Біріккен сөздердің емлесі

189

 

Сабақтың тақырыбы:  Біріккен сөздердің емлесі

Жалпы мақсаты  Жас ерекшелігіне сәйкес білім беру мен оқуда негізгі идеяны  постер арқылы слайд арқылы  эпизодтық жадына сақтауына дағдыландыру. Тапсырма барысында интертақтаны дұрыс пайдалана білуге үйрету; сыни ойлау стратегиясы арқылы ой қиялын, дарындылық қабілеттерін байқау; бейнероликтен шығармашылық тапсырма беру кезінде көшбасшылықты анықтау; өзін -өзі бағалау, топтық бағалауды үйрету

Сілтеме      Слайдтар.

Ес картасы

«Адасқан сөздер» ойыны

Біріккен сөздерді тап.

Тапсырмалар:

Оқулық арқылы жаттығулар

Шығармашылық тапсырмалар:

Жер-су аттары

Адам аттары

Аң-құс аттары

Ойын аттары

«Бәйтерек» электрондық оқулық 7-сынып 4-модель

Бағалау бетшелері

Мұғалімге арналған нұсқаулық (үшінші негізгі деңгей) ҚРПКБАКБ (www.cpm.kz)

Сергіту сәті  «Логикалық қызықты тапсырмалар»

Оқыту нәтижелері        Қажеттілікті жүзеге асырады. Бейнероликтен мәтінді  өз беттерімен ұғынады;

Сұраққа нақты жауап береді. Логикалық тапсырмаларды дұрыс орындауды;

Өз ойларына немесе пікірлеріне дәлелдеме келтіруді; Топпен, шығармашылықпен жұмыс жасауды үйренеді.

Негізгі идеялар   Жаңа тәсілдерді қолдана отырып оқу дағдысын қалыптастыру.

Бейбіт өмірді насихаттау

Тапсырма көздері        1-тапсырма

«Біріккен сөз»  туралы не білдің? \5-мин\

2-тапсырма І топ Интерактивті тақтадан көрсетіп тұрады. Өлеңді көшіріп жаз. Біріккен сөздерді тап, астын сыз. Олар қалай жасалғанын түсіндір.\7-мин\

Ақ маңдай Алатаудың Асқарынан,

Түрленген Тарбағатай тастарынан,

Дәрі үшін даярлайды шипа шөпті

Бурабай, Баянауыл бастарынан.

ІІ топ \3-мин\ Дәрі шөптен шығады,

Дана көптен шығады,- дегендей қандай шөптердің атын білесіңдер?     Балалар білетін шөптерін айтады. (итмұрын, таңқурай,  аскөк,  түймедақ,  қырықбуын,  шегіргүл, түйеқарын т.б)

3-тапсырма \5-мин\

83-жаттығу.  АВС стратегиясы бойынша  диалог әдісі. /сұрақ-жауап/ /пікір/

3-тапсырма  І топ Беташар, тоқымқағар, тоғызқұмалақ, асатаяқ, теміржолшы;ІІ топ  Жанкүйер, шаңсорғыш, алыпсатар, атқамінер, атәкелер;

4-тапсырма Тақтамен жұмыс. \7-мин\ Топтық тапсырма. « Білгенге маржан»  84 – жаттығу. Сөздерді көшіріп жазып, қандай түбірлерден бірігіп жасалғанын дефис арқылы көрсетіңдер. /интертақта бойынша/

Халық – аралық, аудан – аралық, пән – аралық, жаратылыс – тану т.б

 

5-тапсырма  \3-мин\«Тіл стратегиясы» бойынша  Типографиялық диктант.

Қыс түсті. Күн суытты. Қар қалың жауды. Орман іші тыныш. Орманда бозторғай, қараторғай, бірқазан қыстап қалыпты.

Сергіту сәті.  Электронды оқулықпен жұмыс.\3-мин\ 10 – сынып          5- моделі  Мәтіннен күрделі сөздерді тапқанда қол соғу арқылы сергіту.

6-тапсырма«Адасқан сөздер» ойыны.  \4-мин\Сөздерді сызық арқылы қосып, біріккен сөз шығару.

