« Кітап — ұстаз, ақылшы дос »

132

Сынып жетекшісінің ата – аналармен атқаратын жұмыстарының мазмұны мен міндеттері

В.А. Сухомлинский оқушылардың ата – аналарымен жұмыс істеудің мазмұнына ерекше назар аударып: «Тек ата – аналармен бірге жалпы күш жігерді біріктіру арқасында мұғалімдер балаларға үлкен адамдық бақытты беруі мүмкін», — дейді. Олай болса, отбасы мектеп пен бірге тәрбиелік ортаның тұтастай негізгі ықпал ету факторларын жасайды. Сондықтанда педагогикалық әрекетте мектептің жалпы міндеттерінің көлемінің кеңдігіне қарамастан ата – аналармен жұмыстың маңызы ерекше.

Ата–аналармен жүргізілетін жұмыстағы сынып жетекшісінің негізгі міндеттері:

  1. Ата–аналармен тұрақты байланыс орнату.
  2. Отбасы мен мектептің балаға қоятын талаптарының бірлігін қамтамасыз ету.
  3. Ата–аналар ұжымын құру.
  4. Ата–аналардың педагогикалық білім дәрежесі мен мәдениетін үнемі арттырып отыру..

  Ата–аналармен атқаратын жұмыстарында сынып жетекшісінің қызметі

  1. Ата–аналарды сыныптағы оқу тәрбие процесінің мазмұнымен және әдістемесімен таныстыру.
  2. Ата–аналармен педагогикалық және психологиялық ағарту жұмыстарын ұйымдастыру.
  3. Ата-аналарды балалармен бірге әрекетке қатыстыру.
  4. Отбасы тәрбиесіне қатысты ата-аналарға педагогикалық-психологиялық кеңес беру.
  5. Ата-аналар белсенділерімен жұмыс және ата-аналардың әртүрлі қоғамдық ұйымдарымен, жұртшылықпен өзара әрекеттесуі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ата – аналармен жүргізілетін жұмыс

Р/с Мазмұны Формасы  

Жауапты

 

1 1) Ата-аналар  комитетін  сайлау

2) Алдағы  атқарылатын  жұмыстар  туралы  ұсыныс,  пікірлер

3) Оқушы  формасы, оқулықтардың  ұсталуы жайлы

 

Ата-аналар  жиналысы

 

Сынып  жетекшісі
2 1) І  тоқсан  оқу  қорытындысы

 

2) Ата-аналарға кеңес

Ата-аналар  жиналысы Сынып  жетекшісі
3 1) ІІ тоқсан  оқу  қорытындысы

 

2) «Демалысты тиімді өткізейік!»

 

Ата-аналар  жиналысы

Пікіралмасу

Сынып  жетекшісі
4 Ата-аналарды  мектепішілік  іс-шараларға  тарту

 

Сынып  жетекшісі
5 1) ІІІ тоқсан  оқу  қорытындысы

 

2) «Отбасы мен мектептің бала тәрбиесіндегі орны»

 

Ата-аналар  жиналысы

Әңгімелесу

Сынып  жетекшісі
6 1) Жылдық қорытынды

 

2) «Қауіпсіздік ережесін біліп жүрейік»

 

Ата-аналар  жиналысы

Әңгімелесу

Сынып  жетекшісі
7 Жазғы демалыс Сынып  жетекшісі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ата – аналар тізімі

 

 

Ата – аналар тізімі Жұмыс орыны

 

Телефоны
1

 

Сарсенбаев Бекболсын

Сарсенбаева Гулнар

 

жүргізуші «Темірлан»

кіржуышы « Бөбек» б/б

 

95 – 4 -15
2 Мырзахметова Шолпан

 

тәрбиеші « Бөбек» б/б

 

95- 4 -57
3

 

Ран Хурмет

Ран Гүлжихан

 

пешжағушы « Бөбек»б/б

медбеке « Бөбек» б/б

 

95 – 4 -13
4

 

Агадилов Бекболат

Бектемисова Сауле

 

 

жұмыссыз

мұғалім Т.О.М.

