Тарих пәнінен Өрлеу бағдарламасы бойынша оқытылған әдіс

59

Тарих пәнінен Өрлеу бағдарламасы бойынша оқытылған әдіс арқылы жұмысымды бастадым. Оқушылар жеке,жұппен,топпен жұмыс жасауды үйренді.

Тарих сабағы болғандықтан тарихи оқиғалар,жылдарды жаттау,еске сақтау әрине қиын. Сол себепті сыни тұрғыдан ойлау модулі менін пәніме жақын .

INSERT – «Түртіп алу» стратегиясы әдісін пайдалану оқушылар оқулықты оқып, төмендегі белгілерді қойып  отырады. Оқушыларға бірден оқи отырып, талдау жасауға мүмкіндік береді.  Осы тәсіл аналитикалық ойды дамытады, материалды түсінгенін қадағалаудың құралы болып табылады.

Сұрақтар қойғызу арқылы оқушылардың диалог арқылы сыни тұрғыдан ойлау қабілеттерін дамытуға болады. Оқушылар диолог арқылы сұрақты дұрыс, нақты қойып үйренеді және сұраққа ғылыми тілде жауап беруге жаттығады. Тарих сабағын басқа пәндермен байланыстыру өте тиімді. Мысалы: тарих пәні , әдебиет пәнімен байланысы көп. Сол себепті синквейн әдісін пайдалану оқушылардың шығармашылық қабілетін дамытуға көмектеседі

Синквейн жазу ережесі:

1-бір сөз, зат есім

2-екі сөз, сын есім

3-үш сөз, етістік

4-төрт сөз, мағынасына байланысты

5-бірінші сөздің синонимі

Бұл әдісті жиі қолдану арқылы оқушының әдебиетке, жазушылыққа деген қабілеттерін ашуға болады деп есептеймін.

Сабақ соңында  топ өздеріне баға беру. Әр топтан бір бала тұрып,топтың қалай жұмыс жасағанына,кім қалай қатысқандарын айтып, бағалайды.Немесе берілген бағалау парағы арқылы сабақта алған білімдерін қорытындылайды.

Оқушылар  мен емес өздері бағаласа , оқушылар өздерінің кемшіліктерін, шынай айтып  келесі жолы оларды болдырмауға топ алдында өздерін төмен түсірмейге тырысады.Өз өздерін бағалату арқылы сыныптағы ұйымшылдықты, сыйласымдықты, өзгенің пікірімен санасуды қалыптастыруға болады.

АКТ-ны сабақта қолдану, оқушыларды заман ағымына сай тәрбиелеу болып табылады. Мектеп тарапынан АКТ –ның жоқтығынан мен косымша интернеттен алған материалдарымды пайдаланамын.

Тарих сабағы толы оқиға,сол себепті рөлдік ойынды пайдалану,оқушылардың сол кездегі болған оқиғамен кездестіру. Оқығанан гөрі,оны рөлге кіріп ойнап шығу,сол оқиғаны жақсы түсіненеді,әрі есте жақсы сақталады.Рөлдік ойын әрекеттері арқылы тілдік материалдарды меңгертіп, сөздік қорды молайтып, тілдесім әрекетіне жетелегеніне көзім жетті. Рөлдік ойын барысында грамматикалық анықтамаларды, тілдік нормаларды игерту мүмкіндіктері мол болды. Дұрыс сөйлеу, дикторлық шеберліктері де дамиды.

Бұл жерде диалог арқылы сыни тұрғыдан ойлау қабілеттерін дамыту оқушылардың сөйлеу мәдениеті, ойын еркін жеткізу, сұрақтарды дұрыс қоя білу, жауапты нақты, ғылыми тілде айтуға жетеледі.

Сабақта рөлдік ойындарды қолдану оқушылардың сабаққа деген қызығушылығын арттырады, олардың бойындағы актерлік қабілеттерін дамытуға жол ашады.

Сабақты қорындылау кезеңінде мен оқушыларға еркін беріп әркім сабақ жайлы білгендері, не алғандары туралы айтады. Орта буын сыныптары «Досыма хат»арқылы алған білімдерін , әсерлерін білдірсе, жоғары сынып «Шығу парағы»арқылы рефлексия жазады. Осылайша әр баланы тыңдап,  сабақты қорытындылаймын.