Бел                                                                           құлақ

қырық                                                                      қосақ

саңырау                                                                   аяқ

кемпір                                                                   қазық

темір                                                                        беу

 

Кейінгі тапсырмалар   Алтыбақан, тоғызқұмалақ, ақсүйек ұлттық ойындар туралы реферат жазу

Кері байланыс    Өзін-өзі бағалау

Бағалау      Оқыту үшін бағалау және оқытуды бағалау

Мұғалімнің жазбалары

Оқушылар 1-4 санау арқылы топқа бөлінді

1-тапсырма  Біріккен сөздерді АКТ-ға  интертақтаға сызып көрсету болатын. Білім беру мен білім алудағы жаңа тәсілдерді ес картасын қолдана отырып, біріккен сөздерді талдады. Мұнда топ диалогтік әдіспен тапсырманы сөйлесіп, талқылып, ес картасына салып, интертақтада қорғады.

Модуль: Сыни тұрғыдан ойлау

АКТ пайдалану

Оқыту мен оқудағы жаңа тәсілдер-диалог әдісі

 

2-тапсырма І топ өлеңді көшіріп жаз. Біріккен сөздерді тап, астын сыз. Олар қалай жасалғанын түсіндір және жер-су атауларын жазу

Ақ маңдай Алатаудың Асқарынан,

Түрленген Тарбағатай тастарынан,

Дәрі үшін даярлайды шипа шөпті

Бурабай, Баянауыл бастарынан  бұл тапсырмаға Амина шықты жұппен жұмыс жасай отырып, өлеңнен біріккен сөздердің жасалу жолдары мен жер –су аттарын   сарысу, әулиеата, алакөл т.б деп жауап берді. ІІ топ «Дәрі шөптен шығады,

Дана көптен шығады,» — дегендей қандай шөптердің атын білесіңдер? деген сұрақтарға  ІІ топтың оқушылары жеке-жеке білетін шөптерін айтты.  Айғаным «итмұрын, таңқурай, аскөк, түймедақ»- деп келесі Жанарай «қырықбуын, шегіргүл, түйеқарын» т.б толықтырып өтті. Тыңдаушы топтар «жауабының ауқымы», «Ойын нақты жеткізуі»  смайликтер бойынша  бағалады.

Модуль:  Сыни тұрғыдан ойлау

АКТ пайдалану

Оқыту мен оқуды бағалау

3-тапсырма  83-жаттығу. АВС стратегиясы  диалог бойынша Беташар, тоқымқағар, тоғызқұмалақ, асатаяқ, теміржолшы, жанкүйер, шаңсорғыш, алыпсатар, атқамінер, атәкелер;  деген біріккен  сөздердің мағынасын ашу болатын. А-сұрақ қоюшы, В-жауап беруші, С-бақылаушы, пікір айтушы жауаптарын толықтырып өтті. Бұнда оқушылардың ойының ұшқырлығын, сөз мағыналырын дұрыс жеткізіуін, сөйлеуін  байқадым.

Модуль: сыни тұрғыдан ойлау-А,В,С әдісі

4-тапсырма бойынша топтық тапсырма. « Білгенге маржан» тапсырмасы бойынша сөздерді көшіріп жазып, қандай түбірлерден бірігіп жасалғанын дефис арқылы көрсету интертақтаға жазу болатын мәселен  Халық – аралық, аудан – аралық, пән – аралық, жаратылыс – тану т.б мұнда оқушылардың оқытуда ақпараттық комуникациялық технологияны яғни АКТ-ны пайдалануға деген тиімділігін байқадым.

Модуль: сыни тұрғыдан ойлау.    АКТ пайдалану

5-тапсырмада  «Тіл стратегиясы бойынша » Типографиялық диктант алдым. Мұнда оқушылардың көркем жазуы мен сауатты жазуларын байқадым.

Модуль: сыни тұрғыдан ойлау

Сергіту сәтінде электрондық оқулық бойынша мәтін тыңдалды. Тыңдалған мәтіннен күрделі сөздер кездескен кезде оқушылар қол соғу арқылы  сергіді.6-тапсырмада  «Адасқан сөздер» ойынын ойнаттым.  Сөздерді сызық арқылы қосып, біріккен сөз шығару тапсырмасы АКТ-ны пайдалану арқылы орындалды. Интертақтаның оқушы үшін тиімділігін анықтадым.Білім беру үшін бағалау және оқуды бағалау -формативті және жиынтық бағалау.

Модуль: оқыту мен оқудағы жаңа тәсілдер-диалог

АКТ пайдалану

Оқушыларды жас ерекшеліктеріне сәйкес оқыту.

Оқыту мен оқуды бағалау