Мұқағали Мақатаев «Қайырлы түн», «Қара өлең»

Сабақтың тақырыбы: Мұқағали Мақатаев «Қайырлы түн», «Қара өлең» Сабақтың мақсаты:

а)  білімділік: оқушыларға Мүқағали Мақатаевтің өмірі, шығармашылығы,

«Қайырлы түн», «Қара өлең» өлеңдері жайлы толық мәлімет беру.


ә) дамытушылық: ой-өрісін, ойлау белсенділігін, сөйлеу шеберлігін, тіл мәдениетін дамыту, сөздік қорын молайту, шығармашылық ізденіске баулу, олардың ой-пікірін қалыптастыру.

б)  тәрбиелік; елін, жерін, Отанын қадірлеуге, адамгершілікке, адалдыққа,
еңбексүйгіштікке тәрбиелеу.

Сабақтың түрі: қалыпты сабақ.

Сабақтың әдісі: түсіндіру, СТО стратегаялары — ой қозғау, мағынаны ажырату, суреттеу, салыстыру, сұрақ-жауап, сөздікпен жұмыс, бағалау, бекіту, қорытындылау.

Сабақтың көрнекілігі: көркем әдебиеттер, бейнелі суреттер, рефераттар, бүктемелер.


Сабақтың формалары: жеке баламен, топпен, сынып үжымымен жүмыс жүргізу.

Сабақтың типтері: үйымдастыру кезеңі, үй тапсырмасын сүрау, жаңа сабақты түсіндіру, бекіту, бағалау, қорытындылау,

Сабақтың барысы:

а) Үйымдастыру кезеңі.

  1. Сәлемдесу.
  2. Кезекші мәлімдемесі.
  3. Журнал бойынша түгелдеу.
  4. Жаңа сабаққа дайындық.

ә) Үй тапсырмасын сұрау.

  1. Б.Соқпақбаевтың өмірі, шығармашылығы жайлы сұраймын.
  2. Шығарманың мазмүнын сүраймын.
  3. Қосымша сүрақтар қою арқылы өткен тақырыпты қорытындылаймын.

 

  • Мүқағалидың өмірі, шығармашылығы туралы мағлүматтарды меңгерту;
  • «Қайырлы түн» өлеңінің тақырыбын, мазмүнын үғындыру.
    3)Мүқағали қашан, қай жерде туған?

 

  • «Қайырлы түн» өлеңінің тақырыбы не деп ойлайсың? Айтайын деген ойы қаңдай?
  • Мүқағалидың сөзіне жазылған қандай әндерді
    білесіңдер?

Қызығушылығын ояту. Үнтаспа арқылы күйден үзінді беріледі. Ой қозғау әдісі бойынша сауалдарға жауап алу. /Балалар көздерін жүмып отырып ойланады/.


  1. Көз алдарыңызға нені елестеттіңдер?
  2. Кімге қандай ой келді?
  3. Оқушылардың берген жауаптарына қарай білімдерін бағалаймын б) Жаңа сабақты түсіндіру.

Жаңа сабақтың дәйек сөзі: «Қазақтың тілін білген адам Мүқағали поәзиясын сүймеуі мүмкін емес, Мүқағали поәзиясын сүйген адам еліне адал, жеріне ие, табиғатқа жанашыр бола алады» . (Күләш Ахметова).

Бүгінгі жаңа сабақта оқушыларға Мүкағали Мақатаевтың өмірі, шығармашылығы, «Қайырлы түн», «Қара өлең» өлеңдері жайлы түсіндіремін.

«Қара өлең». Мүғалім жатқа оқиды. («Қара өлең» үғымымен таныстырады). «Елім барда», «Анау аспан, мынау бақ» (Үнтаспадан тыңдату). Мағынаны ажырату.

  1. Ақын шабытын оятып, жырына арқау болған тіл өнері, өлең-жыр, туған ел, табиғат туралы
    танысатындары ескертіліп, инсерт әдісі бойынша тапсырма жүктеледі. Өз беттерінше мүқият
    оқи отырып, түсініксіз сөздерді қарындаш көмегімен инсерт картаға жазады. (Күпі, шекпен,
    жадау, түксиеді, желідегі, көгендегіт.б.).

Карта инсерт

V     :         |             ?»

Мүғалім толықтырулар жасайды.

  1. Топтық жүмыс. Өлеңді мәнерлеп тізбектей оқыта отырып, бірнеше сүрақтар қою арқылы
    өлеңнің қүрылысын талдау мен мазмүнын ашу мақсатында жүмыс жүргізіледі.

3 топқа сүрақтар беріледі. (Осы сүрақтар кезінде оқушылардан жауап алу).

  1. Тақтамен жүмыс. Әр өлеңнің бір шумағын өлең қүрылысына талдату (буын, тармақ, бунақ
    саны, шумағы және үйқас түрін табу).
  2. Дәптермен жүмыс. Графопроектор арқылы үш сөйлемнің басы беріліп, соңын өз
    беттерінше аяқтау.

 

  1. Мүқағали Мақатаев 1931 …
  2. Оның өлеңдерінің тақырыбы….
  3. Біз Мүқағалидың….
  4. V. Сабақты бекіту. Семантикалық карта арқылы бекітіледі.

Мүқағалидың өлеңі     Өлеңнің негізгі     Өлең туралы өлендері       Тақырыбы    Сенің пікірің

(Әрбір оқушыға жеке беріледі).

  1. VI. Мүғалімнің қорытынды созі. Не себепті осы үш өлеңді бірге оқып отырмыз? (Бүгінгі сабаққа алған дәйек сөзбен үндесіп жатқандығы туралы айтылады). Сабақтьщ қорытындысы:

І.Сабақ соңында сүрақ қою арқылы жаңа тақырыпты қорытындылаймын.

  1. Оқушылардың берген жауаптарына қарай білімдерін бағалаймын.
  2. Үйге тапсырма: Өлеңдердің қалағанын жаттап келу