Жаңа технология – болашақтың іргетасы

103

 

Сайыстың тақырыбы: Жаңа технология – болашақтың іргетасы

Сайыстың мақсаты:

Оқушыларды жаңа технологиямен оқытуда пәнге деген қызығушылығын арттыру, шығыармашылық ойлауды, сын тұрғысынан ойлауды дамыту.

Сайыстың көрнекілігі: Нақыл сөздер, компютер, суреттер, шарлар,

Сайыстың барысы:

Ұйымдастыру кезеңі:

  • Сәлемдесу
  • Оқушыларды екі топқа бөлу
  • Сайыстың ережелерімен таныстыру
  • Қорытынды, марапаттау.

 

 

1-жүргізуші:

Армысыз құрметті ұстаздер мен оқушылр және көрермендер бүгігі «Үздік бірлестік – 2012» апталығындағы биология, география және тарих бірлестігінің «Жаңа технология – болашақтың іргетасы» атты тақырыбындағы шоу сайыс сбағына қош келіпсіздер.

2-жүргізіші:

Армысыздар ұстаздар ата-аналар,

Армысыздар жас достар!

Ғылым – білім үйреніп,

Болашаққа жол бастар деп!  бүгігі сайысқа қатысушы екі топты ортаға шақырайық.

10-сынып оқушылары: «Білімпаздар» тобы

11- сынып оқушылары: «Талапкерлер» тобы

Ал енді осы байқауымыздың

Алыстан шолып сын көзбен қарап

Әділ бағасын беретін

Қазылар алқасымен таныс болыңыздар.

№113 ЖОМ оқу ісі жөніндегі орынбасары: Өмірбекова Г.

№113 ЖОМ тәрбие ісі жөніндегі орынбасары: Усенбаева Т.

№113 ЖОМ педагог-психологы:  Рисалиева Н.

1-жүргізуші:

Ортаға назар салайық,

Сайыскерлер  шықпақ ортаға,

Қол соғып қарсы алайық.

Жарыс заңы ежелден,

Жеңімпаз болу шарты сол.

Сәт сапар тілеп бәріңе,

Сайысты біздер бастайық.

Сайыстың шартымен таныс болыыздар.

  1. Қызығушылықты ояту
  2. Мағынаны тану
  3. Жұптасып сурет салу
  4. Ұлы тұлғаны тану
  5. Зерделеу стратегиясы
  6. Бес жолды өлең стратегиясы
  7. Кластер әдісі
  8. Сурет перфа  карта стратегиясы
  9. Саралау стратегиясы
  10. Қорытындылау.

2-жүргізуші:

Құлақтан кіріп бойды алар,

Әсем әнмен тәтті күй.

Көңілге түрлі ой салар,

Әнді сүйсең менше сүй-деп Абай атамыз жырлағандай кезекті әнге береміз.

Ән:  «Алтын бесік» Орындайтындар:  Биология пәні мұғалімі Рысбекова Нұршат, 11-сынып оқушысы Қаратаев Ербол.

1-жүргізуші:

Қарап тұрмай бәйгеге еріңіз,

Шәкірттерге әділ шешім беріңіз.

Жүзден жүйрік мыңнан тұлпар шығарар,

Бәйге, бәйге, бәйгені бір көріңіз.

1 кезең: Сайысымыздың бірінші кезеңін бастаймыз: «Қызығушылықты ояту стратегиясы» мұнда тарих, география, биология пәндерінен 5 сұрақтан беріледі. Әр дұрыс жауапқа дұрыс жауапқа бір жұлдызша беріледі.

«Білімпаздар» тобы

Биология

1.Гистон дегеніміз не?   (Хромосомадағы құрылыс қызметін атқаратын нәруыз)

2.Лизосомаларды қай ғалым, қай жылы ашты?  (1955ж. бельгиялық биохимик Де Дюв ашқан)

3.Онтогенез екі кезеңге бөлінеді, ата?   (Эмбриондық, постэмбриондық даму)

4.Генетика нені зерттейді? (Организмдердің тұқым қуалаушылығы мен өзгергіштігін зерттейді)

5.Пластидтердің 3 типін ата? (Хлоропластидтер, хромопластидтер, лейкопластидтер)

