Өрнектерді тепе-тең түрлендіру.

73

Сабақтың тақырыбыӨрнектерді тепе-тең түрлендіру.

 Сабақтың мақсаты:

  1. Тарау бойынша алған білімдерін байқау, өтілген материалдарды қайталау, пысықтау; өрнектерді тепе-тең түрлендіруде  қысқаша көбейту формулаларды қолдана білу, өз білімін көрсете алу қасиеттерін ашуға үйрету.
  2. Ой-өрісін дамыту, білуге тиісті міндетті деңгейдегі есептерді шығару,іскерліктерін дамыту , теориялық білімін практикада қолдана білу дағдысын қалыптастыру.
  3. Тез ойлап, тез қорытуға және сөйлеу мәнеріне тәрбиелеу, шығармашылық пен ізденушілікке тәрбиелеу.

Сабақтың міндеттері: 

  • Қысқаша көбейту формулаларын пайдаланудың тиімді тәсілдерін қарастыру;
  • Бұрынғы алынған білім-білік дағдыларды пайдалана отырып есептеу дағдысымен жұмыс;
  • Математикалық танымды кеңейту;

Сабақтың түрі:

  • тарауды қайталу,білімді жүйеге келтіру

Сабақтың әдісі:

  • өзара оқыту,оқыта үйрету сұрақ-жауап, тест

Сабақтың көрнекілігі: формулалар, слайд , әртүрлі деңгейдегі тапсырмалар;

Сабақтың барысы:

  1. Ұйымдастыру кезеңі: оқушылардың сабаққа әзірлігі, сәлемдесу , түгендеу.3
  2. Үй тапсырмасын тексеру: 2′

1-10 тест тапсырмасын тексеру.

ІІІ. Қызығушылықты ояту.

 

1) Қысқаша көбейту формулаларын  тексеру кезеңі: «Жұбыңды тап» тапсырмасын орындау. 2′

2) Ауызша есептеу: «Белгісіз өрнекті анықта». 2′

           (а-b)(а2 +        +b2)=а3b3                               

           с2+ 4ас +         =(c+2a) 2                 

                       (а —        )(а2 +5а +25)=a3 -125               

                   -16bс +64b2  = (c -8b)2                

          (2- 3с)( 4+       +9с2)=8-27c 3 

 

3)   « Математикалық диктант» 2′

  • 1)а мен 3с өрнектерінің қосындысының квадраты.
  • 2) в және 5а өрнектерінің қосындысы мен айырымының көбейтіндісі.
  • 3) 2х және 5у өрнектерінің кубтарының  қосыңдысы
  • 4) х және 4  өрнектерінің айырымы мен қосындысының көбейтіндісі.

4)   «Сәйкесін тап» 3′

  • 16-4х2                (x-6c)(x2+6xc+36c2)
  • (3a-5b)2              a3-6а2 b+12аb2 -b3
  • (2a+3b)2                      (4-2x)(4+2x)
  • (a-2b) 3                   4a2+12аb+9b2
  • х3-216с3         (a+1)(a2_a+1)
  • a3 +1                                              9a 2 — 30аb+25b 2

ІV. Мағынаны тану.   1) «Деңгейлік тапсырма» 5′

І-деңгей:

—   1) Көбейткіштерге жікте: а) 49n2-25;

ә) 8-m3;

—   2) Көпмүше түрінде жаз: а) (5х-2у)2;

ә) (3+в)3;

ІІ-деңгей:

—    1) Өрнекті ықшамда:     (m+2n)3-m3+4n3;

—    2) Есепте:                        762 -242

ІІІ-деңгей:  Теңдеу шешу:   №221(1);

2)  Шағын тест.  5′

1.  (2х+3) 2

A) 4х2+9;   B) 4х2-12х+9;   C) 4х2+12х+9;   D) 4х2-9.

2. (5а-3b)*(5а+3b)

A) 25а2+9b2;   B) 25а2-30аb+9b2;   C) 25а2+3аb+9b2;   D) 25а2-9b2.

3. (2b-3а) 3

A) 8b2-27а3;   B) 8b 3-36b2а+54bа2-27а3;   C) 8b2-12аb+27а3;

D) 8b 2 +27а3.

4) 0,008m3-0,36m2n+5,4mn2-27n3

A) (0,2m-3n) 3;   B) (0,2-3mn) 3;   C) (0,2mn-3) 3;   D) (0,2+3mn) 3.

5) -49х2+0,04у2

A) (0,2у-7х) 2;   B) (0,2-7ху) 3 ;   C) (0,2у-7х);   D) Дұрыс жауабы жоқ.

6) (5х+2у) 3

A) 125х3+150х2у+60ху2+8у3;   B) 125х3+8у2;   C) 125х3-8у3;

D)Дұрыс жауабы жоқ.

Жауабы: 1. C;  2.D;  3.B;  4.A;  5.D;  6.A

3) «Семантикалық карта» 5′

 

  А) В) С) D)          
Көбейткіштерге жікте:

а2-4у2

(а-4у)(а+4у),

       Б

 

(а-4у)2,

С

 

(а-2у)(а+2у),

       Е

 

(а+4у)2,

Р

       
Көбейткіштерге жікте:

27а33

(3а+в)(9а2— 3ав+в2),

В

 

(3а-в)2,

И

(3а-в)(9а2-3а+в2),

        Т

(3а- в)(9а+3а2+в),

Я                       

       
Бөлшекті қысқарт:

72

__________

132-112

 

2

       A

 

1,5

       К

 

1

М

 

3

О

       
Көпмүше түрінде жаз:

(2-х)2

4-4х+х2,

Г

2,

Х

 

4-х2,

        Ф

4-2х+х2,

Л

       
Көбейткіш

терге жікте:

8-12а+16а23

(4-а)3,

        Д

(4+а)3,

       Ж

(2-а)3,

       И

(2+а)3,

Н

       

 

Жасырын сөз    «Евклид»

V. Толғаныс.

1)  «Оқушы шығармашылығы» 5′

—  1. Евклид кім?

—  2. Евклидтің қандай еңбегін білесіңдер?

—  3. Қысқаша көбейту формулалары  қашаннан белгілі болған?

—  4. Евклид қысқаша көбейту формулаларын қалай дәлелдеді?

(a+b)2 =a 2 +2ab+b 2 формуласын геометриялық тәсілмен дәлелдеу.

 

a·b

 

 

a·a

 

a

 

 

b·b

 

 

 

a·b

 

 

 

 

 

b

b

 
   

 

 

a                             b

 

  2)   Формуланы топтастыру. 5′

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сабақты қорытындылау: 3′

Сонымен , бүгінгі сабақта, математикалық есептеулерде қысқаша көбейту формулаларын пайдаланудың тиімді екендігіне көз жеткізіп, көпмүшелерді көбейткіштерге жіктеуде формулаларды кері тәртіпте қолдана білу қабілетімізді қалыптастырдық.

Үй тапсырмасы  №229

Оқушыларды бағалау. 3′

Оқушы аты жөні Үй тапсыр масы Ауызша есептеу Матема тикалық диктант Сәйкесін тап Деңгейлік тапсырма Шағын тест Семанти калық карта Шығарма шылық жұмыс Форму ланы  топтас тыру Қорытын

дылау

баға