Үш өлшемді оқыту технологиясы

45

Үш өлшемді оқыту технологиясы

 

Үш өлшемді оқыту технологиясын қолданып « Оксидтердің жіктелуі, алу жолдары»  тақырыбын өткен сабағымды әріптестер назарына ұсынамын.

Оксидердің құрамы, қасиеттері, оксидтердің бір-бірінен айырмашылығы, қолданылуы туралы түсіндіру, оксидтерді жіктеуге, салыстыруға, химиялық реакция теңдеулерін жазып, теңеструды тәжірибе жүзінде көрсету- оқушыларға түсінік қалыптастыру негізі болып табылады.

Оқушылардың ой- өрісін, оксидтердың табиғатпен, адам өмірімен байланысы туралы ұғымды кеңейту, химия пәніне қызығушылығын, химиялық тілін, біліктілігін дамыту, шығармашылық қабілетін арттыру- әр мұғалімнің мақсаты.

І кезең. Ұйымдастыру кезеңі.

« көпір» тапсырмаларды оқушылар үйден орындап келеді. Кім? Не? Не істеді? Деген сұрақтарға жауапбереді.

ІІ кезең. Жаңа сабақты өз бетімен меңгерту тапсырмалары

  1. Теориясы «Білу» мақсатына жету. Кім? Не? Қашан? Деген сұрақтарға жауапбереді.
  2. «Түсіну» неліктен? Себебі? Не үшін? Неге? Түсіндір деген сұрақтарға жауапбереді.
  3. «Талдау» а) салыстыр ә) айырмашылығы неде? в) ұқсастықтары неде? г) тақырыптың басты идеясына жету үшін тапсырмалар орындалды.
  4. «Жинактау» қорытынды шығар, анықтама бер. Мазмұнды жүйеле, кесте, сызба, т.б. түрінде жаттығулар орындалды.
  5. Практика « Қолдану» оқулықпен жұмыс. Қарапайым тапсырмалар орындалады.

Практикасы « Баға беру»  сен қалай ойлайсың не істер едің?

ІІІ кезең. Деңгейлік тапсырмаларды орындаңыз, ұпай жинаңыздар.

Теориясы « Біліу» мақсатына жету. Кім? Не? Қашан? Қалай? Не істеді? Деген сұрақтарға жауапбереді.

Теориясы«Түсіну» неліктен? Себебі? Не үшін? Неге? Түсіндір деген сұрақтарға жауапбереді.

Теориясы «жинактау» қорытынды шығаруға бағытталған тапсырмалар орындалады.

Практикасы « Баға беру»  сен қалай ойлайсың?

Қорытындылау. Бағалау.

Үй тапсырмасы

Сабақ барысы.

Оксидтердің жіктелуі, алу жолдары.

                                                  І кезең.  Ұйымдастыру кезеңі.
« көпір» тапсырмаларды оқушылар үйден орындап келеді. Кім? Не? Не істеді? Деген сұрақтарға жауапбереді.

 

Оксидтерге жалпы сипаттама

Табиғатта таралыуы

Оксидтерді қалай аламыз

Оксидтерді ашқан ғалым кім

Оксидтердің жіктелуі

Окситтерді қалай алады?

10 мол СО2 қалыпты жағдайдағы көлемі.

 

ІІ кезең. Жаңа сабақты өз бетімен меңгерту тапсырмалары

 

Теориясы « Біліу» мақсатына жету. Кім? Не? Қашан? Қалай? Не істеді? Деген сұрақтарға жауапбереді.( әр ұжымға тапсырмалары беріледі)

 

1 — ұжымға

1.                  Мына қосылыстардың ішінен оксидтердің формулаларын теріп жазып, оларды атап элементтердің валенттіліктерін анықтаңдар.

HCI, CaO, Na2S, CO2, KCI, P2O5, H2S, SO2, H2SiO3, Fe2O3.

2.                  Мына реакция теңдеулерін аяқтап, теңестір.

C + O2=

S + O2 =

HgO =

Ag + O3=

3.                  Сынап (II) оксидіндегі оттектің массалық үлесін (%) есептеңдер.

4.                  Мына элементтердің: H, Na, Mg, AI, Ca оксидтерінің формуласын жазып, атауларын атаңдар.

5.                  Мына оксидтерді: MnO2, MnO3, NO, Mn2O7  халықаралық атаулары бойынша екі тәсілмен атаңдар.