География

  1. Жан басына шаққанда мұнай өндіруден алдынғы орындағы елді ата? (Кувейт)
  2. Кібісе жылы дегенміз не? (365 тәулік, 6 сағ, 9 минут, 9,6 сикунтта күнді бір рет айналып шығады. 4 жылда бір рет 6 сағ, 9 мин, 1 тәулікке жинақтап кібісе жылы деп атайды)
  3. Қой өсіруден алдынғы орындағы елді ата? (Аустралия)
  4. Шанқай Ынтымақтастық Ұйымына енетін елдерді ата? (Рессей, Қырғызстан, Өзбекстан, Түркіменстан, Қазақстан.)
  5. Ең алғашқы су электр станциясы нешінші ғасырда қай елдерде салынды? (19 ғ. соңында Германияда (Неккар өзенінде) және Сол, Амаерикада (Ниагара өзеніде)

Тарих

  1. Жамбыл облысындағы 5 мыңға жуық тас құладар табылған үцгір? (Бөріқазған, Шабақты.)
  2. Б.з.б. ІІ-І ғасырларда Қытай елімен сауда байланыс жасаған мемлекет? (Үйсін мемлекеті)
  3. Жүсіп Баласағұнидің өмір сүрген жылы? (1021-1075ж.ж.)
  4. 15 ғасырда Әбілқайыр хандығы орналасқан аймақ? (Шығыс Дешіті Қыпшақ)
  5. 14 ғ, аяғы мен 15 ғ, 1-ші жартысында қазақ деген этно саяси қауымдастықтың болғанын кім жазды? (Рузбихан)

«Талапкерлер» тобы:

Тарих:

  1. «Усунго», «Синго» — мағанасы? ( Көшпелі мемлекет деген білдіреді)
  2. Ұлы Отан соғыс қарсаңында Қазақстанда жоғарғы оқу орындар саны? (20 оқу орны болды)
  3. Колхозшы жұмысшылардың орташа еңбек ақысы қанша болды? (16,4 сом)
  4. Темір дәуірінде кең тараған салт-дәстүр? (Аттарын бірге көму)
  5. Тау-кен өндірісіне жұмысқа жалданған кедей, қазақ – орыс еңбекшілерді ата? (Жатақтар)

География:

  1. Ауа қысымын өлшейті құрал не деп аталады? (Барометр)
  2. Қалыпты атмосфералық қысымның сынақ бағанасы неше? (760 милиметр)
  3. «Фиат» автомабиль фирмасы қай мемлекетте орналасқан? (Италия)
  4. Ыстық су мен бу оқтын оқтын атқылап тұратын бұлақ? (Гейзер)
  5. Қанша геологиялық эра бар? ( Архей, Протерезой, Полезой, Мезозой, Кайнозой)

Биология:

  1. Эмбриология нені зерттейді? (Организм ұрығының дамуын зерттейтін ғылым)
  2. Мидың 3 қабатын ата? ( Қатты, торлы, қан тамырлы)
  3. Биотехнология дегеніміз не? (Адамға қажетті өнімдерді биологиялық объектілердің көмегімен өндіру)
  4. Жасушадағы қызметтеріне қарай РНҚ үшке бөлінеді ата? (1. Ақпаратты – аРНҚ. 2. Тасымалдаушы – т РНҚ. 3. Рибосомалық – р РНҚ.)
  5. Аминқышқылының құрамына қандай аминқышқылы кіреді? ( СООН, NH3 карбоксил, амин тобы)

2-жүргізуші:

Ең қиыны сайыстың мағынаны тану

Мықтылары қалыпты жеңсін енді

Тең жауап бер ойланып тұрып қалмай

Осы ойыннан көреміз ерен ерді.

2 кезең: «Мағынаны тану стратегиясы» Екі топтақа Семей полигонының  суреті беріледі, осы суретке зер салып тарих, география және биология пәндеріне байланыстыра отырып талдау жасау керек. Бұл шартта ең жоғарғы ұпай 5 балл беріледі.

 

 

1-жүргізуші:

Баланы өздігінше ойлай білуге баулу қажет,

Өйткені ойлай білетін жан, шын мағынасындағы адам

3 кезең: «Түртіп алу стратегиясы» бұл шартта оқушыларға бір – бір жауап парағы беріледі. Дұрыс берілген жауапқа 5 балл беріледі.

 

 

Мен үшін түсінікті

Менің білетініме сай келмейді

+

Жаңа ақпарат

?

Мені таң қалдырды

       

 

 

2-жүргізуші:

Білім деген биік шың,

Бақытқа сені жетелер.

Білім деген ақылшың,

Қиындықтан өткізер.

