Менің отбасым, менің үйім және ондағы менің орным.

1489

 

Тақырыбы: Менің отбасым, менің үйім және ондағы менің орным.

Мақсаты:

  1. Білімділік: Отбасы туралы түсініктерін кеңейту.
  2. Дамытушылық: Баланың үйдегі орны туралы түсініктерін қалыптастыру, баланың

үлкенді сыйлау, кішіге қамқор болу, жауапкершілік сезімдерін

дамыту.

 3.Тәрбиелік: Балаларды отбасымен сыйластыққа, татулыққа, бірлікке тәрбиелеу.                                         Сөздік жұмыс: Әже, ата, әке, ана, аға, іні, әпке, қарындас.

Көрнекіліктер: Отбасы мүшелері туралы көркем сөздер, үлгі суреттер, слайд көрсету.

Әдіс-тәсілдер: Көрсету, түсіндіру, сұрақ-жауап, мақтау, ойын, мадақтау, қорытындылау.

 

Әрекет кезеңдері Тәрбиешінің іс-әрекеті Балалардың іс-әрекеті
Мотивациялық қозғаушы   Шаттық шеңбері.

Біз кішкентай баламыз

Өсіп-өніп толамыз

Күнге қарай талпынып,

Көкке қанат қағамыз.

Жабырқауды білмейміз

Жалқаулықты сүймейміз

Біз талантты жас ұлан,

Үлгі аламыз жақсыдан.

 

Балалар көңіл-күйлеріңіз қалай?

Ойын ойнағыларыңыз келе ме?

Олай болса мен сендермен «Мақалды жалғастыр» деген  ойын ойнағым келіп тұр.

Ойын шарты: Мына қолымдағы допты кез-келген балаға мақалдың бір жолын айтып лақтырамын, қағып алған бала мақалдың жалғасын айтып, допты кері қайтарады. Мұндағы мақсат сендердің білімдеріңді сынап, үлкендерге деген сүйіспеншілікті арттыру.

 

Атадан бала туса игі

 

Әдептілік белгісі,

 

Ата бәйтерек,

 

Атаның сөзі,

 

Ананың көңілі балада,

 

Балапан ұяда не көрсе,

 

Ана сүті бой өсіреді,

 

Ананың сүті бал,

 

Күннің шуағы жылы,

 

Жақсы іске келер,

 

Атаңның баласы болма,

 

Әдепті бала –арлы  бала,

 

Ақылды бала ата-анасын мақтатар,

 

Еңбек етсең ерінбей,

 

Жақсыдан үйрен,

 

Көп ойлап, жақсы нұсқа болсын,

 

Жарайсыңдар балалар!

Балалар шаттық шеңберінде тілектерін білдіріп, келген қонақтармен амандасады.

 

 

 

Ойынға қызығушылығы артады.

 

 

 

-Жақсы.

-Ия.

 

 

 

Ойын шартын зейін қойып тыңдайды.

 

 

Ойынды жалғастырады.

 

 

 

 

 

-ата жолын қуса игі.

 

-иіліп сәлем бергені.

 

-бала жапырақ.

 

-ақылдың көзі.

 

-баланың көңілі далада.

 

-ұшқанда соны іледі.

 

-ана тілі ой өсіреді.

 

-баланың тілі бал.

 

-ананың құшағы жылы.

 

-жаман асқа келер.

 

-адамның баласы бол.

 

-әдепсіз бала сорлы бала.

 

-ақылсыз бала ата-анасын қақсатар.

 

-тояды қарның тіленбей.

 

-жаманнан жирен.

 

-сұраса-жауабың да қысқа болсын.

Іздену-ұйымдастырушы Балалар бүгін бізде валеология ұйымдастырылған оқу іс-әрекеті.

Өткен сабақта біз не туралы әңгімелестік?

Деніміз сау болу үшін не істеуіміз керек?

 

Слайдтан дәрігер Салауаттың суреті көрсетіледі.

Дәрігер Салауат кім?

Салауат дәрігер ме?

Дұрыс айтасыңдар, балалар олай болса, деніміз сау болу үшін шынығуымыз керек екен.

