100 көлеміндегі қосу және азайтудың жазбаша тәсілдері . Өткенді пысықтау

94

Математика: 2 сынып

Мерзімі: 19.03.2013   Пәні: математика

Тақырыбы : 100 көлеміндегі қосу және азайтудың жазбаша тәсілдері . Өткенді пысықтау

Сабақтың мақсаты :

1.Білімділік: толық ондықтарға дейін бірліктерді қосу(толық ондықтан азайту негізінде жазбаша қосу және азайту тәсілін пысықтау,есептеу тәсілдерін пысықтау ,оларды есеп шығаруда қолдана білуге үйрену.

2 .Дамытушылық :шапшаң есептеу дағдысын қалыптастыру, ,математикалық терминдерді қолдана білуге ,логикалық ойлау қабілетін , зейінін дамыту,деңгейлік тапсырмаларды орындауға ауызша есептеуге машықтандыру .

3.Тәрбиелік :ептілікке ,тапқырлыққа,ұқыптылыққа ,экономикалық тәрбие беру,достыққа тәрбиелеу

Сабақтың типі: аралас сабақ

Сабақтың түрі :Білімді тиянақтау

Сабақтың әдісі: сұрақ- жауап,талдау-жинақтау, деңгейлік тапсырма өзбетінше жұмыс ,тест ,ауызша есептеу,ойын

Пән аралық байланыс :әдебиет оқу, дүниетану

Сабақтың көрнекілігі :интер .тақта, компьютер,слайд , деңгейлік тапсырмалар,кестелер. оқулық Математика 2 сынып ,үлестірмелі материалдар

Қолданылатын технологиялар:Ойын, ақпараттық-компьютерлік, ұжымдық.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сабақтың барысы:

Ұйымдыстыру кезеңі:

 

Оқушыларды  сабаққа дайындау,  мақсаты мен міндетін хабарлау,  зейіндерін сабаққа аудару.

 

Балалар, бір минутта өте көп жағдаяттарды жасауға болалы:

Біздің сыныбымыздың оқушылары бір минуттың ішінде 100 астам сөздер оқиды, зауаттарда бір минутта 1000 пәшке сүт, шайлар шығарылады .Қазір біз де бір минутымызды  да жоғалтпай, далаға тастамай, сабағымызды бастаймыз.

 

  • Сәлем саған алтын күн !
  • Шуағыңды төге бер.
  • Сәлем саған қара жер!
  • Байлығыңды бере бер
  • Сәлем саған мектебім !
  • Біліміңді құя бер.

Бүгін білімімізге білім қосайық Бүгінгі күннің сабағы ерекше ,себебі бізге қонақтар келді.Сендер сабақты ынталы зейінмен тыңдап, белсенді қатысып отырсаңдар,сабақ соңында жақсы бағаланасыңдар .

Бір, екі, үш,

Отырамыз тып – тыныш .

Жалқаулықты тастаймыз,

Сабақты біз бастаймыз.

 

— Балалар, бүгінгі сабақтан не күтесіңдер? Сабақ ережелері қайталанады

 

 Үй тапсырмасын тексеру:  слайд

№2 (1 және 2 бағандағы есептерді шығарып келу) 195 бет.

23+58                      45+36

34+47                      56+25

67-18                       67+14

  • Балалар, біздің бүгінгі сабағымыз ерекше болмақ, себебі біз бүгінгі математика сабағында ғаламшарларға саяхатқа шығамыз, тапсырмалар орындаймыз.

 

Топқа бөлу:  слайд

  • 2 планеталардың аты жазылған карточкалар жатады. оқушылар таңдап 2 топқа бөлінеді.

І топ: Уран Уран- мұзды планета, Күнге дейінгі ара қашықтығы 2871 км. Өз білігінен 84 жылда 1 рет толық айналады. Шолпан тәрізді тіл сағаты сияқты емес қарама-қарсы бағытта айналады. Температурасы 1290 С, себебі ол жылу мен жарықты Жерден 370 есе аз алады.

 

ІІ топ: Сатурн Сатурн-көлемі бойынша Күн жүйесінің екінші планетасы. Басқалардан ашық түсті дөңгелекпен қоршалғанымен ерекшеленеді. Ол да Юпитер тәрізді өз білігінен 10 сағатта толық бір рет айналады және газдан тұрады.

Балалар, ғарышқа баруды армандайсындар ма?

Бүгін осы сабақта армандарыңыз орындалады. Күн жүйесіне саяхат жасай отырып, негізі сабағымыз математика болғасын, біз осы тарау бойынша алған білімдерімізді пысықтаймыз және де күн жүйесі туралы не білеміз соңы ортаға саламыз.
Мұғалiм.

