Зат есімнің сөйлемдегі қызметі

450

Сабақтың тақырыбы:      Зат есімнің сөйлемдегі қызметі

Сабақтың мақсаты:

Білімділік: Зат есімнің түрленуі жайлы алған білімдерін пысықтау, зат есімнің сөйлемдегі қызметі, тұрлаусыз мүшелер жайлы білім қалыптастыру

Тәрбиелік: Оқушыларды өжеттікке, ерлікке, қоршаған ортаны сүюге, еңбек адамдарын құрметтеуге тәрбиелеу

Дамытушылық: Оқушы ойын, тілін, сөздік қорын дамыту, сөйлемдерді талдай білу машықтарын қалыптастыру

Сабақтың типі:                              Аралас сабақ

Сабақтың түрі:                               Дәстүрлі сабақ

Сабақтың әдіс-тәсілдері:              Сұрақ-жауап, түсіндірмелі, талдау, ассоциация

 

 

                        Сабақтың барысы:

 

І. Ұйымдастыру кезеңі

 

ІІ. Үй тапсырмасын сұрау

 

Үйге жіктік жалғаулы зат есімі бар жұмбақтар тауып жазып кеуге берілген болатын. Үй тапсырмасын тексеремін.

 

ІІІ. Өткен сабақты қорытындыау

 

ІҮ. Жаңа сабақ

Зат есім қай септікте тұрғанына қарай сөйлемде әр түрлі қызмет атқарады.

Зат есім а.с  кім? Не?                                   Бастауыш

Зат есім  і.с. кімнің? Ненің?                                   Анықтауыш

Зат есім ж.ж.                                                 Баяндауыш

Зат есім          б.с

ж.с.                                         Толықтауыш

ш.с.

к.с.

Зат есім          б.с

ж.с.

ш.с.                                        Пысықтауыш

к.с.

а.с + шылау

 

Анықтауыш – зат есім немесе зат есім орнына жүретін сөз табының сынын, сапасын, мөлшерін, меншігін білдіреді.

Толықтауыш — өзі толықтайтын сөзбен б,т, ж,ш,к. септіктерінде байланысады.

Пысықтауыш – Етістіктен болған мүшемен байланысып, мезгілін, мекенін, себебін, амалын, мақсатын, мөлшерін білдіреді.

 

ІҮ.Жаңа сабақты бекіту

49-жаттығу

І.         1. Зат есімдерді табу

  1. Септік жалғауларын анықтау
  2. Сөйлемде қай сөйлем мүшесінің қызметін атқарып тұрғанын анықтау

 

ІІ. Ауызша тіл дамыту

— Т.Бигелдинов туралы не білесіңдер?

— Ол кім?

— Екі мәрте Кеңес Одағының батыры, ұшқыш

 

50-жаттығу

  1. Өлеңді оқып, көптік жалғауларын анықтау
  2. Қай сөйлем мүшесінің қызметін атқарып тұрғанын табу
  3. Шығармашылық жұмыс

Өлең құрастыру

 

51-жаттығу                Ауызша

Берілген сөздерді жіктеу

 

Азамат                       Инженер                    Оқушы

 

52-жаттығу

  1. Негізгі, көмекші сөздерді анықтау
  2. Негізгі сөздердің қай сөйлем мүшесі қызметін атқарып тұрғанын анықтау
  3. Ассоциация

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Өзіндік жұмыс

Ауыл тіршіігін кеңейтіп жазу

 

 

55-жаттығу

Қосымшалардың жалғану ретіне назар аудару

Өз-іміз-дің, оқушы-лар-ымыз-дан, Алматы-ның,  зауыт-тар-ы-нан-быз

 

Ү. Қорытынды

ҮІ. Бағалау

ҮІІ: Үйге тапсырма:

  1. Оқу, ереже
  2. 53-жаттығу