Қандай қанатты  сөздерді

білеміз?

Енді балалар бүгін  волеология оқу іс-әрекетінде «Менің отбасым, менің үйім және ондағы орным» тақырыбында әңгімелесеміз.

 

Слайдтан көрініс.

Мынау отбасы мүшелерінің суреті. Әркімнің өз үйі бар. Әркім өз үйін жақсы көреді, себебі ол сендердің туған үйлерің. Ол үй сендер үшін жайлы да жылы. Онда сендерді жақсы көретін, сендер жақсы көретін адамдар тұрады.

 

Балалар отбасы мүшелері кімдер?

 

Бір сөзбен қалай атауға болады?

 

Кім өз отбасы туралы әңгімелеп береді?

 

 

Аналарың сендерді қалай еркелетеді?

 

Отбасы мүшелеріне арналған кімдер көркем сөз біледі?

 

Сергіту сәті.

 

Балалар сендерге ата- аналарыңмен бірге орындауға тапсырма берілген болатын.

 

Слайдтан көрініс.

Мынау кімнің отбасы.

 

Балалар  Сымбат пен Ақниет отбасындағы жақсы қасиеттерін әңгімеледі.Бәрімізде осындай ата-анамыздың қуанышы болып,әдепті болуға  үйренейік.

 

Дидактикалық ойын:«Әр заттың өз орны бар».

Мақсаты:

-әр заттың қажеттілігі,өзінің атқаратын қызметі және кеңістіктегі орны жайлы түсініктерін бекіту.

-балалардың заттарға деген ұқыптылығын,қамқорлық сезімдерге тәрбиелеу.

 

Құралдар: ыдыс-аяқтар, ойыншықтар, жеке бас гигиенасын сақтауға арналған заттар.

 

 

 

-дене тәрбиесі туралы.

 

-денемізді щынықтыруымыз керек.

-бұлшық еттерімізді жаттықтыруымыз керек.

-қозғалыс жасасақ түрлі аурулардан сақтандырады.

 

-сымбатты, ұзын бойлы, тік денелі, споттық дене бітімді дәрігер.

-ауруларды емдемей, тек адамдарды ауырмай өмір сүруге баулиды. Ол бізді денсаулық туралы білім алуға, дұрыс салауатты өмір сүруге үйретеді.

 

 

 

Дені саудың – жаны сау.

 

Шынықсаң- шымыр боларсың.

 

-Ата,әже, әке, ана, аға, іні, әпке, қарындас.

 

-Отбасы.

 

Динара: Менің отбасым бақытты. Отбасымдағы әрбір сәтім қуаныш сыйлайды. Менің отбасым тату.

 

-Аппағым, томпағым, еркем, құлыным.

 

Бердібек:

Күнде үйімнің қасынан

Көрші атайды көремін.

Жүгіріп кеп асыға

Оған сәлем беремін.

Қолымды ол күліп кеп,

Иіліп тұрып алады.

-Міне, нағыз жігіт деп,

Сүйсініп бір қалады.

 

Камшат:

Кім үлкенді тыңдаса,

Кім үлкенді сыйласа,

Үлкен болған кезінде

Сыйлы болмақ өзі де.

 

Ата болып ақыл айтып көріңдер

Әже болып, ертегі айтып беріңдер

Әке болып, еркелетіп көріңдер

Ана болып, мейірімділік төгіңдер

Аға болып үлгі көрсет кішіге

Іні болып, көмектес сен ісіне

Әпке болып, мейіріммен аяла

Қарындас боп, бауырында саяла.

Сымбат пен Ақниет әңгімелейді.

Балалар үш топқа бөлінеді. Қалташаның ішіндегі заттарды қарастырады.Әр затты өзінің қызметіне қажеттілігіне қарай топтастырып,бөліп алып,тиісті өз орындарына қораптарға салады.

Рефлексті коррекциялаушы Балалар бүгін бізде қандай оқу іс-әрекеті болды?

Не туралы әңгімелестік?

Кімдерге арналған көркем сөздер айттық?

Қандай ойын ойнадыңдар?

 

Балалар бүгін барлығың оқу іс-әрекетіне жақсы қатыстыңдар, Сымбат пен Ақниет өз отбасылары туралы әңгімеледі.