Ғарышқа ұшуы үшін біз зымыраны жасауымыз керек, ал ол үшін біздің білімдеріміз қажет.

. Ой қозғау.

Ғарыш дегенде ойымызға не келеді?                                                                   

 

                Ғарышкер                                                        Әлем

Ғарыш

 

               Байқоңыр                 планета       кеме                    Жұлдыз
Сұрақтар:
— Бiз уақыттың қандай бірліктерін білеміз ? Секунд, минут, сағат, тәулiк, апта, ай, жыл, ғасыр
— Бiр ғасырда жыл неше? (100 )
— жылда  неше ай? (12 )
— бір айда неше күн? (30, 31, 29, 28)
—  1 айда неше апта? (4 )
—  бір аптада неше күн? (7 )
-кұн мен түнді бір сөзбен қалай айтуға болады ? (тәулiк )
— . 1 тәулiкте сағат неше? (24 )
— 1 сағатта неше минут бар? (60 )
— 1 минутта секунд неше? (60 )
Бәрекелдi! Бiзде мынадай тамаша зымыра жасалынып шықты. .
 

Бiздiң борт журналдарымызды ашамыз және бiздiң ұшу күнiң жазып қоямыз
Көркем жазудың минуты.

 

Дәптермен жұмыс:  Бүгінгі күн ретін дәптерге жазу

Көркем жазу 69 цифры,69 неше таңбалы сан?

69 неше торкөзге саламыз?

69 –де неше ондық ?неше бірлік?

Жерді қоршаған бүкіл дүние –Әлем немесе Ғарыш деп аталады.  слайд

 

-Жерге ең жақын жұлдыз қайсы?

-Күн.

-Оның төңірегінде ірі аспан денелері планеталар айналып жүреді.

 

ПЛАНЕТА-грекше адасушы жұлдыз деген сөз.

 

  • Ендеше , балалар біз адаспай планеталар тапсырмаларын өтілген тақырыптарды тиянақтай отырып, мүлтіксіз дұрыс орындап ғарышқа самғауға мүмкіндік аламыз!

 

 

Балалар, бұл не? – Күн. мен жұлдыздар

  •       «Күн Жүйесі» деп аталатын тоғыз планетаның Күннен алшақтығы бойынша реті мынандай: Меркурий, Шолпан, Жер, Марс, Юпитер, Сатурн, Уран, Нептун және Плутон. Күнге ең жақын болған Меркурий, Шолпан, Жер планеталары «Ішкі планеталар», ал Марс, Юпитер, Сатурн, Уран, Нептун, Плутон планеталары «Сыртқы планеталар» деп аталады. Марс пен Юпитердің арасында «Астероид» деп аталатын кішкене планеталар да бар. Меркурий, Шолпан және Плутон планеталарынан басқа бүкіл планеталардың бір немесе бірнеше серіктері бар.

 

  • -Осы ғаламшар туралы біз қалай білеміз? Ғарышты зерттеу арқылы мағлұмат аламыз.
  • Ол үшін біз не істеуіміз керек? – ғарышқа ұшуымыз керек.
  • -Біз немен ғарышқа ұшамыз? – ракетамен қимыл көрсету

 

-Балалар, біз қазір ракетамен ұшып келе жатырмыз, үнге ең бірінші жақын орналасқан планеталарға жетеміз.

 

Меркурий планетасының тапсырмасы:

Меркурий-бұл Күнге ең жақын және ең кіші планета. Ол өз білігінен толық бір рет 88 күнде айналады. Оның массасы Жердің массасынан 20 есе аз. Меркурий планетасында атмосфера жоқ. Ол Күнге өте жақын орналасқандықтан оның күндізгі температурасы 500о С, ал, түнде ол 1800С дейін суыиды.

Тірек білімдерін жетілдіру.Ауызша есептеу: карточкалармен жұмыс «Кім жылдам»

Мына мен қолдарына берген ракетадағы мысалдарды тез шығаруымыз керек.

64-30         36+44        49+9        65-18         39+58         63-45         58+17

65-16         49+32        66+28      23-17          65-47         51-23          100-100

Ой қозғау:

 

 

 

 Мұғалiм.

Балалар, келесі аялдама Марс ғаламшасы.. Бiз марс туралы ненi  бiлемiз? Марс— Жер планетасына көршілес орналасқан. Ол ең суық тасты планета. Ол жерден көлемі бойынша 2 есе, массасы бойынша 9 есе кіші. Оны бетін қызғылт татты шаң басқан
Марстағы
 бір тәулiк 37сағат 24 минутына созылып өтедi, жыл мезгілдерінің аусымы жердегі жыл мезгілдерінің аусымдарына келеді. Планета күнмен нашар қыздырынады, температура сондықтан тiптi жаздыгүнi 0 градустан аспайды, ал қыстыгүнi керемет суықтар. Ал бұл планетада ғалымдар ешқандай адамның іздерін таппады. Бірақта былай деп ойлайды. Марс пен жердің шарттары бірі-біріне жақын келеді, яғни марс ғаламшасында өмір сүруге болады.

