  оқушылармен  жұмыс

«Жалғасын  тап»  ойыны.

    F             ma
    Fa              mg
    Fc             -kx
     F       G

 

 

 

Mmm

 

  1. Кластер құрастыру

VІI. Оқушыларды  бағалау.