 

95  — 4 -88

 

 

Ата – аналар комитеті

 

Аты – жөні, тегі Жұмыс орны Телефоны
1 Сарсенбаева Гулнар кіржуышы « Бөбек» б/б 95 – 4 — 15

Ата  — аналарға  арналған  сауалнама.

1.Балаңыздың  аты-жөні._____________________________________

__________________________________________________________

2.Балаңыздың  туған жылы,күні ______________________________

__________________________________________________________

3.Әкесінің аты-жөні.________________________________________

__________________________________________________________

4.Туған  жылы,күні._________________________________________

5.Жұмыс орны._____________________________________________

6.Анасының  аты-жөні.______________________________________

__________________________________________________________

7.Туған жылы, күні._________________________________________

8.Жұмыс орны._____________________________________________

9.Мекен  жайыңыз, телефон _________________________________

__________________________________________________________

10.Жанұядағы  бала  саны.___________________________________

11.Қай  сабақтарды  нашар  меңгереді? ________________________

__________________________________________________________

12.Қай  сабақты  сүйіп  оқиды? _______________________________

__________________________________________________________

13.Үйде сабақты қадағалайсыз  ба? ___________________________

__________________________________________________________

14.Балаңызды  қандай  үйірмеге  қатысқанның  қалайсыз? ________

__________________________________________________________

 

Ата-ананың аты-жөні _____________________________________

 

Жауабыңызға  рахмет.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ата- аналарға  арналған  сауалнама.

«Сіздің  балаңыздың  қызығушылығы»

 

1.Балаңыздың  аты-жөні._____________________________________

__________________________________________________________

2.Балаңыз  қандай  ойындарды  қалайды? ______________________

__________________________________________________________

3.Спроттық  ойындардың  қандай  түрлерін  жақсы  көреді? _______

__________________________________________________________

4.Кіммен  жиі  ойнайды? ____________________________________

__________________________________________________________

5.Балаңыз  ұжымда  өзін  қалай  ұстайды? ______________________

__________________________________________________________

6.Отбасында  бала  тәрбиесімен  кім  айналысады? ______________

__________________________________________________________

7.Сізді бала  тәрбиесіндегі қандай  жақтары  қинайды? ___________

____________________________________________________________________________________________________________________

8.Тәрбиенің  қандай  әдісін  қолдайсыз? _______________________

____________________________________________________________________________________________________________________

/көндіру,  түсіндіру, қатал  тәртіп қою, мадақтау, жазалау т.б. /

 

 

Ата-ананың аты-жөні _____________________________________

 

Жауабыңызға  рахмет.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ата-аналарға   арналған  сауалнама

 

1.Балаңыздың  ең  қызықты  оқу  пәні _________________________

__________________________________________________________

2.Балаңыз үшін  ең  қиын  оқу  пәні ___________________________

__________________________________________________________

3.Қандай  кәсіби  мамандыққа  балаңыз   икемсіз? _______________

__________________________________________________________

4.Мінез –құлық  ерекшеліктерін  атаңыз? ______________________

__________________________________________________________

5.Балаңыз  не  нәрсеге әуес? _________________________________

__________________________________________________________

6.Балаңыздың  оқу  дәрежесі  қандай? _________________________

__________________________________________________________

7.Балаңыздың  бойынан мына  қасиеттерді  көре  аласыз ба?

/адал, ұстамды, сабырлы  тәртіпті  т.б./ _______________________

__________________________________________________________

8.Үлкендерге  балаңыздың  көзқарасы  қалай? __________________

__________________________________________________________

9.Балаңызды  қалай  бағалайсыз  немесе  қандай баға  бересіз? ____

__________________________________________________________

10.Балаңыз  мұғалім  берген  тапсырманы  міндетті  түрде орындай

ма? ______________________________________________________

__________________________________________________________

 

Ата-ананың  аты жөні: ______________________________________

 

Жауабыңызға  рахмет.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ата  -аналарға  арналған  сауалнама

 