 

Марс планетасының тапсырмасы:

 

Оқулықпен жұмыс:

Теңдіктерді тура болатындай етіп, жақшалар қой.

І топ-Уран планетасы;

ІІ топ- Сатурн планетасы ;

қосымша

І баған ІІ баған ІІІ баған

(42-1)+2=43 (9+40)-6=43 8-(13-5)=0

43=43 43=43 0=0

25-(6+4)=15 35-(5-2)=32 (14-7)+2=9

15=15 32=32 9=9

 

Тек қана жауаптарын дәптерлерімізге жазамыз:

  • 30 бен 50-дің арасындағы толық ондықты айт? (40)
  • 1 сағатта неше минут бар? (60)
  • Ең үлкен екі таңбалы сан? (99)
  • Тік төртбұрыштың қасиеті қандай? (қарама-қарсы қабырғалары тең)
  • 1 метрде неше сантиметр бар? (100см)

 

№2 197 бет    Баған түрінде орындау:

48+33       74+26

18+74      55-26

90-82    37+19

39-27    79-58

 

Назар аударыңыз! Бiздiң зымырамыз метеорит жауынның астына түстi.  Сіздер үшін керекті ақпарат: метеорит жаңбыр дегеніміз не?

Метеорит – планетааралық кеңістіктен жерге келіп түсетін метеорлық денелердің қалдықтары.

Метеориттер темір, тас-темір және тас метеорит болып негізгі үш түрге бөлінеді. Олардың ерекше белгілері: қырлары мүжілген, сыртында жұқа қабығы және өзіне тән шұңқырлары болады. Сындырып қарағанда метеориттің ішкі жағы күлгін қоңыр түстес келеді, қара немесе ақ түстер сирек кездеседі. Метеориттің мөлшері бірнеше милиметрден бірнеше метрге дейін, ал салмағы граммның бірнеше үлесінен ондаған тоннаға дейін жетеді.

Сынбай түскен метеориттің ішіндегі ең ірісі – Оңтүстік-Батыс Африкада Кейп-Йорк деп аталатын темір метеорит (салмағы 34 тонна). Метеориялық денелердің бөлшектенуі нәтижесінде ондаған, жүздеген тіпті мыңдаған метеориттен тұратын метеорит топтары бір мезгілде жерге түседі. Бұл құбылыс метеорит жауыны деп аталады.
Мұғалiм:

Бұл бөгеттің тапсырмасы

 

Есепті шығар:

І топ Уран планетасы ІІ топ-Сатурн планетасы

197 бет №4(а,ә,б)

А) Хорда 28 ер бала өлең айтты, бұл қыз балаларға қарағанда 14-і кем. Хорда барлығы неше бала өлең айтты?

Ә) Хорда 28 ер бала, ұлдарға қарағанда 14-і кем қыз бала өлең айтты. Хорда барлығы неше бала өлең айтты?

 

СЕРГІТУ СӘТІ:  Нептун— ірі планеталардың бірі. Өз білігінен тез айналады, яғни 16 сағ. Бұл мұзды, қара-көк  шар. Үстіңгі қабатында түрлі бағытта өте үлкен жылдамдықпен жылжитын бұлттар бар. Желдің жылдамдығы 1000км/сағ.. Күннен жылу Жерден 900 есе аз алады.

 

 

Мұғалiм.

Метеорит жауыны  тыйылмады, демек бiз марс планетасына келіп түспеймiз.  Ендеше біз курсымызыд ай бағыттына ауыстырамыз және келесi тапсырманы орындаймыз: дұрыс тiзбектi қалпына келтiрiңiз.

Ай — күнмен тартатын күн жүйесiнiң жалғыз серiгi. Ай — жердiң ең жақын көршiсi  Айда ауа да жоқ және су.

 

Ай  планетасының тапсырмасы:

Луноход — жол таңдамайтын машина
Сәлем айдан бiзге жiбередi
Сөйлейдi,  iс егер тесті балалар шешсе

Бәрі де жақсы болады..

