Ағылшын тілі сабағында білім сапасын арттыруда сын тұрғысынан ойлауды тиімді пайдалану

33

Ағылшын тілі сабағында білім сапасын арттыруда сын тұрғысынан ойлауды тиімді пайдалану

  Сын тұрғысынан ойлауды дамыту бағдарламасы әлемнің түпкір- түпкірінен жиылған білім берушілердің бірлескен еңбегі. Тәжірибені жүзеге келтірген  Джини Л. Стил, Куртис С. Мередит, Чарльз Тэмпл.  Жобаның негізгі Ж. Пиаже, Л.С. Выготский теориаларын басшылыққа алған.

Мақсаты: барлық жастағы оқушыларға кез- келген мазмұнға сыни тұрғыдан қарап, екі ұйғарым бір пікірден біреуін таңдауға саналы шешім қабылдауын сабақтарда үйрету.

     Сын тұрғысынан ойлауды үйрету шаралары

 

Оқушылардың бір-бірінің жауабына жасаған сынының дәлелді, дәйекті болуын талап ету

Тұрады.

Кейбір оқушылар түсіп қалған қолайсыз жағдайларда әжуаға айналдырмау

 

Үйрену барысындағы оқушылардың белсенді іс-әрекетін қолдау

 

Оқушыларға ойланып толғануға, ойын ашық айтуға рұқсат беру

 

     Сын тұрғысынан ойлауды тудыру үшін уақыт беру

 

        Әртүрлі идеялармен пікірлерді қабылдау

 

       Сын тұрғысынан ойлауды бағалау

 

Ал оқушылардан осыған байланысты:

  • Сенімділікпен жұмыс жасау
  • Бар ынтасымен оқуға берілу
  • Пікірлерді таңдау, құрметтеу

Өз пікірлерін ашық білдіруді талап ету қажет

Тек сонда ғана олар:

— мен осы мәселе туралы не ойлаймын

— осы мазмұнын алған ақпарат менің бұрынғы білетініме сәйкес не?

— маған бұл жаңа ойлар, идеялар қаншалықты әсер етті? – деген сауалдар төңірегінде ойлауға үйренеді

Қызығушылықты ояту. Үйрету процесі- бұрынғы білетіні мен жаңа білімді ұштастырудан тұрады. Үйренуші жаңа ұғымдарды, түсініктерді өзінің бұрынғы білімін жаңа ақпаратпен толықтырады, кеңейте түседі. Сондықтан да сабақ қарастылғалы тұрған мәселе жайлы оқушы не біледі, не айта алатындығын анықтаудан басталады. Осы арқылы ойды қозғау, ояту, ми қыртысына тітіргенгіш арқылы әсер ету жүзеге асады.

Бұл кезеңде  мен «Ой ашар», «Топтау», «Түртіп алу», «Болжау» т.б әдістерді тиімді пайдаланамын. Мысал келтіре кетейін: 6 «а» form. Name: Kadyrova Aidana

Does it belong?  Read the word at the top of each box. Circle the word that go with it

. Fruit

banana       carrot

Apple         lemon

breadBrea

peach    apple

 

2 Toys

doll         yo-yo

ruler      belt

ball        top

 

 

3 Sport

movie       football       baseball      tennis

soccer         skiing

 

 

4. Clothes

dress     sock

nut        hat

skirt     robe

 

 

Try this think about it. Look at the words you didn’t circle. Tell why they don’t belong to that group.

Fish

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оқушылардың тақырып бойынша жұмыс жасауға көмектесетін бірнеше стратегиялар бар. Мен өлең т.б әдістері пайдаланамын.  Мысал ретінде  INSERT әдісін келтіре кетейін: ол бойынша оқушыға оқу, тақырыппен танысу барысында белгілерді қойып отырып оқу тапсырылады. INSERT – ығанын түсінуге, өз бойынша басшылық етуге, ойын білдіруге үйрететін ұтымды құрал.

The theme The USA in the 10th form

INSERT

    What I have known V What I didn’t know — It’s new for me + What I’d like to know?
New York is on the east coast of the United States, on the HUD-son River It has a population of over seven million people. The Statue of Liberty was a present from the people of France to the people of the United States. —          About big sightseeing’s of New York

—          About great parks

—          Why it is an exciting city

 

Менің тәжірибемде ой толғаныс кезеңінде толғануды тиімді етуге лайықталған «Венн диаграммасы» , «Семантикалық карта», «Т кестесі» сияқты стратегиялар әр сабақтың ерекшелігіне байланысты қолданылады. Олар оқушылардың бір-бірімен ой алмастырылуын қамтамасыз етеді. Әр оқушы өз шығармашылығын көрсете алады.

 

Осылай өз сабағымда әр түрлі әдістерді пайдалануға тырысамын, текқана сабақта емес сыныптан тыс жұмыстарда да. «Сын тұрғысынан ойлауды дамыту» бағдарламасы кез-келген ұстазға сапалы сабақ беруге мүмкіндік береді.  Менің ойымша осы бағдарлама білім сапасын көтеруге, қызыңушылықтарын арттыруға тигізетін әсері мол.