Бір айнымалысы бар сызықтық теңдеу

120
  Сыныбы: 6 «б»

Пәні: математика

Пән мұғалімі:

Рахимбекова Р.Т

Сабақтың тақырыбы: Бір айнымалысы бар сызықтық теңдеу
Сабақтың мақсаты 1. Бір айнымалысы бар сызықтық теңдеуді есептер шығару арқылы бекіту
2. Есептеу әдістерін және шығармашылық қабілеттерін дамыту
3. Оқушыларды ынтымақтаса жұмыс жасауға, өзара көмектесуге тәрбиелеу
Сабақтың түрі: ашық сабақ
Сабақтың көрнекіліктері: Тақта, сызбалар, интерактивті тақта, карточкалар, оқулық.
Сабақтың барысы

 

1. Ұйымдастыру кезеңі

 

1) Сыныптың сабаққа дайындығын тексеру.

2) Сәлемдесу әдебі

3) Слайдта көрсетілген «тақ сандар», «жұп сандар» және «оң сандар», «теріс сандар» бойынша оқушыларды төрт топқа бөлу және топ басшыларын анықтау

2. Өткенді қайталау

Диалог түрінде.

 

 

 

3.Флипчартта берілген есептерді түзету арқылы  қасиеттерін тұжырымдау

1. Қайталау сұрақтары:

1) Бір айнымалысы бар сызықтық теңдеу деген не?

2) Мәндес теңдеу деген не?

3) Сызықтық теңдеудің екі негізгі қасиеті қайсы?

4) Сызықтық теңдеудің түрін алғаш көрсеткен ғалым кім?

5) Сызықтық теңдеуді зерттеген қазақ математигі кім?

2. Теңдеуді шешіп, коэффициенті мен бос мүшесінің қасиеттерін айтыңдар.

1)2х=2(х+0,5)

2) 3,5(2х-1)=3х-3,5

3) 4,2(х-1)=0,2(х+4)

4) 19(х-9)=3(х+7)

Жауабы: a=0 b≠0, теңдеудің шешімі жоқ.

Жауабы: a≠0 b=0, теңдеудің түбірі 0-ге тең.

Жауабы: a≠0 b≠0, теңдеудің түбірі b/a-ға тең.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Сабақты бекіту

 Постермен құрған теңдеулерін қорғау

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Сергіту сәті

 

6. Есептер шығару арқылы бекіту

 

 

 

 

 

7. Рефлексия

 

8. Бағалау

 

9. Үйге тапсырма беру

 

 

 

 

 

3) Төмендегі есепті шығаруда кеткен қателіктерді анықтаңдар.

a) 2(3x-5)-3(x-5)=x

6x+10-3x-15=x

6x-3x-x=-10+15

2x=25

x=25:2

x=12,5

b) 8y-(5y-4)=22

8y+5y+4=22

8y+5y=22+4

13y=26

y=26:13

y=2

c) – 1,5(-4x-6)=19+x

— 6x+9=19+x

-6x-x=19-9

-5x=10

x=10:(-5)

x=-2

4.) Мәтіндік есептерді теңдеу құру арқылы шығару есептерін төрт топқа конвертпен тарату. Постермен құрған теңдеулерін қорғау

1топ. Бірінші бассейінде 1020 М3 су бар. Екінші бассейінде 1065 М3 су бар. Бірінші бассейінді суға толтыру үшін оған сағатына 60 М3 су құйылды. Екінші бассейінді суға толтыру үшін оған сағатына 45 М3 су құйылды. Егер екі насос бір уақытта жұмыс бастаса, қанша сағатта екі бассейіндегі су көлемі теңеседі?

Шешуі. x сағатта су көлемі теңеседі деп алсақ,

1020+60x=1065+45x

                60x-45x=1065-1020

               15x=45

                x=45:15

                x=3

2. Катер ағыс жылдамдығы 2 км/сағ өзенде ағыспен  жүзіп, Аайлағынан В айлағына 6 сағатта барды. Катер қайтарында Вайлағынан А айлағына өзенің ағысына қарсы жүзіп,7 сағатта барды.Катердің меншікті жылдамдығын тап.

3. Бірінші машинаға екіншіге қарағанда 0,6 т артық бидай салынды. Егер бірінші машинаға 1,2 есе, екінші машинаға1,4 есе артық бидай тиелсе екі машинадағы бидай теңесер еді. Әр машинаға неше тонна бидай тиелді.

4. Жүк поезд жылдамдығы жедел поезд жыл-нан 30 км/сағ көп. Сондықтан жедел поезд 6 сағат ішінде жүк поезд 8 сағат жүргеннен 60 км артық жүрді. Жүк және жедел поезд жылдамдықтарын тап.

 

«Мен қазақпын»

 

1.Эстафета ойыны

1.

2.4(x-3)-16=2(x+2)

3.9+2|х| =12-|х|

4. 0,81х-71=1,11х+1

 

 

 

 

 

 

 

Сұрақ, жауап.

 

 

 

Жеке және топтық бағалау.

 

 

 

 

 

 

 

 

№876