  1. Балаңыздың аты-жөні: ____________________________________________

2.Туған  жылы,күні: ________________________________________________

3.Балаңыздың  қандай  өнері бар? _____________________________________

__________________________________________________________________

4.Немен шұғылданғанды  жақсы  көреді? _______________________________

__________________________________________________________________

/сурет  салу, мүсіндеу  т.б./

5  .Балаңыздың  жұмыс  ынтасы  қалай? ________________________________

__________________________________________________________________

/тез,  жай,  ынта  қойып, тез жалығады/

  1. Қай  қолымен  жұмыс  істейді? _____________________________________

__________________________________________________________________

/жазады, сурет  салады, тамақтанады/

  1. Әңгіме  айтқанды  ұната  ма,ертегіні, мультфилмді, көрген  киносын әңгімелеп  айта   ала   ма? ____________________________________________

__________________________________________________________________

8.Дыбысты  дұрыс айта ала  ма? ______________________________________

__________________________________________________________________

9.Қандай дыбысты  айта алмайды? ____________________________________

__________________________________________________________________

10.Балаңыз  қалай  тамақтанады? ______________________________________

__________________________________________________________________

/жақсы, жаман,  тез, ақырын/

11.Қалай  ұйықтайды? _______________________________________________

__________________________________________________________________

/тыныш,  мазасыз,  тез,  жай/

12.Достарымен қандай  қарым-қатынаста? ______________________________

__________________________________________________________________                /жылы  шырайлы, дөрекі, бірқалыпты, ашуланшақ/

13.Топпен немесе  жеке  ойнағанды  ұната  ма? __________________________

__________________________________________________________________

14.Мектепке  дейін жиі ауырды ма? __________________________________

__________________________________________________________________

/ескі  ауруы  бар  ма?/

15.Өз  балаңыздың тәртібі  мен мінезінде  қандай өзгешілікті  көріп

жүрсіз?___________________________________________________________

 

 

Ата-ананың аты-жөні _______________________________________________

 

Жауабыңызға рахмет.

 

Ата- аналарға  арналған  сауалнама

 

1.Сіз  өз балаңызды көбіне қалай атайсыз? _____________________________

__________________________________________________________________

2.Қалай ойлайсыз,сіздің қалай атайтыныңыз балаңызға ұнайды ма? ________

__________________________________________________________________

3.Әдетте  балаңыз мектептен нешеде  келеді? ___________________________

_________________________________________________________________

4.Балаңыз бос уақытында  немен айналысады? __________________________

__________________________________________________________________

5.Балаңыздың  достары кім екенін  білесіз  бе? __________________________

__________________________________________________________________

6.Балаңыз бұл балалармен бұрыннан дос болып  келе ме? _________________

__________________________________________________________________

7.Неліктен сол балалармен дос болып жүр? _____________________________

__________________________________________________________________

8.Балаңыздың  сүйікті  ісін атаңыз. ____________________________________

__________________________________________________________________

9.Балаңызға ұнайтын түсті атаңыз. ____________________________________

10.Қандай  киноларды  көргенді  ұнатады? _____________________________

__________________________________________________________________

11.Қандай  кітаптарды  оқиды? _______________________________________

__________________________________________________________________

12.Кім болғысы  келеді? _____________________________________________

__________________________________________________________________

13.Сіз балаңызбен  бірге  болуға қанша уақыт бөлесіз? ___________________

__________________________________________________________________

14.Сіз  балаңыздың  қандай  екенін айтып  бере аласыз  ба? _______________

__________________________________________________________________

15.Сіз балаңыздың өз бойында нені өзгерткенін,түзегенін қалар едіңіз? _____

__________________________________________________________________

16.Сіз балаңыздың  болашақта  кім болғанын  қалайсыз? _________________

__________________________________________________________________

17.Сіз бір айға , балаңызға шамамен қанша ақша  қажет екенін білесіз бе? ___

____________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Ата-ананың аты-жөні _____________________________________

 

РАХМЕТ.

 

 

 

Ата-аналарға арналған сауалнама.  

