Ш. Айтматов «Ерте келген тырналар» Сұлтанмұратқа мінездеме

Сабақ жоспары

1.Пән аты: Әдебиет

2.Сыныбы: 5 «Ә»


3.Күні, айы, жылы: 21.05.2015

4.Тоқсан: ІV

5.Мұғалім: Ж.Юнусова

Сабақтың тақырыбы: Ш. Айтматов «Ерте келген  тырналар» Сұлтанмұратқа  мінездеме

Сабақтың мақсаты:


1.Білімділік: оқушыларға  , «Ерте  келген  тырналар» хикаятындағы  кейіпкерлерге  мінездеме  беруге  үйрету  және  шығарма  бойынша  оқушылардың  ойын  жинақтау.

2.Тәрбиелік: оқушыларды  адамгершілікке, ізгілікке, қайырымдылыққа баулу, елжандылыққа  тәрбиелеу.

3.Дамытушылық: оқушылардың әдеби дүниетанымдарын кеңейту,  ауызша және жазбаша тіл мәдениетін дамыту,  сөздік  қорларын байыту.

Сабақтың типі: аралас сабақ

Сабақтың түрі: дәстүрден  тыс

Сабақтың әдіс-тәсілі:  іздендіру  , таптыру , ойландыру, талдау.  

Сабақтың көрнекілігі: Шыңғыс Айтматовтың  портреті,  шығармалары.

Пәнаралық байланыс:  тіл, әдебиет тарихы.

Сабақтың барысы:

І.Ұйымдастыру кезеңі: 1.Оқушылармен сәлемдесу.

                                                2.Оқушылардың сабаққа қатысын тексеру.

                                                3.Оқушылардың зейіндерін сабаққа аудару.

ІІ.Үй тапсырмасын тексеру:

  1. Ш. Айтматовтың өмірі мен шығармашылығы.
  2. «Ерте келген тырналар» хикаятының сюжетін баяндау.

              

ІІІ.Жаңа тақырыпты түсіндіру.

       Өткен сабақта   сендер    «Ерте келген тырналар» хикаятынан  алынған  үзіндімен  таныстыңдар. Бұл  шығармаға  арқау  болған — соғыс  жылдарындағы  еңкейген  кәрі  мен  еңбектеген  баланың  аянбай  еткен  еңбегі,  жеңіске  қосқан үлесі.

Соғыс!  Осы  бір  қасіретті  сөзді  естігенде, жаны  ауырып,  қабырғасы  қайыспайтын  пенде  жоқ.

 1418 күн мен  түнге  созылған  қанды  майдан  қаншама  қасірет  әкелді?!  Біздің  бүгінгі  шығарма  кейіпкерлері  де  соғысқа өз үлесін  қосқан  жандар. Оларды  еске  түсірейік.

(Тақтаға  шығармадағы  кейіпкерлердің  аты  жазылады).

  1. Іңкәмал апай
  2. Тінәлиев
  3. Сұлтанмұрат
  4. Анатай
  5. Шекіш
  6. Ергеш
  7. Құбатқұл
  8. Еркінбек
  9. Бекбай.

Осы  шығармада жиі  айтылатын,  шығарманың  бел ортасында  жүретін  Сұлтанмұрат.демек  шығарманың  басты  кейіпкері – Сұлтанмұрат.

 

 

 

 

 

                                                                    оқушы

 

Сұлтанмұрат

                                                                                  ұлты қырғыз

                                                                                  жасы 12-13-те

                                                                                  Бекбайдың баласы

                                                                                  Еңбекқор

                                                                                  Командир

                                                                                  Мейірімді

 

 

 

 VІ. Түсінік  тексеру:

  1. Сұрақтарға жауап беру.
  • Төраға Тіналиев  балаларды не үшін  жұмысқа  салды?
  • Шығармадағы бригадирдің  аты кім?
  • Сұлтанмұрат өмірдегі  кімнің  бейнесі  деп ойлайсың?
  • Шығармадағы 12 -13 жасар балалар неге  жұмыс істеді  деп  ойлайсыңдар?
  • Тырна қандай  құс?

 

 VІІ.Жаңа сабақты бекіту.

  • Шығамадағы түсініксіз  сөздерге  түсінік  беру

Қурай – биік  болып  өсетін  шөп  тектес  ірірек  өсімдіктің  жалпы  атауы

Тауқымет – қиындық

Шырпы – отқа  жағатын кепкен  ағаш

Арып – арықтау

Күйлену – семіру

Соқа – жер  жырту  үшін  қолданатын  ауылшаруашылық  құралы

Борозда – жыртылған  жердегі соқаның қопырап  кеткен  терең ізі

  • Шығармадағы жалқы  есімдерді  ата.
  • Ат әбзелдерін ата.
  • Еңбек туралы  мақал – мәтелдер  жазу.

VІІІ.Сабақты  қорыту.

 

  1. Бағалау:
  2. Үй тапсырмасын беру:
  3. Ш. Айтматовтың өмірі мен шығармашылығы.
  4. «Ерте келген тырналар» хикаятындағы Сұлтанмұрат бейнесіне  шағын  шығарма  жазу .