Негізгі тригонометриялық тепе-теңдіктерге есептер шығару

86

Негізгі тригонометриялық тепе-теңдіктерге есептер шығару

«Қарақұм орта мектебі» мемлекеттік мекемесінің математика пәні мұғалімі

Жанат Ермек қызы Жумагазиева.

 

Сабақтың мақсаты:        1. Тригонометриялық функциялардың анықтамасын білу.

  1.             Негізгі тригонометриялық тепе-теңдікті пайдаланып есептер

шығарудағдыларын қалыптастыру.

  1.    Оқушыларды кәсіпкерлікке баулу.

Сабақтың көрнекілігі: плакаттар, қима қағаздар, сурет қималары, тірек сызбалар.

Сабақтың әдісі: Сабақ-жәрмеңке.

Сабақтың жүрісі:  1. «Көкпар» — ауызша сұрақтар.

  1. «Жеміс-жидек» жәрмеңкесі –есптер шығару.
  2.      «Көне бұйымдар» жәрмеңкесі – оқулықпен жұмыс.
  3.                              «Аукцион» — үш машина аукционға түседі.
  4. Ұйымдастыру.
  5. Бірінші саты: «Көкпар».
  6. Синустың анықтамасы? sin300 =?
  7. Косинустың анықтамасы? sin2a + cos2a =?
  8. Тангенстің анықтамасы? tgx=1, x=?
  9. Негізгі тригонометриялық тепе-теңдікті айтыңыз. tg600=?
  10. 300 –тық бұрышқа қарсы жатқан катет неге тең? cos450=?
  11. cos300=? AB=, <C=?

Оқушылардың берген жауаптарына байланысты олардың әрқайсысына «чек» беріледі. Осы «чекпен» банктен қаражат алып, келесі сатыға өтеді.

«Банк». 1. Екі бас, екі қол, алты аяқ. Бірақ жүретін де, жүгіретін де тек төртеуі. Бұл не?

  1.  А

+

Б Б

      А

С С С.        Ребусты шеш.

  1. Медеуге бара жатырған Бауыржанның алдынан үш адам кездесті. Олардың әрқайсысының қасына ерткен бір-бірден баласы бар. Медеуге барлығы неше адам барды?
  2. Екінші саты. «Жеміс-жидек» жәрмеңкесі.

Бұл сатыда оқушылар жинаған қорына сәйкес жеміс сатып алады. Әр жемістің артына оқулықтағы есептер номері көрсетілген. Сәйкес келген есепті тақтаға шығарады.

№206.                     АВ=17,67

№210. <A=600,

№209. ВD=2, OB= 1, AO=.

«Банк». 1. Бір мерекеде менің досым: «Осыдан екі күн бұрын менің жасым 40-та тын, ал келесі жылы 43-ке толамын»,-деді. Бұл мүмкін бе?

  1. Аня мен Таняның салмағы 40 кг, Таня мен Маняның салмағы 50 кг, Маня мен Ваняның салмағы 90 кг, Ваня мен Даняның салмағы 100 кг, Даня мен Аняның салмағы 60 кг. Аняның салмағын тап.
  2. Үш жолдас әңгімелесті. Олар: Ақбасов, Сарбасов, Қоңырбасов. Қоңырбасов Ақбасовқа: «Міне қызық, біздердің фамилияларымыз ешқайсысымыздың шаштарымыздың түстеріне сәйкес емес»,-деді. Олардың әрқайсысының шаштары қандай түсті болуы мүмкін?
  3. Үшінші саты: Көне бұйымдар жәрмеңкесі.
  1. Қабырғалары 1, 2,  болатын тікбұрышты үшбұрыштың бұрыштарын анықта.
  2.  деп алып, sina мен tga – ның мәндерін тап.
  3.  болғандағы cosa мен  tga-ны табыңдар.

«Банк». 1. Алеша, Боря және Витя бір класта оқиды. Біреуі мектептен үйіне автобуспен, екіншісі троллейбуспен, үшіншісі трамваймен барады. Бірде Алеша сабақтан соң досын автобус аялдамасына дейін шығарып салады. Олардың тұсынан троллейбус өтіп бара жатырғанда, үшінші досы автобусқа: «Боря сен дәптеріңді мектепте қалдырдың!» деп айқайлайды. Кім үйіне немен барады?

  1. Бөлменің әр бұрышында бір мысықтан отыр. Әр мысықтың қарсысында үш мысықтан, әр мысықтың құйрығында бір мысықтан отыр. Бөлмеде барлығы қанша мысық отыр?

 

 

 

  1. В

А А А А

+  А А А А

    А А А А

В А А А А           Ребусты шешіңіз.

  1. Төртінші саты: «Аукцион».

Бұл сайыста оқушылар өздерінің жинаған барлық қорларын есептеп, аукционға түседі. Аукционда үш машина бар.

  1. Жеңіл машина: Тікбұрышты үшбұрыштың екі катеті берілген. Оның бұрыштарын тап.

a= 261, b=380.

  1. Автобус:  Тікбұрышты үшбұрыштың бір катеті мен гипотенузасы берілген. Оның бұрыштарын тап.  c=64,6;  b=12,6.
  2. Трамвай: Тікбұрышты үшбұрыштың бір катеті мен гипотенузасы берілген. Оның бұрыштарын тап. c=67, a=45.

 

  1. Сабақты қорытындылау.

Әр  топ өздерінің қолдарындағы барлық қаржыны есептеп, түскен пайданың жалпы сомасын  айтады. Әр топтағы сабаққа қатысып отырған оқушылар бағаланады.

 

  1. Үйге тапсырма беру. №212, 214

 

Маңғыстау  облысы,

Бейнеу ауданы,

Боранқұл селосы.