Сұрақтар иә

+

кейде

0

жоқ

1 Сіз жанұяның барлық мүшелері толық құқықты болуы керек деп санайсыз ба?
2 Балаңыз сізбен бірге үй шаруашылық істеріне араласа ма?
3 Баланы физикалық жазалау-тәрбиелеу әдісіндегі ең қолайлы (эффективті) әдіс дегенге келісесіз бе?
4 Баланы жиі мадақтау пайдалы ма?
5 Сіз балаңызбен әлемдегі болып жатқан жаңалықтармен және жанұялық мәселелерді жиі талқылайсыз ба?
6 Кейбір тақырыптарды балаларға жария ету аса қажет емес деп санайсыз ба?
7 Сіздің ойыңызша педагогтар сіздің балаңызға әділетсіз қарай ма?
8 Сіз жетпеген нәрсеге балаңыздың жетуін қалайсыз ба?
9 Баланың ата-анасын сынауға құқығы бар ма?
10 Балаңыздың жанұялық кеңестің шешімін бұзуғы құқысы бар ма?
11 Жанұяның әрбір мүшесі өз көзқарасын білдіруге құқысы бар ма?
12 Балаларыңыз сізбен сырласа ма және жеке бас мәселесіне байланысты сізден кеңес сұрай ма?
13 Баланы дұрыс бағытта тәрбиелеу үшін принциптерге жүгінесіз бе?
14 Баланың өткен қателіктерін есіне түсіру беру пайдалы ма?
15 Жанұямда балаларыммен өзара түсінушілік бар деп ойлайсыз ба?

 

 

 

Ата-ананың аты-жөні: _______________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ата-ана мен баланың қарым-қатынасындағы қаталдық көріністерін зерттеу.

 

  1. Бала сізді тыңдамаса, не істейсіз?

а) оған айғайлайсыз;

ә) әңгімелесесіз, көндіресіз;

б) оның ақталғанына мән бермейсіз, үндемейсіз;

в) оны ұрып тастауыңыз мүмкін;

г) желкесінен ұрасыз;

д) оның кінәсін түсіндіруге ұмтыласыз;

е) басқаша іс-әрекет жасаймын (қандай) ___________________________________________

  1. Сіздің көңіл-күйіңіз болмаса, өшіңізді балаңыздан аласыз ба?

а) жиі;

ә) сирек;

б) ешқашан;

в) айту қиын;

г) басқаша (қандай) ____________________________________________________________

  1. Сіздің балаға айғайлауыңызға, қорқытып-үркітуіңізге, ұрып-соғуыңызға әкелетін себептерді көрсетіңіз:

а) тәрбиелеуге ұмтылу;

ә) балаға қатысты емес ашу туғызатын жағдайдан құтылу үшін;

б) әйеліммен (күйеуіммен) ұрысып қалғаным себепті;

в) балам бір нәрсені талап етеді, сұрайды;

г) балам мені ренжіткенде;

д) ұрып-соғу үшін;

е) өзімнің көзқарасыма оны сендіру үшін;

ж) түсіндіре алмаймын;

з) басқа себептер (қандай) _______________________________________________________

 

  1. Сіздің кейде баланы ұрып-соғып, үйден қуып, қараңғы бөлмеге қамап қойғыңыз келген сәттер бола ма?

а) иә;

ә) жоқ;

б) ешқашан;

в) айту қиын;

г) басқа (қандай) _______________________________________________________________

  1. Баланың күнәсі ауыр болған жағдайда қандай жаза қолданасыз?

_____________________________________________________________________________

  1. Жазып көрсетіңіз:

Жасыңыз қаншада? ____________________________________________________________

Отбасыңызда неше бала бар? ____________________________________________________

Олардың жасын көрсетіңіз? _____________________________________________________

  1. Сіз бала кезіңізде ата-анаңызды тыңдамаған сәттерде, олар:

а) көндіргісі, сендіргісі келетін еді;

ә) үндемейтін;

б) желкемнен соғып қалатын;

в) ұрып-соғатын;

г) күш қолданатынын айтып қорқытатын;

д) басқаша ____________________________________________________________________

 

 

Ата-аналарға арналған сауалнама.

