Жанартаулар, ыстық бұлақтар, гейзерлер

175

Тақырыбы: Жанартаулар, ыстық бұлақтар, гейзерлер

Мақсаты: Жанартаулар, ыстық бұлақтар мен гейзерлер пайда болу жолдары мен олардың адам өміріндегі маңызы туралы білімдерін дамытуға жағдай жасау.

Мұғалім іс — әрекетінің мақсаты:

* жанартаулар, ыстық бұлақтар, гейзерлер ұғымының мәнін ашуға;

* олардың құрылысы мен пайда болу жолдарын анықтауға;

* жанартаулардың бөліктері мен орналасу себептерін анықтай білуге үйрету.

Оқушы іс — әрекетінің мақсаты:

* жанартауларды, ыстық бұлақтарды және гейзерлердің құрылысын;

* жанартаулардың бөліктерін анықтай білу;

* жанартауларды, ыстық бұлақтарды және гейзерлерді картадан көрсете білу;

* олардың шаруашылықтағы маңызын білу.

Көрнекілігі: интерактивті тақта

Әдісі: жаңа с абақ

Түрі: топпен жұмыс

Сабақтың барысы: 1. Ұйымдастыру кезеңі

  1. Жаңа сабақ
  2. Жаңа сабақты бекіту тапсырмалары
  3. Үйге тапсырма
  4. Жаңа сабақтың жоспары:
  5. Жанартаулар
  6. Ыстық бұлақтар
  7. Гейзерлер

Вулкандар (лат. Vulcanus) – ежелгі римдіктердің түсінігінше от, өрт және ұсталық өнердің құдайы) – жер қыртысының терең жарылыстары мен жарықтар үстінде кездесетін геолологиялық құрамалар. Вулкандар тереңнен атылып шыққан магмадан, ыстық газ суынғандағы шөгенділер мен тау жыныстарынан тұрады.

Қазіргі уақытта үздіксіз немесе оқта-текте атқылайтындары — әрекетті Жанартаулар

Енді атқылмайтын, бірақ бір кезде атқылағаны жайлы мағлұмат барлары, өзінің түрін сақтағандары және сол маңда жер сілкіну байқалатындары— тыныш Жанартаулар

Атқылағаны жөнінде мәлімет сақталмаған, қазір вулкандық әрекет байқалмайтындары және аласарып мүлде өзгергендері —  сөнген жанартаулар

Жанартаудың құрылысы

 

Көмейі жоғарыдағы тостаған тәріздес ұңғы

жер бетіне шыққанда ұшпа заттарынан айрылған магма

магма ошағынан жоғарыға қарай өңеші, яғни жанартау көмейі

Жанартаудың түрлері: интернеттен   http://kk.wikipedia.org>   http://kk.wikipedia.org>

Минералды сулар —  суының температурасы жоғары болатын және құрамында еріген тұдар мен газдары бар жер асты сулары

Гейзер — мезгіл — мезгіл ыстық су мен бу шапшып тұратын көз.

http://kk.wikipedia.org/wiki  , http://kk.wikipedia.org/wiki/

2.Жаңа сабақты бекіту тапсырмалары

Топпен жұмыс ( сынып оқушыларын 4 топқа бөлеміз)

1- тапсырма: Жанартаудың қимасын қара. Оның бөліктерін жаз:

  1. — ……………………………

 

  1. — ……………………………

 

3 — …………………………….

 

4 — ……………………………..

2-тапсырма: Сызбаны толықтыр:

 

 

» Сиқырлы сандық »

Жанартау бөліктерін жинастыру.

 

 

 

 

7- тапсырма: «Бринг — ринг» ойыны

мына сұрақтарға жылдам жауап беріңдер. Есептегіш арқылы ұпайларың «5»есептеледі.

Үйге тапсырма:

 

* Бұрын жанартау атқылаған жерге тап болдық дейік. Оның сөнген жанартау екендігін қандай белгілері бойынша дәлелдер едің?