Ай тұрғындары емтихан бiздер үшін жасады. Бiздiң алдымыздағы жатқан тесті тез шешу керек
Тестiлiк тапсырмалары

Тест тапсырмалары және жауаптары берілген кілті

 

     

 

 

Жер  планетасының тапсырмасы:

Жер туралы ақпарат . Жер планетасы— бұл ерекше планета. Ол біздің үйіміз. Онда ауа бар және су көп. Бұл барлық тіршіліктің негізі. Жер тіршілік бар жалғыз планета
Жер  — күн жүйесiнiң үшiншi планетасы , диаметр
де, масса бойымен ең iрi  тығыздық планета. Бiз осы планетада өмір сүріп жатырмыз. Жердiң шарттары өмiрдiң тiрлiгi үшiн қолайлы.
Деңгейлік тапсырмалар

1 деңгей +,– таңбасын қой.

63 17=80      74 25=49       63 26=89

32 13=19        61 18=43     57 35=92

2 деңгей

 

 

3 деңгей : .Есепті оқу, сызба арқылы шығару

Дүкенге 48 кеудеше әкелінді. Сатылды 23 қоңыр және бір неше қызыл кеудеше.. Қалды 10 қара кеудеше . Сонда дүкенде неше қызыл кеудеше сатылды?

Есеп не жайлы? Кеудеше неден жасалады ?

Қойдың жүнінен , мақтадан жіп иіріп ,кеудеше және басқа да киімдер тоқылады. Кеудешенің суретін көрсету

 

Есепте не белгілі? Сызба құру.

Шарты: Болды -48 к  Сатылды 23 және ? к  Қалды-10к

Шешуі: 48-23-10=

Жауабы:  15 кеудеше сатылды

4 деңгей  Логикалық тапсырма

Венера планетасының тапсырмасы: 

Венера— Шолпан Күннен 2-ші болып орналасқан. Ол ең жарық планета. Көлемі және салмағы бойынша Жер планетасына ұқсас. Оның атмосферасы тығыз және улы. Ауа- райы бір қалыпты, өзгермейді. Үнемі күкірт-қышқыл жаңбыры жауып тұрады. Өз білігінен 240 тәулікте толық бір рет айналып шығады

 

Теңдеуді шешу. слайд 196 бет №1

І топ Уран планетасы

(32+5)+х=65

 ІІ топ-Сатурн планетасы

А-(26-14) =40

 қосымша

100-х=17+23

 

Юпитер планетасының тапсырмасы:

Юпитер-Күн жүйесінің ең ірі планетасы. Ол Жерден 10 есе үлкен. Күннен алыс қашықтықта болғандықтан ондағы температура 1400С жетеді. Өз білігінен тез, яғни 10 сағатта бір рет айналып өтеді. Юпитер Күн сияқты газдан тұрады. Желдің жылдамдығы 100 км/сағ

 

Тік төртбұрыштың периметрін табу:

Ұзындығы – 7 см

Ені – 2 см

Р-?    Периметр дегеніміз не?

Қорытынды

Сабақтың қорытындысы
Еске түсiрiңiз, осы саяхатта есеп шығару жағынан қиыншылықтар болды ма?
Нелер қызықты болды?
Не қайталанды?
қандай ұнады?
:

«Зымырада жерді айнала ұшып біз біздің ғаламша қандай керемет, қандай әдемі екен көрдік. Адамдар, осы әдемілікті біз сақтайық және көбейтейік тек қиратпайық.»

-Бүгінгі жетістіктеріңіз үшін сендерге арналған планеталардың сыйы бар!

 

/Әр топқа планетаның түсіне байланысты шар беріп, шардың ішіне жұлдыздар салынған. Әр топтың топбасшысы шарды жарады. Шардың ішінен жұлдыздар шығады/

 

Міне балалар сендердің де жолдарың осы жұлдыздардай жарық, жарқын болсын! Орталарыңда болашақта Тоқтар, Талғат ағаларың сияқты ғарышкерлер болып, ғарышты зерттеуге ат салысасыңдар деген үміттемін!

 

Жер үстінде адам өмір өткізер,

Бар нәрсеге білім қолды жеткізер.

Бар ізгілік тек білімнен алынар,

Білімнен аспанға жол салынар.

 

Бағалау:

                                      

Жүйрік екен аты….          

Аяңдамай желеді

«5» қоямын оған мен

Бірінші орында келеді.

 

 

Білмей қалған жерлерін

… мықтап миға тоқиды

Бұгін «4»-ке оқыса

Ертең «5»-ке оқиды.

 

 

Есептегеніне . ….

Көңіліміз толмады.

Білімін көрсете алмады.

«3» қоямын оған мен.

Бүгін не меңгердік ?

  • Жазбаша қосу және азайтуды үйрендік
  • Деңгейлік тапсырмалар орындадық.
  • есептер шығардық, тест орындадық

Үйге тапсырма

Күнделікті енді алайық,

Үй тапсырмасын жазайық

Математикадан  алған білімді

Ұмытпай есте сақтайық.