 

 

Мақсаты: Баланың эмоционалдық ерік-жігерін бақылау және зерттеу.

 

Балаңыздың аты-жөні: ______________________________________________

Сыныбы: _________________________________________________________

 

  1. Ұйқы.

а) баланың ұйқыға жатуы; баяу, ұйықтар алдында оның қасында отыру; жарықты сөндірмеуі және т.б. ________________________________________

ә) баланың ұйықтауы: қатты, тыныш немесе аунақшып; түнде ұйықтап жатып сөйлейді; ____________________________________________________

б) баланың оянуы: бірден әлде жоқ; қандай көңіл күйде тұрады; ___________

__________________________________________________________________

  1. Тамақ ішу тәбеті: тамақты өз еркімен ішеді; таңдап ішеді, бірден ішеді.

__________________________________________________________________

  1. Балада қандай жағдайда қорқыныш сезімі туындайды?

жазалау кезінде, үлкендер ұрысқанда, қорқыныштың пайда болуы

__________________________________________________________________

  1. Балаңыз ренжігенде қандай жағдайда болады және оның ұзақтығы?

__________________________________________________________________

  1. Баланың жақындарына жаны ашуы ______________________________

__________________________________________________________________

  1. Үй тапсырмасын орындаудағы ұзақтығы __________________________

__________________________________________________________________

  1. Өзінің пікірін қорғап шыға ала ма? Дәлелді табу ерекшелігі (сұрайды, талап етеді, жылайды. т.б.) ___________________________________________

__________________________________________________________________

  1. Ойын сәтінде, оқу әрекетінде өз құрбыларына мейірімділігі __________

__________________________________________________________________

  1. Жетістік немесе жолы болмаған жағдайда өзін ұстауы _______________

____________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Бала тәрбиелеуде ең басты мақсатыңыз ___________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

Ата-ананың аты-жөні: ______________________________________________

 

Сіз қандай ата-анасыз?

Сауалнама

 

  1. Кез-келген ісіңізді тастай салып, баламен айналыса аласыз ба?
  2. Балаңыздың жасына қарамай, онымен ақылдаса аласыз ба?
  3. Балаңызбен қарым-қатынас барысында жасаған қателеріңізді мойындайсыз ба?
  4. Өз қателігіңіз үшін балаңыздан кешірім сұрайсыз ба?
  5. Балаңыздың ісі ашуландырған кезде, өзіңізді ұстап, ашуды жеңе аласыз ба?
  6. Балаңыздың орнына өзіңізді қоя аласыз ба?
  7. Бір сәтте сізге мейірімді адам деп сенуге болады ма?
  8. Өзіңіздің басыңыздан өткен балалық шағыңыздан ескерілетін жағдай айтасыз ба?
  9. Балаңыздың жүрегін жарақаттайтын сөздерді, сөйлем тіркестерін атамауға тырысасыз ба?
  10. Балаңызға уәде беріп, жақсы мінез-құлқын ескере отырып, уәдеңізді орындайсыз ба?
  11. Балаға қалаған ісін жасауға, өзін ұстауға кедергі жасамай бір күн еркіндік бересіз бе?
  12.  Басқа бала сіздің балаңызға дөрекілік көрсетсе, себепсіз ренжітсе көңіл аудармайсыз ба?
  13. Балаңыздың көз жасы, дөрекі еркелеуі уақытша екенін білесіз, соған қарсы тұра аласыз ба?

 

 

 

 

 

 

 

 

Жауабы:

  1. Әрқашан жасаймын,келісемін — 3 ұпай
  2. Кейде ғана келісемін — 2 ұпай
  3. Келіспеймін — 1 ұпай

 

  • 0-16 — Бала тәрбиесі — сіз үшін үлкен проблема. Бала тұлғасын дұрыс қалыптастыру

үшін педагог немесе  психолог мамандардың көмегіне сүйеніңіз.