4 кезең: «Жұптасып сурет салу» Сайыскерлер үш пәнді біріктіре отырып бір сурет салу керек, яғни сол салған суреттен үш пәнге тиесілі мәліметтер болу керек. Бұл шартымызда қаншалықты көп мағлұмат көп болса баллы жоғарылай береді. Ең жоғарғы 5 балл.

1-жүргізуші:

Кел, балалар, ойнайық,

Ойнайық та, ойлайық.

Қандай сұрақ болса да,

Шешпей оны қоймайық.

Көрермендермен психологиялық ойын:

2-жүргізуші:

Білім ал өмірдің жолын ашар,

Кісіден білім берген бәле қашар.

Қажетті керексізден кесіп тастар,

Ғалымдар тура жолға елді бастар.

5 кезең:  «Ұлы тұлғаларды тану стратегиясы» Бұл шартымызда оқушылар тақтада тұрған барабанды айналдырып стрелка қайсы тұлғаның суретіне тоқтаса сол тұлға туралы өмірі мен істеген еңбегі туралы айту керек. Жоғары ұпай 5.

  1. Ш. Уалиханов
  2. Ф. Магеллан
  3. Х. Колумб
  4. Абылай хан
  5. Шыңғыс хан
  6. Н.Ә. Назарбаев
  7. Луи Пастер
  8. Карл Линней
  9. Ч.Дарвин

1-жүргізуші:

Алтылықтың сұрағы көп сабақтан,

Шәкірттердің білері алға шығады.

Асықпаңдар, ойланыңдар жақсылап,

Жауаптар көп біреуі оның шығары.

6 кезең: «Сурет перфа карта стратегиясы» Бұл шартымызда оқушыларға 6 тор көзден тұратын перфа карта беріледі.  Перфа картада сөздер берілген, осы сөздердің толық мағынасын көрермендерге түсіндіреді. Перфа картадағы сөзді дұрыс тапқан жағдайда теріс бетіндегі сурет тор көзге құрастырылады. Торкөздегі сурет толық құрастырылса 5 ұпай беріледі.

География:

  1. Арал
  2. Магелан
  3. Экватор
  4. Анд тауы

Биология:

  1. Микроскоп
  2. Жүрек
  3. Маймыл
  4. Доңыз

Тарих:

  1. Кенесары хан
  2. Түркістан
  3. Қола дәуірі
  4. Алтын адам

2-жүргізуші:

Білімдіден шығады алғыр шешен,

Шешендікпен болған ғой барлық көсем.

Сайра шәкірт, суырып шарықтасы,

Қалмасыншы бұл жарыста сенің есең.

7 кезең: «Бес жолды өлең стратегиясы» Екі топқа да «Отан» тақырыбындағы сурет беріледі. Суретке қарап бес жолдан өлең жолдарын бес минут уақыт ішінде құрауға тиіс болады. Өлеңнің мағынасына қарай 5 балмен бағаланады.

1-жүргізуші:

Болашаққа эколог болып барыңдар,

Керегіне табиғаттың жараңдар.

Туған жердің бар байлығын қорғаштап,

Өздеріңе есеп беріп өмірге сергек қараңдар.

8 кезең: «Кластер әдісі» Ғаламдық проблемалар тақырыбын ала отыры бос шеңберлерге өз ойларын толтыру ұсынылады.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ғаламдық проблемалар

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-жүргізуші:

Бүгінгі кеш қызықты кеш

Көрермендер қалайық

Ой түйсікті қозғап қазір

Биік қанат қағайық

Ал оқушы, ұстаздар

Ортаға назар салайық

Сайыскерледің сайыстан алған әсерін

Сізбен – біз тыңдап қалайық.

9 кезең: «Саралау стратегиясы» Бүгінгі сайыстан алған әсерлерін, өз пікірлерін айтуға дағдыландыру. Оқушыларға төмендегідей жауап парағы беріледі.

 

Тақырып Ерекшелігі Жағымды Жағымсыз Өз ойы
Жаңа технология – болашақтың іргетасы.

 

1-жүргізуші:

Қарашы керемет ән қандай,

Жүректе жұлдыздар жанғандай.

Қуаныш сйлаған баршаға,

Көңілде әсем саз тұрғандай – деп келесі әнге береміз.

Ән: «Бұлқынды жүрек» орындайтын 5-сынып оқушысы: Бейсенбек Аружан.

2-жүргізуші:

 

Қорытынды: