Пифагор теоремасы

59

Сабақтың тақырыбы: Пифагор теоремасы

Мақсаты: 1. Пифагор теоремасының тұжырымдамасын айта білу, есептер шығару барысында формуланы қолданып білу,

  1. Ой-ұшқырлығын, таным қабілеттерін: зейінін, ойлауын дамыту, өрісін жетілдіру, белсенділігін таныту, сабаққа деген қызығушылықтарын арттыру;
  2. Өздігінен жұмыс істеуіне ықпал ету, шапшаңдылыққа, жылдамдыққа баулу, көпшіл, ұйымшыл болуға тәрбиелеу.

 

Сабақтың түрі: Білім, білік, дағдыларын бекіту

Сабақтың әдісі: тәжірибелік

Сабақтың тәсілі: сұрақ-жауап, есеп шығару

Сабақтың типі: аралас

Сабақтың формасы: жеке-дара

Көрнекілігі:интерактивті тақта, слайд, карточкалар, өзіз-өзі бағалау парағы, сызғыш, «баға» парақшасы

Сабақ барысы: І. Ұйымдастыру

а) дайындығын тексеру

ә) назарын аударту

б) сабақ мақсатымен таныстыру

ІІ.Білімді бекіту

а) психологиялық дайындық

Пифагор деген кім?

/Пифагор жайында мәлімет/

Пифагор –б.д.д. VІ ғасырда өмір сүрген грек ғалымы.

Пифагор туындысы

/Пифагор теоремасын дәлелдеу/ тақтаға бір оқушы шығып теореманы дәлелдеп береді.

Ауызша есептеу

Мына үштіктердің қайсысы тікбұрышты үшбұрыш қабырғаларының ұзындықтары бола алады:

12; 16; 20 +       1; 2;  +                   10;  20;  26 —

9; 13; 14 –          7; 24;25 +                  6; 8; 10 +

 

Деңгейлік тапсырмалар

«3» — І деңгей

«4» ІІ деңгей

«5» — ІІІ деңгей

 

Т-1.

І-деңгей

Тікбұрышты үшбұрыштың катеттері 3см және 4см, гипотенузасын тап. (5см)

32 + 42  25

ссм

 

ІІ- деңгей

Теңбүйірлі үшбұрыштың биіктігі 15см, ал табаны 40см. Үшбұрыштың бүйір қабырғаларын тап. (25см)

Шешуі: 202 + 152 400+225

ІІІ-деңгей

Тікбұрышты трапецияның табандары 5см және 8см, ал биіктігі 2см. Трапецияның бүйір қабырғасын тап. (2,5см)

Т-2

І-деңгей

Тікбұрышты үшбұрыштың гипотенузасы 26см, ал катетінің үлкені 24см. Кіші катетін табыңдар. (10см)

Шешуі: bсм

ІІ-деңгей

Ромбының қабырғасы 7дм, ал диагональдарының бірі 4дм. Ромбының екінші диагоналін тап. (10дм)

Шешуі: АС және ВD-диагональдары

ВС2

АОдм

ВО22 — ОС2

ВО2 722

ВО

DB=5+5=10дм

ІІІ-деңгей

Теңбүйірлі үшбұрыштың периметрі 16дм, бүйір қабырғасы табанынан 1дм-ге кіші болса, биіктігін тап. (4дм)

Шешуі: а                                  һ)2

с

(х-1)+(х-1)+х                             һ2-9

х                                                    һ

сдм

а

Т-3

І-деңгей

Қабырғалары 5см және 12см болатын тіктөртбұрыштың диагоналін тап. (13см)

Шешуі: с52+12225+144

ІІ-деңгей

Тікбұрышты үшбұрышқа диаметрі 10дм болатын шеңбер сырттай сызылған. Үшбұрыштың бір катеті 6дм. Екінші катеті неге тең? (8дм)

Шешуі: Диаметр – тікбұрышты үшбұрыштың гипотенузасы болады.

102 – 62 = 100-36= =8дм

 

 

 

 

ІІІ-деңгей

Теңбүйірлі үшбұрыштың табанына параллель және ұзындығы 6дм-ге тең орта сызық жүргізілген. Егер үшбұрыштың периметрі 32дм болса, онда биіктігін тап. (8дм)

Шешуі: Табаны – 6*2=12дм, 1\2 =6дм

Бүйір қабырғалары — 32-12=20дм:2=10дм

Биіктігі – 102 — 62 =100-36==8дм

Қосымша.

Қорытынды: — Пифагор теоремасы қалай оқылады?

-Оны қай уақытта қолдануға болады?

Үйге: қосымша мәлімет дайындап әкелу.

 Бағалау.

Өзін – өзі бағалау парағы

Аты – жөні_________________________________

 

                  деңгейлер

тапсырмалар

   І деңгей ІІ  деңгей ІІІ деңгей
Т-1
Т-2
Т-3
Қорытынды

Нәтижесін шығару арқылы бағалау.