Барлығымыз қонақтарға қарай жүріп жарты шеңбер жасап тұрайық.

 

Мен бүгін қонақтарға,

отбасыларына амандық,

дендеріне саулық тілеймін!

Ал сендердің қандай тілектерің бар?

-Валеология.

 

-Отбасы мүшелері туралы.

-Ата-әже,әдептілікке баулитын.

 

-Дидактикалық ойын

-Елімізге тыныштық тілейміз!

-Күніміз жарық болсын!

-Аспанымыз ашық болсын!

-Деніміз сау болсын!

-Нанымыз көп болсын!

-Бәріміз тату болайық!

-Ата-анамыз аман болсын!

-Аспанды бұлт шалмасын!

-Жаңаөзеніміз гүлденсін!

-Көріскенше күн жақсы,сау-саламатта болыңыздар!

 

 

Күтілетін нәтиже:

Білуі керек: Ата-ананы қадірлеуді, жеке басының тазалығын сақтау,тазалық пен

ұқыптылық адамның денінің сау,бақытты болуына көмектесетінін білуі

керек.

Болуы керек: Үлгі сюжетті суреттер,слайд көріністері.

Баланың қолынан келуі: Жақсы,таза үй адамның өз-өзіне деген сенімділігін тудырып,

 

 

 

Ересек  тобында  ұйымдастырылған оқу  іс-әрекетінің технологиялық  картасы.

Білім беру саласы:  Әлеуметтік орта.

Ұйымдастырылған оқу іс-әрекет:    Экология.

Тақырыбы:   Ауа, су, жарық.

Мақсаты:1.Білімділік:     Балалардың су, ауа туралы білімін тиянақтап, тәжірибе арқылы танымдық белсенділіктерін дамыту. Жарық жайлы білімдерін кеңейту.

2.Дамытушылық:    Сөздік қорын байытып, тіл байлығын дамыту.

3.Тәрбиелік:  Табиғатты қорғауға,  тазалықты сақтауға,  ақылдылыққа, алғырлыққа  тәрбиелеу.

Әдіс-тәсіл: Көрсету, түсіндіру, сұрақ-жауап, мадақтау қортындылау.

Керекті -Құралдар:  стакандағы су, түтікше, түрлі – түсті шарлар, жіп ұшындағы мақта, бояулар, қылқалам, тамшы мен көпіршіктің суреті.

Сөздік жұмыс: дәмсіз, сұйық, ауа, жарық,

 

Әрекет кезендері Тәрбиешінің іс-әрекеті Балалардың іс-әрекеті
 

Мативациялық

қозғаушы

 

 

 

 

Шаттық шеңбер!

Балалар, мен сендерді ойнауға шақырамын. Кәне бәріміз қол ұстасып шеңбер құрайық. Қараңдаршы, бүгін күн қандай тамаша. Көңіл күйлерің қалай? Өте жақсы.

Бәріміз бірге қайталайық. Біздің ең жақын достармыз.

Біздің адал да сүйікті достарымыз.

Күн, жер,су,ауа.

Кәне бәріміз көздерімізді жұмып табиғатты тыңдайық.

 

Қолдарыңды күнге қарай созыңдар,жылылығын сезіндіңдер ма? Гүлдердің қош исін иіскейік. Құстардың дауыстарын естідіңдер ме?

 

Ал енді көзімізді ашып » табиғат саған көп рахмет» деп айтайық.

 

 

 

 

 

 

Балалар кәзір жылдың қай мезгілі?

 

Күз  мезгілінде неше ай бар?

 

Балалар кәзір мен сендерге сұрақ қоямын кәне мұқият тыңдайық.

Балалар  осы біз немен дем аламыз?

 

 

Біз нені басып жүреміз?

 

Адамдар, ағаштар, жануарлар  шөлдесе не ішеді?

Балалар осының бәрін бір сөзбен біз қалай айтамыз?

 

Табиғат нешеге бөлінеді?

 

Кім айтады?

 

Тірі табиғатқа нелер жатады?

 

 

 

Өлі табиғатқа нелер жатады?