2 — ұжымға

1. Мына қосылыстардың ішінен оксидтердің формулаларын теріп жазып, оларды атап элементтердің валенттіліктерін анықтаңдар.

NaCI, FeO, K2S, CaO, KCI, Ag2O, H2S, SO2, H2SO3, NO.

2.                  Мына реакция теңдеулерін аяқтап, теңестір.

N2 + O2=

P + O2 =

CuS + O2 =

Cu + O2=

3.                  Магний (II) оксидіндегі оттектің массалық үлесін (%) есептеңдер.

4.                  Мына элементтердің: H, Si, Ag, Cu, Ca оксидтерінің формуласын жазып, атауларын атаңдар.

5.                  Мына оксидтерді: Cr2O3, CrO3, NO2, AI2O3  халықаралық атаулары бойынша екі тәсілмен атаңдар.

 

«Түсіну» неліктен? Себебі? Не үшін? Неге? Түсіндір.

 

Сұрақтарға жауап бер

Неге металдың оксиді негіздік оксид болады?

Неге бейметал оксиді қышқылдық оксид болады?

 

«Талдау» а) салыстыр ә) айырмашылығы неде? в) ұқсастықтары неде? г) тақырыптың басты идеясы
«Жинактау»  қорытынды шығар, анықтама бер. Мазмұнды жүйеле, кесте, сызба, т.б. түрінде жаттығулар орындалды.

 

ІІ кезең. Жаңа сабақты өз бетімен меңгерту тапсырмалары

Оксидтердің жіктелуі туралы сызбанұсқасын толтыру

Практика «Қолдану» оқулықпен жұмыс. Қарапайым тапсырмалар орындалады Теңдеуді аяқтап, теңестір.

) P2O5 + ……             H3PO4

2) Na2O + ……          NaOH

3) K2O + ……           KCI+H2O

4) PH3 +……              P2O5+H2O

5) SO3 + …                 Na2SO4+H2O

6) CaO + ……               CaSiO3

Практикасы « Баға беру»  сен қалай ойлайсың не істер едің?

 

Төмендегі айналымдарды іске асыруға мүмкіндік беретін химиялық реакция теңдеулерін жаз.

1)      кальций- кальций оксиді-калциий гидооксиді- калций карбонаты

2)      сутек-тұз қышқылы-мырыш хлориді

3)      алюминий- алюминий оксиді- алюминий гидрооксиді- алюминий хлориді

ІІІ кезең. Деңгейлік тапсырмаларды орындаңыз, ұпай жинаңыздар.
І деңгей. ( 5 ұпай) Әр тапсырманың бағасы – 1 балл.
Теориясы « Біліу» мақсатына жету. Кім? Не? Қашан? Қалай? Не істеді? Деген сұрақтарға жауапбереді.

 

Мына оксидтерді алыну жолдарын жаз, атаны ата,теңдеу теңестір.

1)      K2O

2)      N2O3

3)       CaO

4)       P2O5

5)       Cu2O

ІІ деңгей. (5+3 ұпай) Әр тапсырманың бағасы – 1 балл.
Теориясы«Түсіну» неліктен? Себебі? Не үшін? Неге?

 

Оксидтердің алу жолдары

Заттар жануы.

1.      Жай зат жанғанда  4P+5O2=2P2O5  ;

2.      Күрделі зат жанғанда 2C2H2+5O2= =4CO2+2H2O.

3.      Күрделі заттардың   айырылуы

Қышқыл   H2SO4=SO3+H2O;

Тұздар  CaCO3=CaO+CO2 ;

Ерімейтін негіз Cu(OH)2=CuO+H2O.

 

Мына химиялық реакцияны аяқтап, алынған өнімдегі тұздардың атын ата.

4.      Fe+HCI

5.      CaO+HCI

6.      Fe2O3+H2SO4.

7.      Na2O+H3PO4

8.      2KMnO4

ІІІ деңгей. (9+3 ұпай)
Теориясы «Жинактау» қорытынды шығаруға бағытталған 1.      400 г 9% ерітінді дайындау үшін тұз бен судан қандай массасы керек
Практикасы « Баға беру»  сен қалай ойлайсың?

 

Массасы 10г магний оксиді күкірт қышқылымен әрекеттескенде түзілетін тұздың массасын есептеу
« Баға беру» «Ашық журнал» бағалау кестесі арқылы оқушылардың білімін бағаланады

Арахат Әсила

Н.Алдабергенова атындағы орта мектептің

Химия пәні мұғалімі,

КӨКСУ АУДАНЫ