  • 17-30 — Балаға қамқорлық жасау — бірінші кезектегі маңызды іс. Сіздің бойыңызда

тәрбиелік қабілет бар,  тәжірибеде әрқашан бір қалыпты, бір бағыттағы мақсатпен

әрекет етесіз. Кейде қатал, кейде мүлдем жұмсақсыз. Сізге жауапкершілікпен ойлану керек.

  • 31-39 — Бала сіздің өміріңіз үшін ең құнды болғаны. Сіз балаңызды тек

түсініп қана қоймай,  әрі ойын тануға, сыйлы көзбен қарауға тырысасыз.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Халқымыздың сан ғасырдан бергі даналығына құлақ  ассақ, «Адамның бақыты — балада» деген екен. Кез келген адам өзі өмір бойы қуып жете алмайтын бақыт деген құдыретті сөздің өлшемі өмірінің жалғасы ұрпағымен келетініне мән бермеуі де мүмкін. Біреу бақытын байлықтан тапқысы келсе, екінші біреуі даңқ пен атақтан, мансап пен қызметтен іздестіреді. Мұның бәрі түсінген адамға қолдың кірі сияқты нәрсе. Адамға нағыз бақытты — тәрбиелі ұрпағы ғана сыйлай алады. «Адам ұрпағымен мың жасайды» деген сөз тегін айтылмаса керек. Олай болса адам өмірінің мәні — өз ұрпағы.  Шыр етіп сәби дүниеге келген сәттен бастап ата-ана алдында нәзік те қиын, қыр-сыры мол үлкен қоғамдық міндет тұрады. Ол — бала тәрбиесі. Бала тәрбиесінде алғашқы ұстаз — ата-ана. Бала үшін үй ішінен, ата-анадан артық тәрбиеші жоқ. Адамгершілік, бауырмалдық, татулық, қайырымдылық, әдептілік, инабаттылық сияқты қасиеттер — жанұяда тәрбие балаға сөзбен, теориямен дамымайды, үлкендердің үлгісімен сіңеді. «Әкеге қарап ұл өсер, шешеге қарап қыз өсер» дейді халық даналығы. Бала кішкентай кезінен-ақ әр нәрсеге әуестеніп үлкендерге көмектескісі келеді. Бұған кейбір әке-шеше «жұмысымды бөгейсің, істеп жатқан ісімді бүлдіресің» деп ұрысып жіберуі мүмкін. Бұл қате түсінік. Керісінше, өзің жұмыс істеп жүргенде баланың қолынан келетін ісіне жағдай туғызып, оның үйренуіне көмектескен орынды. Тіпті балаға берген тапсырмаңыздың аяғына дейін орындаулына төзімділікпен бақылау керектігін де ұмытпаған жөн. Өстіп баланың бірте-бірте еңбекке деген болашағына жол ашылады. Әрі істеген ісін ұқыпты да тындырымды орындауына бағыт бересіз. Баланың жақсы ісін мадақтап, терісін оң етіп түсіндіріп отырса, ол да ересектерді сыйлап, кез келген тапсырмасын орындауға қарсылық білдірмейді. Орынсыз ұрысу,зеку, сұрақтарына дөрекі, келте жауап беру немесе әділ талап қоя алмау ата-ананың беделін түсіреді.   Ата — ана — бала тәрбиесіндегі басты тұлға. Сондықтан әке де, шеше де балаларының жан дүниесіне үңіліп, мінез-құлқындағы ерекшеліктерді жете білгені жөн. Балалармен әңгімелескенде олардың пікірімен де санасып отырған орынды.

Өз баласымен ашық сөйлесе алмай, сырласа білмейтін ата — аналар «Екеуміз де жұмыстамыз, кешкісін үй шаруасынан қол тимейді, баламен сөйлесуге уақыт жоқ» дегенді айтады. Бұл дұрыс емес. Баламен сөйлесуге тіпті арнайы уақыт бөлудің қажеті жоқ.  Әке мен шеше ұл-қыздармен үй шаруасында жұріп-ақ әңгімелесіп, ой бөлісуге неге болмасқа. Жанұядағы жанжал, үлкендердің аузына келген сөздерді айтуы, баланың көзінше басқа біреуді сөгуі, біреудің сыртынан өсек айтуы балаға теріс әсер етеді. Бала алдында әке-шешеғе үй ішінің үлкендердің әдептілік танытқаны жөн. Мысалы, арақ пен темекінің толып жатқан зиянын біле тұра, балалардың көзінше арақ ішіп, үсті-үстіне темекі тартқандар бар. «Көрінген таудың алыстығы жоқ» дейді, ертең-ақ ұл өсіп ер жетеді, қыз өсіп бой жетеді. Сонда арақ пен темекінің зиянын қалай ұқтырамыз.

Негізінен жанұяның шырқы бұзылған, ата-анасы  маскүнемдікке салынған немесе жарамдық жағынан азғынданған ортада бала, жасөспірім қашанғы жиренішті көріністі, ондағы айқай-шу мен дау-жанжалға, ұрыс-керіске шыдап жүре бермек. Басқа өмір аңсайды немесе теріс тәрбиеге тез бой алдырып үлгереді, егер осы теріс жолға мүлде бет бұрып кетсе, онда бәйтеректің бір бұтағы қисық өсті дей беріңіз. Бақытсыз қыз, бұзақы ұл осыдан шығады. Сонда негізгі кінәні кімнен іздейміз?! Бұзақылықтың  басы бос жүруден басталады. Кейде сабақты жиі қалдыруға әр түрлі  сылтауларды үлкендердің өзі  үйретіп отырады. Бұл жағдайда балаға өтірік айтуды  үйретіп отырған аңғармай да қалуы мүмкін. Жас шыбықты қалай исең, солай өседі ғой. Иә, «Ұяда не көрсең ұшқанда соны ілерсің» демекші ата-ана тәрбиесі бала өмірінде үлкен із қалдырады. Баланың бойына барлық жақсы қасиеттерді дарыту, тіпті жанында жүрген достарына дейін мән беру, табиғат сыйлаған дарыны болса дамыту, дұрыс білім алуына жағдай жасау — ата-ананың басты парызы. Ендеше бала тәрбиесінде ұсақ-түйек дейтін ешнәрсе жоқ және сол нәрседен де қателесуге қақымыз жоқ. Бала — әр жанұяның бақыты. Олай болса, өз бақытымызды бағалай білейік.

 

 

Тасөткел орта мектебі

 

 

 

 

Баяндама: «Жанұядағы тәрбиенің ерекшеліктері»

 

 

 

 

 

 

 

 

Дайындаған: 5 – сынып жетекшісі

С.Қ. Бектемісова

 

 

 

2013 – 2014 оқу жылы

 

 

 

 

 

 

 

 

  

Білім бұлағы  кітапты  сүйіңіздер!  Горький.

Өсіп  келе жатқан  балаға кітаптың  берері  мол. Оның ой-өрісін  дамытуда. сөз байлығын  көбейтуде, сонымен қатар еңбекқорлыққа   және адамгершілікке әсемдікті түсіне ,сүйе білуге үйретуде, экологиялық  білім  беруде де  орны  бөлек ұстаз кітап  болып  табылады. Жас кезінен кітап оқуды  серік  етіп оқығанының  дұрыс немесе  бұрыстығын  өзі  ұғып сараптай білуге, оны  өзгеге  де дәлелді  түрде жеткізе  білуге  үйренудің  алғашқы  сатысын мектеп  қалайды.

Балалар өте әсершіл. Алған әсерлерін   көпке дейін  ұмыта алмай  әңгімелеп  жүреді  және жағымсыз кейіпкерлердің қылықтарына шын  көңілмен  ренжіш білдіріп  отыратынын өздеріңіз  де  білесіздер ғой. Олар  еліктегіште. Кітаптан жақсылықтың  үнемі  жеңіске  жетіп, жамандықтан басым  түсіп,т салтанат  құратынын  ұғып,  өздері де жаман қылық  көрсетуден аулақ болады деп ойлаймын. Балаларға  арналған  кітаптардың  түрлі — түсті болып  келуі және  мазмұнды да ,  әсем  безендірілген суреттерге  толы  болуы да  кітап құмарлықты  оятады.

