Аққу,шортан һәм шаян

61

Ана тілі

Сабақтың тақырыбы: Аққу,шортан һәм шаян

Сабақтың мақсаты:  А) Өлеңдегі негізгі ойды өздеріне таптырып, өз ойын

өз  сөзімен жеткізе білуге үйрету. Жаңа мысалды

талқылау.

 

Ә) Оқушыларды байланыстырып, сөйлей білуге баулу.

 

Б) Оқушылардың бірлік, ынтымақтастық сияқты жақсы

әдеттерден үйреніп,осы мысал мазмұны арқылы

жаманнан жирендіруге тәрбиелеу.

 

Сабақтың әдісі:   Талдау, жинақтау.

 

Сабақтың көрнекілігі: Аққу, шортан,шаян, суреттері салынған сюжеті.

 

Сабақтың барысы:

 

І. Ұйымдастыру бөлімі:

Сабақта қажетті заттарды даярлау.

 

ІІ. Өткенді тиянақтау.

 

  1. Үй тапсырмасы. Медеу Сәрсекенің «Ғажайып сәуле» мәтінінің мазмұнын сұрау.
  2. Ой қозғау.

 

 

 

 

 

Герберт Уэлс

 

Көзге көрінбейді

 

Геометриялық дененің

барлық қасиетіне ие

 

Көрінбей, көрінетін

әрекеттер жасайды

 

Жазушының қаламынан

туылған қиял

 

Кіріп –шыққаны,есіктің

ашылып-жабылғанан байқалады

 

 

 

 

 

Джеймс  Чедвик

 

Сәуле

 

Элемент заряды жоқ

 

Кез-келген денені тесіп өтеді

 

Бітеу ыдыста сақтау мүмкін емес

 

Артта ізі жоқ

 

Көзге көрінбейді

 

 

 

Ой қозғау  сұрақтары

  1. Әңгімеде «Нейтрон» сәулесі адам өміріне қауіпті деп ойлайсындар ма?
  2. Атом бомбасынан зардап шеккен қандай елдерді білесіңдер?
  3. Біздің еліміздің қай өңірінде атом сынақтары жүргізілді?

 

Рефлекция:

 

Сен оқымысты, өнертапқыш болсаң не ойлап табар едің?

 

Қорытынды: Мақал-мәтелдер

  1. Алатау ала болса, ауыздағы кетер,

Төртеу түгел болса, төбедегі келер.

  1. Бірлік болмай, тірлік болмас.
  2. Жұмыла көтерген, жүк жеңіл.

 

ІІІ. Жаңа сабақ.

Ахмет Байтұрсынов 1873 жылы Торғай өңірінде дүниеге келген. Қазақтың ғұлама ғалым, қоғам қайраткері, дарынды ақыны болған. Ол М.Әуезов тілімен  айтқанда  « Оқыған азаматтың   тұңғышы,қазақ халқының  алғашқы  шыққан  көсемі.»

«Әдебиет танытқыш», «Тіл құралы», «Қырық мысал» атты еңбектері бар. Ол 1938 жылғы қаралы кезеңінің құраны болған.

А.Байтұрсыновты тағы бір қырынан танимыз, ол кісі аудармашы да болған. Орыс  халқының атақты  мысалшысы И.А.Крыловтың шығармаларын Абайдан кейін  аударған адам. Ақын аудармасының бірі мысал-өлең «Аққу,шортан һәм шаян» бойынша жетекші сұрақтар қойып, түрлі жұмыстар ұйымдастыру.

 

ІҮ Ассоцация

  1. Аққу қандай құс?
  2. Шортан қандай балық?
  3. Шаян жайлы не білесіңдер?

 

Ү. Оқулықпен жұмыс.

«Аққу,шортан һәм шаян» өлеңін мәнерлеп оқу, түсіндіру.

 

ҮІ. Сөздік жұмысы.

Ғибрат-үлгі

Һәм-және

 

ҮІІ. Сергіту сәті

Ал балалар, тұрайық,

Қане қанат жазайық.

Аққу болып,ұшайық,

Көлде жүзген балықтай,

Жүзіп,жүзіп алайық.

Шаянға ұқсап, былпылдап,

Қане айналып,қарайық.

 

ҮІІІ. Шығармашылық жұмыс.

 

Мақал-мәтелдер

Бірлікке,ынтымақтыққа,достыққа байланысты.

ҮІІ. Қорытынды. Теренинг (Өрмек)

ӨЗ бойындағы жақсы қасиеттерді атау.

 

Бағалау.

Үйге тапсырма. «Аққу, шортан һәм шаян» өлеңін мәнерлеп оқып, 4-шумағын жаттау.