 

 

Балалар бүгінгі сабағымыздың негізгі тақырыбына өтейік мен сендерге жұмбақ жасырамын ал сендер шешуін табыңдар жарай ма?

«Басында қары бар.

Тау шыңның бәрі бар.

Қала, теңіз, өзендер.

Осы шардан табылар»

Біздің ғаламшарымыз қалай аталады?

 

Жер шарында су көп пе, әлде құрлық жер көп пе?

 

 

Балалар келген қонақтармен амандасады.

 

 

 

 

 

Қол ұстасып, көңіл күйлерін қимыл-қозғалыспен білдіреді.

 

Көздерін жұмып табиғат құбылыстарының   әуенін тыңдайды.

 

 

Балалар, қимыл-қозғалыспен көрсетеді. Күнге қарай қолдарын жоғары көтереді, гүлді искелеген сыңай танытады.

 

Күз

 

Үш

 

 

 

Ауамен

 

 

Жерді

 

Су ішеді

 

Табиғат

 

 

Екіге

 

Тірі және өлі табиғат

 

гүлдер, шөптер,

ағаштар, құстар, жануарлар.

 

тас, құм, су, мұз,  топырақ, жаңбыр,  қар.

 

 

 

 

 

 

 

—          Жер шары

—          Жер

 

—          Су

 

Іздену

Ұйымдастыру—шы

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

— Иә, жер шарының көп бөлігін су алып жатыр – бұлар көл, теңіз, өзен. Мүмкін кімде – кім есіне түсіріп атап көрер. (Балалар жауап береді).

Жұмбақ жасыру.

Көзге ілінбейді

Жұтсаң білінбейді.

Бұл не ?

Ауа — өлі табиғаттың бір бөлігі.  Біз күн сайын, әр минут сайын, әр секунд сайын осы ауада жүреміз.

 

Біз ауасыз өмір сүре алмаймыз. Олай болса, ауа туралы әңгімелесейік.

 

Ауасыз өз — өзіңді жақсы сезінесің бе? Тексеріп көрейік. Ауызымызбен мұрынымызды жабамыз. Өзіңді қалай сезіндің?

Ауа не үшін қажет? Айналамызда ауа бар екенін қалай білеміз?

 

Алақанымызға жаймен ғана үрлейік. Нені сезіндің?

Желдеткішті тіке бетімізге әкеліп, желдетеміз. Нені сезіндіңдер?

Ауаны қозғалысқа келтіргенде не пайда болды?

Жел ауа қозғалысы.

Жұмбақ:

Лақтырдым да әуелеп

Қағып алдым оп деп

Жерге соқтым секең қақты

Айтамыз оны не деп? (доп)

Доп. Оның ішінде  не бар?

 

Тағы да көп  ауаны қайдан табуға  болады? Ол үшін тәжірибе  жасайық.

 

1 тәжірибе. Қолымызға шарды алып, ішімізге толтырған ауаны шардың ішіне  жіберіп аузын қысып қаламыз. Егер  шарды оданда қатты үрлесек, ол жарылуы  мүмкін. Мақсаты: артық  ауа шарға сыймайтынын түсіндіру. Шарды үргенде абай болуымыз керек.

 

Ойын:«Кімнің мақтасы жоғары ұшып жатыр»: жіп ұшындағы мақтаны ернімнің тұсына әкеліп үрлеймін  мақта ұшады. Мақсаты:   ішіміздегі ауаны сыртқа шығара отырып үрлеу әдісі арқылы мақта қозғалысқа түсетінін көрсету.

 

 

Сергіту:

Тербеледі ағаштар

Алдымнан жел еседі

Кіп – кішкентай балалар

Үп – үлкен боп  өседі.

 

 

2 тәжірибе:

Үстелдің үстінде су құйылған шыны ыдыс тұр. Түтікше арқылы суды үрлейміз.

Ыдыста не пайда болады?

 

Оған не болып жатыр?

 

Қаттырақ үрлесек не болады?

