AN ABC PARTY
Astana
School-lyceum#53
Teacher of English
Baltabayeva Aliya
AN ABC PARTY
Aim: to review all material (ABC, Spelling, vocabulary)
To develop speaking, writing, listening, reading skills
To keep up interest in learning English language
The type of the lesson: lesson-competition
Visual aids: posters with letters, cards, pictures
The plan of the lesson
Teacher: -Good morning, dear boys, girls, teachers!
Children: — Good morning!
Teacher: — Dear children! Today we are going to have an interesting lesson-competition. Your answers should be right, loud, expressive, artistic. Good luck!
Teacher: — You may sit down, children! Now I’d like to see if all the letters of the English alphabet are here.
(Классы делятся на команды по жетонам A и B. Чья команда справляется с заданием быстрее — получает по одному баллу. Команда, набравшая наибольшее количество баллов- победитель).
Teacher: — Please sit down, let’s start our competition.
- — Look at this ABC and say what letters are missing.
V A Z P N U
W Q I C F L Y K D
T G J E M B S O (Key: H, R, X)
Teacher: Thank you.
- — Put these words in the ABC order! (name, red, apple, cat, street, big, white, green) (marks)
Teacher: — Good, I see you know the ABC and now let’s play the game «Taking steps» (из каждой команды вызывается 1 участник, они встают на линию на полу (START). Далее расчерчены 10 линий на расстоянии шага. Я показываю поочередно представителям команд карточки, на которых написаны слова и прошу «Spell the word, please». Если ученик правильно назвал слово по буквам, то он делает шаг вперед. Выигрывает та команда, представитель которой быстрее дойдет до финиша.)
I | II |
NAME | FACE |
BIG | SIX |
NINE | FIVE |
HAND | BLACK |
STREET | TREE |
PEN | BED |
ROSE | NOSE |
DOG | BOX |
BUS | CUP |
Teacher: — I see that you can read, but can you answer my questions?
Children: — Yes, we can.
Teacher: (Участники отвечают на вопросы типа — Is it a cat? — Yes, it is./ — No, it isn’t.
What is it? — It’s a horse.
(по 6 картинок для каждой команды)
Teacher: — That’s good. Now I’d like to know how you remember words. Перед вами головоломка, в которой спрятались 10 слов, которые означают животных. Ваша задача найти их, прочитать и перевести. За каждое правильно прочитанное и переведенное слово вы получаете баллы.
S | C | H | O | O | L | P | |||
E | P | ||||||||
C | L | A | S | S | N | R | E | ||
U | N | ||||||||
C | O | P | Y | B | O | O | K | L | C |
B | E | I | |||||||
O | R | U | B | B | E | R | R | L | |
O | |||||||||
K | L | E | S | S | O | N | |||
B | L | A | C | K | B | O | A | R | D |
S | C | H | O | O | L | R | P | O | O |
M | M | G | E | S | Y | I | E | S | P |
A | C | L | A | S | S | I | N | R | E |
A | D | F | G | H | J | K | L | U | N |
C | O | P | Y | B | O | O | K | L | C |
B | Z | X | C | V | B | N | M | E | I |
O | Z | R | U | B | B | E | R | R | L |
O | Q | W | E | R | T | Y | U | I | I |
K | F | L | E | S | S | O | N | G | H |
B | L | A | C | K | B | O | A | R | D |
— Good luck!
Teacher: — Well, children. I see you know the ABC, words, can read, spell, answer my questions. Good for you!
(Подведение итогов, награждение победителей и участников)