Кітаптың тек қана суретін көріп қою жеткіліксіз .  Бұл  суреттердің не үшін салынғанын  анықтап айтып, сен қалай  ойлайсың  деп  қызықтыра білген абзал.  Салынған  суреттермен дұрыс жұмыс түрі  ұйымдастырылса ғана  оқыған кітаптың  мәні ашылып,  мағынасы  санасына жететін болады.

Барлық  әдет атаулының  бала жастан  бастап қалыптасатынын ғалымдар  дәлелдеген. Таңертеңгі  тазалық талаптарын  орындаудан бастап,  дене қимылдарымен айналысуды  да осы  кезде  бастайды. Адам  өміріндегі  ең маңызды  нәрсе- күн  тәртібін сақтау.

Күнделікті  жасалатын жұмыстардың  ретін  сағатына, минутына дейін  дәл  есептеп  үйренуге  бала  кезінен  бастап  әдет  қалыптастырады.

Өмірі  көрмеген аң  не  құс  туралы  да  ең  бірінші  болып кітап таныстырады.Жер бетіндегі   тамаша  жерлердің  сұлулығын  сипаттауда  кітапқа  жететін  көмекші  жоқ..Кітапты  тек  қана  бала  оқу  керек  деген ұғым  түбірімен  қате. Балаңызбен бірге  өзіңіз  де  қолыңызға  кітап  алып, ондағы  оқиғаларға  араласып кетіңізші. Сіз  бір  жұмбақ әлемге еніп  кеткен  сияқты  болып, одан бас  көтере  алмай қаласыз.

Кітаптың назарынан ешбір  тақырыптың да тыс  қалмайтынын  сіз  жақсы білесіз. Бүгінгі  күні  белең алып келе жатқан  жаман әдеттермен  күрестің  де  белсенді  мүшесі  кітап  екенін  ұмытпаңыз. Егер  балаңыз  жат қылықтан бойын  алыс  ұстап , емін-еркін   шат  өмір  сүрсін  десеңіз  осыны  ескеріп  қойыңыз

Осындай  тамаша  досты  балаңызға таныстырып, оған кітап  оқып  беріп  жүрсіз  бе? Кеш  қалмаңыз!  Әлде…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тасөткел орта мектебі

 

 

 

Баяндама: «  Кітап — ұстаз, ақылшы  дос »

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дайындаған: 5 – сынып жетекшісі

С.Қ. Бектемісова

 

 

 

2013 – 2014 оқу жылы

 

 

 

                Ата-аналар жиналысының өтілу жоспары

2013-2014 оқу жылы

 

Мазмұны Мерзімі Жауапты
1 мәжіліс
1

 

   2

  

 Баяндама

«Жанұядағы тәрбиенің ерекшеліктері»

Ата-аналар комитетін сайлау.

 

 

қыркүйек

 сынып жетекші
2 мәжіліс
1

 

   2

3

«Мектеп, ата- ана, оқушы арасындағы  байланыс»

Психологиялық тренинг

І тоқсан қорытындысы

Әр түрлі мәселелер

 

 

 

қараша

сынып  жетекші,

психолог

3 мәжіліс
1

2

   3

 

Баяндама «Кітап — ұстаз, ақылшы  дос»

ІІ тоқсан қорытындысы

Әр түрлі мәселелер

 

 

 

қаңтар

сынып

жетекші

4 мәжіліс
1

2

3

«Отбасындағы  тәрбиенің  ерекшелігі» баяндама

ІІІ тоқсан қорытындысы

Әр түрлі мәселелер

 

 

 

сәуір

сынып  жетекші
5 мәжіліс
1

   2

3

4

«Жазғы каникул кезіндегі еңбек пен демалыс»

Ата-аналар комитетінің жылдық есебі

ІV тоқсан қорытындысы

Әр түрлі мәселелер

 

 

 

мамыр

сынып  жетекші