 

 

 

Мақсаты: ішңіздегі ауа  шыны ыдысқа ауысады да,   ішіміздегі су да көпіршік  пайда болады. Сіз қаншалықты өкпеңізге бір тыныс алған да, ауаны көп жинасаңыз. Соншалықты шыны  ыдыста көпіршіктер  пайда болады.

3        тәжірибе:

 

 

Менің қолымдағы не?

Оның ішіндегі не бар ?

 

Су толы табақшаға шыны ыдысты төңкереміз.

Қараңдар  ыдысқа су кірмейді, неге? Мақсаты: ыдыстың ішінде ауа бар, ол суды жібермей тұр.

Ал біз ауаны түссіз дедік. Табиғатта тағы не түссіз ?

Су не үшін қажет?

 

Сумен тәжірибе жасаймыз – түсін өзгерту. Айтыңдаршы судың түсі қандай ? Түсін  өзгертуге бола ма ?

Күн жердегі тіршілік көзі. Күн барлық жерге жылулық пен жарық беріп тұрады. Күнсіз жер бетінде жарық ,жылулық болмайды.

 

1-тәжірибе: Шамды күнмен салыстырайық. Айнала қандай күйге түсті?

Күн де осылай жарқырағандықтан, күндіз көшеде жарық  болады.

 

Алдын ала жұмыстарды талқылау.

Өсімдік қай жерде өседі? Қараңғыда ма, әлде жарық жерде ма?

Екі жәшік берілген өсімдікті  екі түрлі жарық жерге орналастырылған: біреуін қараңғы жерде, ал екіншісін күннің көзіне, терезе алдына қойылған.

Барлық  мүмкіншілік ( өсімдіктің биіктігі, оның саны, жәшіктің үлкендігі, құйылатын судың мөлшері) бірдей, тек жарықтан басқасы.

Бұл тәжрибенің мақсаты: Жарықтың гүлге қаншалықты қажет екенін түсіндіру.

 

 

Арал, Каспий, Еділ,

Амудария,

Сырдария.

 

 

 

 

— Ауа

Тәрбиешінің  жүргізген әр бір ісіне балалар белсенді қатысып отырады.

Балалар қойылған, сұрақтарға толық, нақты жауап береді.

Нашар.

 

 

 

Тыныс алу үшін.

Біз оны сезінуіміз керек

Салқындықты.

 

Жел соғып тұр.

 

Жел

 

 

 

 

Балалар жұмбақты шешеді.

 

Ауа

 

 

 

 

Балалар тәжірибеге қызыға қатысып отырады.

 

 

 

 

 

Өлең жолдарымен қимыл -қозғалыс жаттығуларын жасайды.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Көпіршік

 

Олар жоғары көтеріліп жатыр

Көпіршік одан сайын көбейеді

 

Балалар су, ауа, табиғат жайлы   тыйым сөздер, тақпақтар, мақал-мәтелдер айтады.

 

 

 

Балалармен бірге берілген сұрақты  талқылау.

Шыны ыдыс.

Ештеңе жоқ, бос.

 

 

 

 

 

 

Су.

 

Жуыну, ішу, тамақ пісіру үшін.

Су  түссіз болады.

Әр түрлі бояулар арқылы өзгертуге болады.

 

 

 

 

Жарық.

 

 

 

 

 

 

 

 

Балалардың қатысумен отырғызылған гүлді бақылату арқылы өзгерістерін айтып өтеді.

 

Рефлексті

Коррекциялау—шы

 

 

 

 

 

Көңілді шарлар  слайдын көрсету.  Оқу іс-әрекетінің соңында балаларға  түрлі-түсті көңілді шарлар қортынды сұрақтарды  қойып, жауап алып отырады.  Қортындылау. Әр бала жеке-жеке көңілді шарлардың қойған сұрақтарына жауап береді.

 

 

Күтілетін нәтиже:

Нені білуі керек: Ауаның , судың, жарықтың адамға қаншалықты қажет екенін білуі керек.                                                                                 

Нені игеруі  керек:  Балалардың сабаққа деген ынтасы , қызығушылығы болуы керек.  Зерттеу  әдісін,  дағдысын  игеруі керек.                                                                                           

Нені біледі : Сұраққа жауап беру, ойын шартын орындау, тәжірибеге қатысу.