Бір айнымалысы бар сызықтық теңдеулер мен санды теңсіздіктерді шешу

64

Абдрашева Светлана Мұқатайқызы

Солтүстік Қазақстан облысы

Петропавл қаласы

№20 орта мектебінің

математика пәні мұғалімі

Сабақтың тақырыбы: Бір айнымалысы бар сызықтық теңдеулер мен санды теңсіздіктерді шешу

Сабақтың мақсаты:

  1. Оқушылардың білімін пысықтау, жүйелеу, тақырыпты меңгеру деңгейлерін анықтау.
  2. Оқушыларды үнемі өз білімдерін қорытындылауға, пысықтауға, толықтырып отыруға тәрбиелеу, жеке жұмыс жасауға дағдыландыру, білімдерін тереңдету.
  3. Оқушылардың есте сақтау қабілеттерін дамыту, ұйымшылдыққа, шапшаңдыққа баулу.

Сабақтың көрнекілігі: үлестірме кеспелер, оқушылардың білімін бағалауға арналған слайдқа жазылған тапсырмалар

Техникалық құрал: проектор, слайд

Сабақтың түрі: іскерлік ойын түрінде білімді пысықтау сабағы

Сабақтың әдіс – тәсілі: жарыс, сұрақ – жауап

Сабақтың барысы:

  1. Ұйымдастыру кезеңі.
  2. Үй тапсырмасын тексеру.
  3. а) өткенді пысықтау

ә) санды теңсіздіктердің қасиеттері

б) мәндес теңдеулер дегеніміз не?

 

  1. Көп нүктенің орнына тиісті сөзді қой

І кезең

Бос орынға қажет сөзді қой.

  1. а мен b сандарын салыстырғанда а b айырмасы оң сан болса, … болады.
  2. а мен b сандарын салыстырғанда а b айырмасы теріс сан болса, … болады.
  3. <немесе> белгілері … теңсіздіктерде қойылады
  4. ≤немесе ≥ белгілері … теңсіздіктерде қойылады

ІІ кезең

  1. түріндегі теңдеу (мұндағы х – айнымалы, a және b – қандай да бір сандар) … деп аталады
  2. Теңдеудегі қосылғыштың таңбасын қарама-қарсыға өзгертіп, оны теңдеудің бір жағынан екінші жағына көшіргенде теңдеу … теңдеуге түрленеді.
  3. Теңдеудің екі жағын да нөлден өзге бірдей санға көбейткенде немесе бөлгенде теңдеу … теңдеуге түрленеді.

 

  1. Ауызша есепте

 

 

  1. Теңдеуді шеш. (Әр нұсқадан бір – бір оқушы тақтаға шығады. Қалғандары орындарында орындайды)
І нұсқа ІІ нұсқа

 

  1. Әр нұсқадан бір – бір оқушы тақтаға шығады. Қалғандары орындарында орындайды

 

І нұсқа                                                      ІІ нұсқа

Егер  және  болса,                             және  болса,

Мына өрнектердің мәнін бағала

а)                           б)                           в)                     г)

 

  1. Кітаппен жұмыс

№1051 (1, 3), №1051 (2, 4)

 

  1. Тік төртбұрыштың ені х, ұзындығы у.

 

 

Тік төртбұрыштың периметрін тап.

 

  1. Сергіту сәті

Анаграмма

1) ымалы

2) мібөлі

3) сіздеңкіт

4) ырайма

5) шелкөб

6) сынқоды

 

 

 

 

  1. Өздік жұмыс

 

  1. Теңдеуді шеш

І нұсқа                                                                ІІ нұсқа

а)                                                     а)

б)                                                     б)

в)                                                   в)

 

  1. Теңсіздікті мүшелеп қосуды орында

а)  және                                         а)  және

б)  және                                         б)  және

 

  1. Теңсіздікті мүшелеп азайтуды орында

а)  және                                           а)  және

б)  және                                              б)  және

 

  1. Теңсіздікті мүшелеп көбейтуді орында

а)  және                                             а)  және

б)  және                                              б)  және

 

  1. Теңсіздікті мүшелеп бөлуді орында

а)  және                                              а)  және

б)  және                                             б)  және

 

  1. Теңдеуді шеш

 

 

Қорытынды: Сабақты қорытындылау

Үй жұмысы: №1050, №1053

Бағалау: Оқушыларды бағалау

 

Қолданылған әдебиеттер:

  1. Алдамұратова Т.А., Байшоланова Т.С., Математика, 6 сынып. 2011 ж.,
  2. С.А. Теляковский, Алгебра, 8 сынып. 1996 ж.
  3. М.Л. Галицкий, А.М. Гольдман, Л.И. Звавич, Сборник задач по алгебре для 8-9 классов. 2000 ж.